Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee. Op de ruit geen kit. Het rubber mag je op de sponning kitten als dat moet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Voorruit zit dus met rubber in de sponning bij een Ds dus..
Dat wist ik niet.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En geen kit gebruiken die voor moderne gelijmde voorruiten bestemd is! Een ds ruit dicht je af met een flexibel blijvende kit, de echte ouderwetse ruitenkit geschikt voor ruiten die met een rubber in de auto zitten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
De ruit moet kunnen bewegen in het rubber, daarom zijn de ringen onder het opsluitrubber onderkant van een speciale vorm.
Zorg dat de binnenkant van het profiel waar het ruitrubber in past in ieder geval glad is. En beschermd tegen verdere roest. Heb zelf kort geleden ruitrubber vervangen, en alleen kit langs de bovenkant van rubber gedaan, niet langs de zijkant.
3M08509 (zwarte) kit gebruikt, kostte € 13.35 incl btw voor een heel patroon.
De ruit die ik gevonden had, had ook steenslag. de verkoper had me eerst gezegd dat deze nog geheel gaaf was. Maar heb hem toch bedankt voor de moeite. Dan maar verder zoeken naar een andere ruit. En waar eindig je dan????
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 10252
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Pilkington?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die ruit kun je gewoon bij chyparse halen… of bij de ds club.. Dan heb je gelijk een 100% zeker gelaagde ruit in plaats van ouwe meuk die compleet versplinterd bij een flinke kei..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
@Waterman: qua ruit heb je gelijk. Maar ik kan het toch niet laten om morgen eens te gaan kijken naar de wagen. Zitten nog een aantal interessante onderdelen op die ik voor mijn DS wil gebruiken
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Ik ben de steunen van de motor aan het vervangen. Rechts is klaar. Links kan ik niet bij de bovenste moer . Hoe krijg ik deze los zonder alles los te maken
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Met een omgebogen ringsleutel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Lol. Daar heb ik ook al aan gedacht. Maar helaas heb ik die niet
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ok. Dan het volgende:
krik met plankje onder het motorblok. Licht opkrikken, zodat de spanning van de steun af is. Nu de 2 boutjes losmaken waarmee de motorsteun op het chassis staat (14 mm, dopsleutel met ratel, verlengstuk en kniestuk). Daarna maak je de 3 boutjes los, ook weer 14 mm, waarmee de motorsteun-steun aan het motorblok vast zit. Nu haal je de steun inclusief het steuntje waarmee hij op het motorblok zit uit de auto.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heb ondertussen een passende gebogen sleutel kunnen vinden maar krijg geen beweging erin.. De steun aan het chassis heb ik al los. Dus alleen nog zien hoe ik die 3 van de motor los krijg
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Helaas is de gebogen sleutel een 27 ipv 26. Daar lukte het dus ook niet mee. Achteraf bleek dat die schroef gewoon goed vast zat. Uiteindelijk heb ik dan beide steunen, motor en chassis, los gemaakt. De steun aan de motor trouwens vast met 2 bouten van 11(onder) en 1 van 14(boven). En het los krijgen van 1 van die 11boutjes heeft ook even geduurd. Uiteindelijk heeft alles iets langer geduurd dan gedacht maar op het einde van de dag zijn toch beide steunen vervangen.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Kan er mij iemand vertellen hoe ik het ea aan de achterkant van mijn CX-meter moet aansluiten?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand