30 van de 66
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
DSuper ‘72 van SalsaChris - schema klokje
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 november 2013 09:39 PM
  [ # 436 ]

Nee. Op de ruit geen kit. Het rubber mag je op de sponning kitten als dat moet.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 november 2013 09:46 PM
  [ # 437 ]

Voorruit zit dus met rubber in de sponning bij een Ds dus..

Dat wist ik niet.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 november 2013 09:49 PM
  [ # 438 ]

En geen kit gebruiken die voor moderne gelijmde voorruiten bestemd is! Een ds ruit dicht je af met een flexibel blijvende kit, de echte ouderwetse ruitenkit geschikt voor ruiten die met een rubber in de auto zitten.

http://www.avda.eu/nl-be/catalog/verwerkingsmaterialen/lijmen-kitten-afdichten/3m-reparatiekit?PHPSESSID=e1mmetbnmdoqth3nrv0h39hbf3

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 03 november 2013 11:19 AM
  [ # 439 ]

De ruit moet kunnen bewegen in het rubber, daarom zijn de ringen onder het opsluitrubber onderkant van een speciale vorm.

Zorg dat de binnenkant van het profiel waar het ruitrubber in past in ieder geval glad is. En beschermd tegen verdere roest. Heb zelf kort geleden ruitrubber vervangen, en alleen kit langs de bovenkant van rubber gedaan, niet langs de zijkant.

3M08509 (zwarte) kit gebruikt, kostte € 13.35 incl btw voor een heel patroon.

knuffel

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 15 november 2013 09:05 PM
  [ # 440 ]

De ruit die ik gevonden had, had ook steenslag. de verkoper had me eerst gezegd dat deze nog geheel gaaf was. Maar heb hem toch bedankt voor de moeite. Dan maar verder zoeken naar een andere ruit. En waar eindig je dan????

cheese

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10252
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 november 2013 09:09 PM
  [ # 441 ]

Pilkington?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 november 2013 09:10 PM
  [ # 442 ]

Die ruit kun je gewoon bij chyparse halen… of bij de ds club.. Dan heb je gelijk een 100% zeker gelaagde ruit in plaats van ouwe meuk die compleet versplinterd bij een flinke kei..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 16 november 2013 08:36 AM
  [ # 443 ]

@Waterman: qua ruit heb je gelijk. Maar ik kan het toch niet laten om morgen eens te gaan kijken naar de wagen. Zitten nog een aantal interessante onderdelen op die ik voor mijn DS wil gebruiken

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 02 januari 2014 04:04 PM
  [ # 444 ]

Ik ben de steunen van de motor aan het vervangen. Rechts is klaar. Links kan ik niet bij de bovenste moer . Hoe krijg ik deze los zonder alles los te maken

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 januari 2014 04:06 PM
  [ # 445 ]

Met een omgebogen ringsleutel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 02 januari 2014 04:09 PM
  [ # 446 ]

Lol. Daar heb ik ook al aan gedacht. Maar helaas heb ik die niet

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 januari 2014 04:16 PM
  [ # 447 ]

ok. Dan het volgende:

krik met plankje onder het motorblok. Licht opkrikken, zodat de spanning van de steun af is. Nu de 2 boutjes losmaken waarmee de motorsteun op het chassis staat (14 mm, dopsleutel met ratel, verlengstuk en kniestuk). Daarna maak je de 3 boutjes los, ook weer 14 mm, waarmee de motorsteun-steun aan het motorblok vast zit. Nu haal je de steun inclusief het steuntje waarmee hij op het motorblok zit uit de auto.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 02 januari 2014 04:20 PM
  [ # 448 ]

Heb ondertussen een passende gebogen sleutel kunnen vinden maar krijg geen beweging erin.. De steun aan het chassis heb ik al los. Dus alleen nog zien hoe ik die 3 van de motor los krijg

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 02 januari 2014 09:39 PM
  [ # 449 ]

Helaas is de gebogen sleutel een 27 ipv 26. Daar lukte het dus ook niet mee. Achteraf bleek dat die schroef gewoon goed vast zat. Uiteindelijk heb ik dan beide steunen, motor en chassis, los gemaakt. De steun aan de motor trouwens vast met 2 bouten van 11(onder) en 1 van 14(boven). En het los krijgen van 1 van die 11boutjes heeft ook even geduurd. Uiteindelijk heeft alles iets langer geduurd dan gedacht maar op het einde van de dag zijn toch beide steunen vervangen.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 08 februari 2014 04:00 PM
  [ # 450 ]

Kan er mij iemand vertellen hoe ik het ea aan de achterkant van mijn CX-meter moet aansluiten?

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
 
30 van de 66
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook