Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
hallo in mijn xsara zit h7 verlichting maar ik vind de licht op brengst een beetje matig. er zitten nu van die gewone standaard lampjes in va 10euro of zo, heeft iemand ervaring met met andere h7 lampjes, die volgens fabrikant(philips) meer licht geven.
Er zijn inderdaad lampjes die meer licht geven, echter is de ervaring dat ze ook sneller kapot gaan.
Persoonlijk vervang ik een keer extra lampjes, want goed zicht is wel zo belangrijk.
Staan je lampen niet te laag afgesteld ? is bij een Xsara elektrisch, dmv een knopje links van het stuur.
- Xsara Picasso 16-16v
zx, de hoogte stand staat goed, inderdaad met het wieltje links, ga morgen wel even andere lampen halen, kost wel wat, maar is in iedergeval minder dan waneer je ergens tegenaan rijd, heb af en toe het idee dat ik het licht ben vergeten, en de lamp units zijn nog gewoon helder, voor de rest ze branden wel, maar waarschijnlijk opgebrand.
Totaal aantal Berichten: 709
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Ik heb één keer een Philips hoge-opbrengst setje gebruikt. (Philips X-treme Vision H7, tegen 50% korting bij de lokale doe-het-zelf zaak, opruiming.) Ja, het geeft wat meer licht. Ik vind goed zicht belangrijk, maar dit was me qua meerprijs te gortig, als ik ze niet tegen 50% korting had gevonden. Bij mij hebben ze het ook aanzienlijk minder lang uitgehouden, wat de effectieve prijs nog verder opdrijft.
Zorg gewoon dat je ruit goed schoon is, je wisserbladen in goede staat verkeren, er goede sproeiervloeistof aanwezig is en dat je lampen zelf goed schoon zijn. Dat levert je meer verbetering van zicht op dan fellere H7 pitten.
Wat ik wèl doe, bij gebrek aan straatverlichting op rijkswegen en snelwegen (nu ‘s avonds er het nodige aan verlichting uitgeschakeld wordt), is dat ik mijn breedstralers erbij neem voor wat betere verlichting van het aangrenzend asfalt.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Ik heb de H1 variant van deze lampen in mijn Xantia zitten, ben er zeer tevreden over.
Helaas niet goedkoop, ze waren in de aanbieding toen ik ze kocht.
Ben benieuwd hoe lang ze mee gaan, inmiddels al ruim 10K.
http://www.halfords.nl/product/110755-ring-lampenset-xenon-ultima-h7.html
Totaal aantal Berichten: 1278
- 2CV 2cv6 special
Ik zou de levendsduur liever in tijd uitdrukken dan in een aantal gereden km.
Ik heb zelf de ervaring dat de H1 zowiezo langer meegaan dan de H7. De H7 is heel gevoelig voor spanningswisselingen.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 709
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Bij mij was het bij een maand of 4 al klaar met de eerste pit. Bij ruim een uur per dag forenzen, dus een, zeg, zo’n 100 tot 120 branduren. Ter vergelijking, gewone Philips of Osram H7 lampen houden het bij mij ongeveer een jaar uit.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
2cvMaarten schreef:Ik zou de levendsduur liever in tijd uitdrukken dan in een aantal gereden km.
10K is bij mij ongeveer 100 uur, rij voornamelijk snelweg met mijn diesel.
Als ze nog 10K mee gaan, ben ik tevreden, 1x lampjes wisselen per jaar moet kunnen.
Dat H7 vrij kort mee gaat in vergelijking met H1 klopt, en helaas is H7 ook vrij prijzig.
Totaal aantal Berichten: 1278
- 2CV 2cv6 special
Ik moet ze bij mijn c4 ook jaarlijks vervangen. Zelfs ook al eens de duurdere varianten geprobeerd (Philips Blue vision enz) maar allemaal niet het gewenste resultaat dus nu de standaard Phillips lamp erin en gaan
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
- Xsara Picasso 16-16v
mannen ik heb ze nu ook gevonden philips Xtreme-vision. op een site, van b,com, daar kosten ze 29,-euri, ik verneem van jullie dat de lampen vaak stuk gaan, moet zeggen dat ik hier geen last van heb, mijn huidige zitten er al 3 jaar in, nou had ik het ook toen ik de auto kocht, dat de lampen sprongen, maar gebeurde omdat ik met snelheid reed, sindsdien doe ik alleen de verlichting aan, als ik stil sta, overigens rijd ik altijd met het licht aan,ik denk dat de piekspaning te veel is, als je ze aan doet met snelheid, na’h ik heb ze besteld, en zal mijn bevindingen, binnenkort laten horen, nou iedereen alvast bedankt
Philips Extreme vision lampen zijn lampen met de kortste levensduur die ik ooit gekocht heb.
De Philips Eco lampen gaan extreem lang mee, helaas is de lichtopbrengst een stuk minder.
Totaal aantal Berichten: 440
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Wat betreft de levensduur van autolampen: Daar draagt de kunststof koplampen van tegenwoordig ook aan bij. De kunststof koplampen worden veel warmer van binnen doordat kunststof niet zo’n goede warmtegeleidende eigenschappen heeft dan glas. Glas neemt meer warmte op, daardoor koelt het ook sneller door de rijwind.
Nog even een advies voor de topic starter: De opmerking over de afstelling van de dimlichten is toch iets om rekening mee te houden. Okay, je hoogteverstelling staat op 0, maar staat je basisafstelling (aan de koplampen zelf) ook goed? Misschien is het een idee om bij je garage even de koplamphoogte te laten controleren en eventueel af te laten stellen.
- Xsara Picasso 16-16v
jay hij gaat volgende week voor de apk, zal het gelijk even vragen.