4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Ombouw carburateur naar injectie
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 01 januari 2014 03:38 PM
  [ # 46 ]

Natuurlijk ervoor… duh…. niet echt nagedacht…

Voor t aansluiten heb ik de brandstof vanuit de aanvoerleiding even flink door laten pompen in een tankje. o.a. om eventueel vuil uit de leiding te pompen. En hier kwam een forse sloot brandstof uit. Ik verwacht dat dat wel goed zit. Maar we gaan iig ff meten. Alleen nog ff een drukmetertje zien te scoren die we erop kunnen zetten.

Wat ik iig ook gedaan heb is het drukregelaartje in t injectiehuis uit elkaar gehad en de veer die erin zit uitgerekt, dus de druk zou nu veel hoger moeten zijn. Maar uit alles blijkt dat de druk nog niet hoog genoeg is…. nou iig eerst maar eens meten!

Greetzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 01 januari 2014 04:43 PM
  [ # 47 ]

heb je niet gewoon ergens een vacuum lek dan?

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 01 januari 2014 04:48 PM
  [ # 48 ]

Als dat zo is ben ik wel blij en sla mezelf ook voor mijn kop Wink

We gaan zo nog wel ff kijken!

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 01 januari 2014 06:17 PM
  [ # 49 ]

Nou dus de kop kan eraf, niet van de auto, maar van mij….

Het is opgelost en ik wil t er niet meer over hebben! (Ik ga me nu in een hoekje zitten schamen)

Sorry voor het verspillen van jullie tijd.

er zat een stekker los net boven de motorsteun…. Waarschijnlijk die waar de mapsensor ook op zit en misschien de gasklep positiesensor ook

Ik voel me een beetje dom dat ik dat niet als eerste gecontroleerd heb

Auto loopt nu als nooit tevoren, t lijkt wel een compleet andere auto geworden! Vanuit lage toeren trekt ie mooi door naar hele hoge toeren en je rijdt erg gemakkelijk illegale snelheden!

Greetzzzzz de grootste prutser van t forum (alleen voor vandaag dan Wink )

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 01 januari 2014 06:30 PM
  [ # 50 ]
Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 01 januari 2014 07:59 PM
  [ # 51 ]

Mooi dat het opgelost is!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5379
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 01 januari 2014 08:07 PM
  [ # 52 ]
rustyduck schreef:

Nou dus de kop kan eraf, niet van de auto, maar van mij….

Het is opgelost en ik wil t er niet meer over hebben! (Ik ga me nu in een hoekje zitten schamen)

Sorry voor het verspillen van jullie tijd.

er zat een stekker los net boven de motorsteun…. Waarschijnlijk die waar de mapsensor ook op zit en misschien de gasklep positiesensor ook

Ik voel me een beetje dom dat ik dat niet als eerste gecontroleerd heb

Auto loopt nu als nooit tevoren, t lijkt wel een compleet andere auto geworden! Vanuit lage toeren trekt ie mooi door naar hele hoge toeren en je rijdt erg gemakkelijk illegale snelheden!

Greetzzzzz de grootste prutser van t forum (alleen voor vandaag dan Wink )

Nou, dat prutser valt wel mee toch?
Hele motor met bedrading verwisseld en dan toevallig dat ene stekkertje vergeten…
En dan heb je het zelf nog gevonden ook!

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 05 januari 2014 08:18 PM
  [ # 53 ]

Zo, ik ben inmiddels eindelijk een beetje bijgekomen van de ombouw!

Ik zou dit nooit meer doen, tenzij ik geen tijdsdruk zou hebben. Er zit namelijk altijd wat tegen.

Als eerste, hebben we dus de rottiere gesloopt, en dat was wel nodig ook, we zijn behoorlijk wat rotte plekken tegen gekomen. Uiteindelijk was ik wel heel blij dat we een complete donorauto hebben gebruikt, zodat we echt alle onderdelen ter beschikking hadden. Dan nog is het een gigaklus als je de motor, bak, schakelmechanisme, subframe, veerpoten, kabelbomen (2x) dashboard over wil zetten. Je moet ook nog de brandstofpomp plaatsen en aansluiten.

Toen dus de break aanpakken, alles eruit wat eruit moest, en de donordelen erin terug geschroefd. Klinkt allemaal simpel, maar je bent er al snel 2 dagen mee bezig (en dan heb ik t nog niet over t dashboard!) het subframe is ook anders! Daar zit een beugel op voor de pomp en een voor de pulsdemper, dat hebben we nu maar anders opgelost. (Zelf een beugeltje met een slangklem gefabriekt)

Uiteindelijk zijn we er 5 volle dagen met 2 man mee bezig geweest, de laatste dag zelfs tot 1 u s’nachts! 

Maar goed, de bix (das boot) rijdt als nooit tevoren! Wat een verschil met ervoor!  Het lijkt wel of ie 2x zoveel vermogen heeft! ( kan ook komen door de hogere brandstofdruk Wink ) dus die nog een keer goed afstellen. Verder kan ik iedereen een bx met injectie aanraden, niet dat daar niks kapot kan, maar vergeleken met een carburateur loopt t echt wel ff anders!

Greetzzzz Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 januari 2014 08:36 PM
  [ # 54 ]

Je gaat ook van een slome 1600 naar een vlotte 1900!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Visserkevis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 17-09-2012

Gepost: 05 januari 2014 08:43 PM
  [ # 55 ]

Ja het verschil mag er zijn.
Het maakt van een slome sloeberkar ineens een heerlijk rijdende boot die zich prima thuisvoelt op zowel de linker- als de rechterbaan.

Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 14 januari 2014 02:58 PM
  [ # 56 ]

weet iemand wat de brandstofdruk moet zijn van een 1.9 TZI? ik kan dit niet terugvinden in de haynes en in de vraagbaak staan geen ‘nieuwere’ injectiemodellen.

dan kunnen we die deze week ff controleren en afstellen

greetzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
rob marklin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 201
Geregistreerd: 06-12-2006

Gepost: 14 januari 2014 05:42 PM
  [ # 57 ]

dat is toch een 1,9 met monopoint, 8 kleppen?

ik reed er 1 op 11 mee. En dan reed ik als een oude man. Dat was ook de reden dat ie weg is gegaan; te duur aan brandstof. Verder een wereld-auto. 

Groet, Rob

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 14 januari 2014 06:40 PM
  [ # 58 ]

Bestaan er zuinige BX-en dan haha

Ik heb hier nog n doos met Break achterlichten Wink

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 januari 2014 06:50 PM
  [ # 59 ]
Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 14 januari 2014 07:15 PM
  [ # 60 ]

ik rijd gemiddeld tussen 1 op 12 en 1 op 13.

Afgelopen december 1300 km gereden, met een gemiddelde van 1 op 14,4.

Dus zo duur vind ik dat niet. Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook