Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En daar gaat het wel naar toe
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Net een artikel op nu.nl: klik over export van oldtimers. Het fotootje matcht waarschijnlijk niet het type oldtimer wat nu meer ge-exporteerd gaat worden.
Het artikel heeft het over verkopen aan buitenlandse eigenaren maar gaat misschien voorbij aan het hier eerder aangehaalde exporteren op papier als alternatief voor schorsen.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Hmm, ik ken al die regeltjes niet.
Maar je bedoelt denk ik de mensen die bijvoorbeeld voor 15 jaar (totdat ‘t Dieseltje bijvoorbeeld 40 jaar is) exporteren. En al die tijd hun bolide in een schuurtje in Nederland bewaren en oppoetsen, om daarna de auto weer in te voeren?? Daar zullen ze vast wel snel een stokje voor steken met een nieuw regeltje (bijvoorbeeld de afgelopen 15 jaar alsnog belasting moeten betalen..) Het lijkt me redelijk dat men kan vragen waar de auto na export, ingevoerd is en wanneer.
Lang geleden heb ik ook een auto geexporteerd maar die auto is gewoon netjes door een liefhebber in Nederland gesloopt voor onderdelen. Ergens zou dat kenteken dan toch als geexporteerd in een bestand moeten zweven?
Afgelopen weekend heb ik alvast 4 wagens geschorst,anticiperend op de nieuwe regels. Wel leuk dat na 5 schorsingen de rest gratis is per jaar….
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 11800
- Xantia TD SX
puffel schreef:Hmm, ik ken al die regeltjes niet.
Maar je bedoelt denk ik de mensen die bijvoorbeeld voor 15 jaar (totdat ‘t Dieseltje bijvoorbeeld 40 jaar is) exporteren. En al die tijd hun bolide in een schuurtje in Nederland bewaren en oppoetsen, om daarna de auto weer in te voeren?? Daar zullen ze vast wel snel een stokje voor steken met een nieuw regeltje (bijvoorbeeld de afgelopen 15 jaar alsnog belasting moeten betalen..) Het lijkt me redelijk dat men kan vragen waar de auto na export, ingevoerd is en wanneer.
Dat zou technisch kunnen natuurlijk, maar je zou dan, denk ik, wel op de regels rond het vrije verkeer van goederen en diensten binnen de EU stuiten.
puffel schreef:Lang geleden heb ik ook een auto geexporteerd maar die auto is gewoon netjes door een liefhebber in Nederland gesloopt voor onderdelen. Ergens zou dat kenteken dan toch als geexporteerd in een bestand moeten zweven?
Natuurlijk. De RDW en het VWE weten gewoon of een auto gedemonteerd of geëxporteerd is.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf redactie@citroen-forum.nl!

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Evan schreef:Afgelopen weekend heb ik alvast 4 wagens geschorst,anticiperend op de nieuwe regels. Wel leuk dat na 5 schorsingen de rest gratis is per jaar….
Meestal wel,soms ook 7, is maar net hoe de wind waait.
Maar in de meeste gevallen 5
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 97
- C5 3.0 HDI Tourer Exclusive
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 2400 GTi
Misschien lezen jullie beter dan ik maar naar mijn mening gaat het betalen van belasting voor auto’s vallend onder de overgangsregeling gewoon in per 1 januari 2014 (er is maar één tijdvak van een jaar) en niet per datum eerste toelating zoals werd gesuggereerd.
De rekening volgt deze maand aldus de brief van de belastingdienst.
Blijf Genieten zou ik zeggen!
F
FB

Totaal aantal Berichten: 7589
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zo lees ik het ook. Ik moet dit jaar 125 euro betalen. En vanaf november mag ik drie maanden niet de weg op.

- Xantia TD SX
Ik - als ik het wel heb - 103 euro (personenwagen, benzine, 951 - 1050 kg, provincie Groningen: €103,-/kwartaal).
@break23m: Het maximum zou 120 euro per jaar zijn, dus waarom moet je 125 betalen?
Derk
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf redactie@citroen-forum.nl!

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Omdat ik sneller tik dan ik nadenk? Is inderdaad 125.

- Xantia TD SX
Tik je nou weer te snel? Of denk ik weer te langzaam?
Derk

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Grinnik - ik geloof dat de hoogte van het bedrag me niet interesseerd. Laat maar.
Gewoon schorsen en niet aan het kwarttarief meedoen.
Voor een evenement uit de schorsing halen, en daarna weer in de schorsing.
Maar ik heb makkelijk praten aangezien ik al gratis schors vanwege al 5 geschorste voertuigen. (bromfietsen, die zijn ook nog eens goedkoper om te schorsen en tellen wel mee)
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
als je de kosten voor tweemaal een schorsing en bv 1 maand wegenbelasting bij elkaar optel zit je in sommige gevallen al aan het kwarttarief

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als ik mijn CX alleen kon gebruiken voor evenementen dan deed ik ‘m meteen weg. Ik rij heel zelden auto - maar dan wil ik dus wel geweldig rijden. Zit nog steeds een beetje tegen drie maanden zonder auto aan te hikken. Nou ja, ‘t duurt maar tot de auto 40 is.