beste forum leden,
wellicht kunnen jullie mij van advies voorzien.
wij hebben een maand geleden een citroen xsara break gekocht via een auto bedrijf.
het is een 1.4i break uit 2001 met 110d km
na twee weken rijden begon de auto ineens te stotteren, met name in zijn derde versnelling rondom de 2500 toeren.
soms slaat de auto af als we bijvoorbeeld een stoplicht naderen en de koppeling in trappen
het maakt niet uit of de motor koud of warm is.
in andere versnellingen stottert de auto ook, maar wel minder.
er valt op zich wel te rijden met de auto, als ik de auto op toeren houdt gaat het goed, ook op snelwegen is er redelijk mee te rijden.
de handelaar waar wij hem hebben gekocht weet uiteraard weer van niets, en geeft geen garantie..
aangezien we onze laatste centjes in deze auto hebben gestoken zijn wij nu niet bij machte om dit door een dure garage te laten nakijken, en hoop ik dat er iemand op dit forum mij wellicht kan helpen.
( als er technische mensen in mijn buurt wonen omg den bosch, en die mij evt kunnen helpen met wat sleutel werk tegen vergoeding, dan hoor ik dit graag..)
wie o wie kan mij op weg helpen, we vinden het een fijne wagen, ziet er erg goed voor zijn kilometers en leeftijd, maar de eerlijkheid dient mij ook te zeggen dat ik de auto inmiddels weer te koop heb aangeboden op autotrack..
alvast dank voor een eventuele reactie!
groet
marcel
Zoek eens op stappenmotor.
Verder heb ik er ook niet veel verstand van.
Gelijk weer verkopen lijkt mij ook niet handig. Dit brengt altijd weer extra kosten mee.
En wat mankeert er dan aan de volgende auto?
hmeeberg schreef:Zoek eens op stappenmotor.
Verder heb ik er ook niet veel verstand van.
Nee, dat blijkt. De Stappenmotor doet helemaal niets bij 2500 toeren.Hij regelt alleen je stationair toerental. Dus wat dat betreft kun je wel eens goed zitten
Ik gok eerder op de ontsteking. De bobine is een geduchte storingmaker.
Gelukkig zijn er mensen met meer verstand ervan dan ik.
Daarom lees ik hier ook zo vaak, om er wat van te leren.
dank voor de eerste reacties mensen, vertel mij eens wat meer over die bobine, wat doet zoiets, en wat kost het ( sloop) om zo’n ding te (laten( vervangen
Wordt het stotteren en afslaan van de motor erger als de motor op temperatuur is of merk je geen verschil tussen een warme en koude motor?
En de stappenmotor zou ik sowieso reinigen.Heb die van mij afgelopen zomer gedemonteerd met 135.000km en dat ding zat onder de zwarte rommel (makkelijk klusje overigens).
Ik heb ook een 1.4i alleen is die van mij van 2000.
En mijn bobine ziet er zo uit:
http://www.mister-auto.nl/fl/bobine/valeo-245097_g689_a021245097.html
hoi ksara,
dank voor je reactie, ik heb het idee dat de motor het iets beter doet als ie nog koud is, maar dat is slechts een nuance verschil..
denk jij dat het vervangen van de bobine de oplossing is?
wie kan mij vertellen hoe je een benzine filter kan vervangen bij mijn xsara 1.4i uit 2001?
ik wil eens kijken of dit scheelt in het stotteren van de auto.
ik heb de volgende vragen:
waar zit het benzine filter in mijn auto?
welk type benzinefilter moet ik halen?
welk gereedschap heb ik nodig?
kleine handleiding hoe dit te fixxen
alvast dank voor enige respons!
beste mensen, probleem is opgelost, door citroen monteur uit laten lezen met lexia software, en het betrof hier een kapotte map sensor.
sensor vervangen, en auto loop weer als een zonnetje!
dus topic mag gesloten worden, dank voor alle reacties en hulp!