Ontdekt archief
benson
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 150

- C15 1.8 Diesel
- Berlingo 1.6 benzine
Gepost: 02 januari 2014 09:40 PM

Was vandaag in België om 2 nagel nieuwe voorschermen aan te schaffen, die ook nog in de juiste kleur zijn.
Degene die de schermen in zijn bezit had, was een heer op leeftijd (84) en voormalig bedrijfsleider van de Citroën fabriek in België.
Natuurlijk even praten over de Visa en de C15, deze man weet echt alles hier over.
Hij liet mij een verzameling boeken zien, wat het complete archief blijkt te zijn van de oude Citroën fabriek.
Van alle types vanaf DS tot de Xantia zijn de naslagwerken ook de ficheś en bijbehorende pc in zijn bezit en dan bedoel ik niet de eenvoudige onderhoudsboekjes, nee van alle onderdelen en het productie proces van de in België gemaakte Citroëns types.
Heb daar boeken zien liggen over de Visa, Lna en C15 waarvan ik het bestaan niet wist.

Misschien is het wat voor Thijs om daar eens een boek over te schrijven.

Was van plan even op en neer te rijden maar het duurde wat langer, fantastisch wat een databank is die man.
Hij moest ook even mijn C15D keuren, alles werd even nagelopen en voorzien van commentaar.
Het was een zeer aaangename middag.

C-15D & Berlingo

Profiel  

ollie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54

Gepost: 03 januari 2014 01:39 AM
  [ # 1 ]

Leuk om te horen,in lembeek/halle geweest weet ik bijna wel zeker
Ik had pas nog eens gemaild voor onderdelen maar geen gehoor gekregen, de keer daarvoor dat ik contact had waren hij en z’n vrouw, ernstig ziek als gevolg van een niet ontsmette griepspuit.
Zeer sympathieke dochter die het emailverkeer waarneemt voor haar vader, die overigens ook ooit een Chrono heeft gereden Smile

Zijn verhaal is uniek, zo ook de originele bouwtekeningen van de DS, met potlood getekend incl. aantekeningen.
Verder heeft hij leiding gegeven aan de productielijn voor de Visa, daar kan hij dan ook alles over vertellen.
Qua documentatie is het een museum daar, schijnt al menig autojournalist over de vloer geweest te zijn…die tegelijkertijd vertrokken met een hoop documentatie wat nooit geretourneerd is.
Ik wist zelf niet waar ik in belandde de 1e keer, dacht ‘‘snel’‘wat plaatwerk op te halen…het werd een daguitje..incl. een lezing over citroen onder genot van een belgisch pintje en versgebakken wafels Smile
Ik heb dit verhaal wel eens verteld maar, die mensen keken me dan een beetje wazig aan, zo van het zal wel ja….geloof er niks van

Vrij uniek iemand met heel veel zinnigs te vertellen, m.i een docu/portret waard.

Profiel  

benson
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 150

- C15 1.8 Diesel
- Berlingo 1.6 benzine
Gepost: 03 januari 2014 03:54 PM
  [ # 2 ]

Dit was inderdaad in Lembeek/Halle.
Jouw ervaring kan ik delen, wat een plezier om met deze man te praten.
Helaas was het niet het weer naar om eens lekker aan te zitten met een heerlijke pint.
Werd daartoe wel uitgenodigd om het in het voorjaar of zomer te komen doen.
Dus misschien maar eens opletten of er niet meer onderdelen worden aangeboden, kan ook altijd gewoon langs rijden vind deze man volgens mij geweldig.

C-15D & Berlingo

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook