als hij al moeite heeft om de geleidepennen te vinden, hoe wil je hem dan de zuigerafdichtingen laten vervangen?
beter dat hij iemand die er ervaring en kennis van heeft bijhaald,voor hij met zn auto tegen een boom jast, vanwege foutieve montage van de zuigerafdichtringen…
welke moet waar 1 is quad de 2e is V shaped…
mvgr wupke:die je dringend verzoekt een vakman erbij te halen,, met remmen moet je niet spotten en frotten…
kreazyV8wuppo schreef:als hij al moeite heeft om de geleidepennen te vinden, hoe wil je hem dan de zuigerafdichtingen laten vervangen?
beter dat hij iemand die er ervaring en kennis van heeft bijhaald,voor hij met zn auto tegen een boom jast, vanwege foutieve montage van de zuigerafdichtringen…
welke moet waar 1 is quad de 2e is V shaped…mvgr wupke:die je dringend verzoekt een vakman erbij te halen,, met remmen moet je niet spotten en frotten…
Heb je gelijk in. En blijkbaar maakt zijn plaatselijke beun daar dankbaar gebruik van door ‘m een complex lulverhaal op de mouw te spelden. Het is geen drastisch klusje wil ik maar gezegd hebben.
Overigens heeft de remzuiger van de BX voor zover ik me herinner maar 1 quad ring, geen v.
Ich bin ein Breaker
Jilles.
Heb je zaterdag even tijd?
kom dan naar Sint Oedenrode ,naar de sleutelmeeting.
dan hebben we je probleem zo opgelost.
plaats en tijd en byzonderheden staan in de URL in mn onderschrift.
mvgr wupke:dan heb je ook geen last van die plaatselijke beun,en met wat je bespaard kan je de benzine betalen…
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
We weten allemaal dat we de remblokken moeten terugschroeven.Dit is omdat er in de zuiger een schroefspindel zit.waardoor je de zuiger er niet
uit kan trappen.alleen het stukje dat de spindel toelaat,want het aanstellen
gebeurt met de handrem.Dus moet je de klauw denonteren en onder het
rubber aan de achterzijde het handremmechanisme met speciaal gereedschap demonteren,hieronder zitten gebogen ringen (als deze te recht worden heb je ook dit probleem)Dan kan de spindel eruit en de zuiger.Het lijk me dus geen doe het zelf klusje.
kreazyV8wuppo schreef:Jilles.
Heb je zaterdag even tijd?
kom dan naar Sint Oedenrode ,naar de sleutelmeeting.
dan hebben we je probleem zo opgelost.
plaats en tijd en byzonderheden staan in de URL in mn onderschrift.mvgr wupke:dan heb je ook geen last van die plaatselijke beun,en met wat je bespaard kan je de benzine betalen…
Helaas moet ik zaterdag (en zondag) werken
Ik moet morgen met de andere bx naar Hesselink in Dirksland, misschien kan ik daar de remklauwen wel ruilen voor gereviseerde voor een redelijkprijsje.
Je hebt natuurlijk wel gelijk, dat je als leek beter niet kunt gaan oefenen met de remmen.
1.4E 1985
jilles schreef:
Ik moet morgen met de andere bx naar Hesselink in Dirksland, misschien kan ik daar de remklauwen wel ruilen voor gereviseerde voor een redelijkprijsje.
Tuurlijk wel, onderdelen zat daar!!!
Leuke garage hè!!?
Gerard Maas schreef:We weten allemaal dat we de remblokken moeten terugschroeven.Dit is omdat er in de zuiger een schroefspindel zit.waardoor je de zuiger er niet uit kan trappen.alleen het stukje dat de spindel toelaat,want het aanstellen gebeurt met de handrem.Dus moet je de klauw denonteren en onder het rubber aan de achterzijde het handremmechanisme met speciaal gereedschap demonteren,hieronder zitten gebogen ringen (als deze te recht worden heb je ook dit probleem)Dan kan de spindel eruit en de zuiger.Het lijk me dus geen doe het zelf klusje.
Dat mag in theorie zo zijn…. in de praktijk komt ie er echt wel uit als je de remschijf eraf haalt. Alleen het laatste stukje moet je dacht ik een beetje draaien, en terug draai je ‘m er uiteraard ook weer in.
Maar wat gaat er daarbij dan fout? Niet dat ik nog de moeite neem BX-klauwen te reviseren, ik heb er liever Xantia-spul onder.
Ich bin ein Breaker
voge schreef:jilles schreef:
Ik moet morgen met de andere bx naar Hesselink in Dirksland, misschien kan ik daar de remklauwen wel ruilen voor gereviseerde voor een redelijkprijsje.
Tuurlijk wel, onderdelen zat daar!!!
Leuke garage hè!!?
Zeker weten:!: ik ben vandaag 2 keer naar hesselink geweest eerst met de bx chic, deze had een kleine lekkage, en een probleem met de hoogte regeling voor.
Binnen 15 minuten klaar , ook mijn uitlaat nog even aangedraaid en de lampen gesteld.
Toen gevraagd of hij 2 goede gebruikte remklauwen had en of hij ze vandaag nog kon monteren.
Die had hij wel, (ik denk dat als ik 20 setjes had gevraagd, dan had hij die ook zo uit voorraad kunnen leveren:) )
Dus de andere bx thuis opgehaald, daar de brug op, en de remblokken verwijdert, vervolgens geprobeerd de zuiger de cilinder in te draaien.
Dit ging volgens de monteur (Kees) veel te zwaar.
Daar de remblokken van mijn bx nog z.g.a.n. waren, zijn deze remblokken op nieuwe remklauwen geplaatst.
Zoals hier ook al gemeld kunnen ook de retourslangen problemen geven, dus die zijn ook vervangen.(die zijn wel nieuw)
Een goed uur later, na ook de rest van de wagen nog even te hebben bekeken stond ik weer buiten. Remklauwtjes samen €60,- Remslangen samen €43,- arbeidsloon €56,25.(dit is allen de tweede wagen, de reparatie van de chic was € 60,- all-in)
Wagen remt weer zoals het hoort.
Monteur Kees van garage Hesselink in actie
1.4E 1985
prijzen zijn heel netjes vind ik.
en beter dat je nu weer normaal kan remmen. das natuurlijk het belangrijkste van alles
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:prijzen zijn heel netjes vind ik.
en beter dat je nu weer normaal kan remmen. das natuurlijk het belangrijkste van alles
Ja…. laten maken is natuurlijk wel de makelijkste weg ops:
Maar in het geval van de remmen gaan zitten knoeien met weinig ervaring, leek me toch maar niet zo’n goed idee.
Mede op aanraden van Wupke dit dan maar aan de vakman overgelaten .
Ik was nog nooit bij Hesselink in Dirksland geweest, maar het is gewoon een heel leuk bedrijfje,zo’n 20 bx’n voor de deur, en een zolder met onderdelen om er nog 20 in elkaar te zetten.
En de prijzen lijken me wel redelijk, Je kan werken met gebruikte onderdelen en ze rekenen € 45 per uur.
En dan krijg je iemand die de BX wel kan dromen.
Als de reparatie wat langer zou duren kon ik wel even een BX meekrijgen.
Het is voor mij wel wat uit de buurt, maar ik rij graag voor om.
1.4E 1985
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Zo,Jilles.Nu weet je dat je weer veilig rijdt en een deel van de kosten spaar je weer uit aan remblokken.