Beste forumgangers,
Na een dagje mezelf ingelezen te hebben in de ins en outs van de Citroen C6, ben ik er nu zeker van: ik wil em. Met een voorkeur voor diesel ben ik aan het zoeken gegaan naar een passende optie. Ik kwam deze tegen:
http://occasions.dessingautos.nl/Citroen/C6/2.7-HDiF-Aut-Nw-DistrRiemGrBeurt-1e-Eig-Dealer-ond-1715485/2867/1/2/details.aspx?zoek=&mrkid=13&mrk=Citroen&so=gallerij
Een andere optie zou zijn deze:
http://www.ochw.nl/page7/index.html. Hiervan is de distributie nog niet vervangen…
Nu is de vraag aan jullie, is dit een haalbare kaart? En hoe denken jullie over de kilometrages van deze auto? Voor zover ik ben geinformeerd zijn de auto’s afkomstig van de eerste eigenaars en hebben ze een sluitende km-historie, dus dat spreek in het voordeel.
Ben momenteel nog de eigenaar van een ‘wokkelbak’, namelijk een Volvo V40. Kan niet wachten om weer een grijns op mijn gezicht te krijgen zodra ik achter het stuur zit van een C6. Oude tijden zullen herleven, aangezien mijn vader al een BX 19 TGD reed, daarna een Xantia Break 16v gevolgd door een Xantia Break 1.9 Turbodiesel, een C5 2.0 HDi Ligne Prestige en nu een C5 Tourer 2.0 HDi.
Jullie input is gewenst!
Alvast bedankt en hoop jullie nog vaak te spreken op dit forum.
Mvg Eric
Staat ook een mooie bij autobedrijf Lijzinga in Damwoude….deze heb ik recent gezien daar….is Citroen/Peugeot bedrijf…..ongeveer dezelfde prijs/km’s met garantie.
Succes met zoeken.
Peter
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Hallo Eric,
Vooral die tweede in wat zij noemen “aubergine” (maar de officiële naam is Ganache) met licht leer is heel fraai. En bij 157.000 km hoeft de distributieriem nog niet vervangen te worden. Dit hoeft pas bij 250.000 km.
Het zwakste punt van de C6 2.7 HDI is de automatische versnellingsbak. Meestal is de bakolie nooit vervangen omdat dit volgens Citroën niet nodig is. Maar het is wel degelijk noodzakelijk om de levensduur van de bak te verlengen. Zie het draadje over “automaatolie vervangen”.
Zodra je een C6 koopt, kan je het beste de bakolie meteen laten verversen bij Johan Oldenhage of Gert de Jong.
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 17-03-2013
Ik heb beide auto’s even bekeken op garantie historie. Bij interesse kan ik je die PB-en.
De tweede heeft (veel) meer historie dan de eerste, wat niets zegt overigens of de een beter is dan de ander.
Gewoon gaan rijden, goed opletten hoe ze veren, schakelen, of ze hikken bij bepaalde toerentallen.. en of de Cruisecontrole werkt.
Bij de tweede, dus met weinig kilometers, zijn de knopjes van de CC al vervangen
Mijn voorkeur zou uitgaan naar die met minder kilometers.
Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website
Allen,
Dank voor de input.
@GJO: ik ontvang de historie graag via PB. Top!
De vraag is natuurlijk: is een prijs van 10k gemiddeld voor een C6 met 150k km? Heb daar nog niet zoveel gevoel bij omdat ik in het begin van het aankoopproces verkeer. Hebben jullie wat guidance?
Dank alvast voor het meedenken.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Bij algemene autobedrijven en bij particulieren beginnen prijzen voor de C6 wel onder de 10k te duiken.
Maar 10k is een goede prijs voor een C6 met 150-160k op de klok.
Bij een Citroën dealer zal je meestal nog wat meer kwijt zijn.
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Eric,
Aanvullend: Let niet alleen op de aanschafprijs maar ook op de operationele kosten.
WB is in ZH 175 per maand, banden zijn 200+ euro per stuk en gaan geen 50k mee (voor). De auto is zwaar, dus remmerij is ook extra groot en dus duur om te vervangen.
Een 30k beurt is bij een dealer zo’n 1000+ euro gemiddeld.
Let bij aanschaf van de 2.7D speciaal op doorroesting van de koelwaterbuis in de linker-voorwielkast.
Onderdelen van de voorwielophanging kunnen ook tot een aanzienlijke kostenpost leiden.
gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Bij de proefrit goed op het schakelgedrag letten. Als daar hikken in zitten kan dat met een Oldenhage spoelbeurt over zijn. Indien niet: brein vervangen.
Kijk naar de wielen, die zijn er in 18” (standaard) en 16”. 16” banden zijn een stuk goedkoper en iets comfortabeler.
Bij de auto van de link is de D-riem vervangen bij 227.000 km. Volgens het boekje moet dat pas bij 250.000. Waarom eerder? in wiens belang gebeurde dat?
De koelleiding linksboven grondig inspecteren. Het leidinkje verbindt twee EGR warmtewisselaars. Vervangen volgens het boekje kost een vermogen.
Lijzinga heeft daarvoor een goedkoop alternatief.
Voor medio 2006 heeft de C6 een RT3 audio-navigatiesysteem, dat alleen werkt met de DVD in de gleuf. Dat leer je haten, zeer traag. Handsfree alleen met duo SIM kaart, dus telefoon uit als je instapt en pas weer aan als je uitstapt. En dat vergeet ik dikwijls, dus lastig.
De CD wisselaar achterin speelt alleen Compact CD’s af, geen MP3. Heb je dus niets aan. Je kan met een kastje een iPod aansluiten, maar het systeem kan de adressering van al die nummers niet aan.
De nieuwere types hebben een systeem met een harddisk en een “gewoon” bluetooth handsfree systeem, ik meen vanaf eind 2006.
Deinende vering komt veel voor maar is slechts een kwestie van kalibreren. Kan erg helpen bij het naar beneden krijgen van de prijs bij onwetende handelaren. Ook rammels in het onderstel voor komen veel voor. Daarvoor heeft Oldenhage weer een goedkope list.
Niet zelden zweet er ergens hydrauliekolie in het vooronder. Dat zie je pas als de bodemplaat er af is. Garantiepunt van maken.
Handig is dus ergens rond Lemmer te wonen en beurtelings naar het noorden of het zuiden.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop