Hallo,
ik heb een Lancia Phedra 3.0V6, technisch is dit (in ieder geval qua onderstel) dezelfde auto als de Citroen C8 3.0 V6 automaat.
Ik heb een chronisch probleem met piepende remmen. Inmiddels zijn alle schijven en blokken vervangen door originele, nieuwe Citroen onderdelen. Tevens remschijven bijgevijld etc, etc. Het piepen is minder geworden maar niet weg. Nader onderzoek en gesprek met Citroen dealer door mijn eigen garage wijst uit dat dit komt vanwege het ontbreken van zogenaamde ‘anti piep plaatjes’, die bij de nieuwe remblokken geleverd hadden moeten worden, maar volgens de plaatselijke Citroen dealer in Breda niet meer te verkrijgen zijn. Ik heb dit verhaal gegoogled en inderdaad wordt op meerdere plaatsen melding gemaakt van deze ‘anti piep plaatjes’. Ik denk dus dat dit de enige oplossing is.
Maar hoe kom ik aan die plaatjes? Andere oplossingen of tips, herkent iemand het probleem?
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ooit was een likje hittebestendig vet aan de achterzijde van het remblok een truc die soms hielp.
Totaal aantal Berichten: 87
voor of achter? Ik had het zelf voor met blokken van een “ander” merk. Na montage van Citroen remblokken was het over.
(in mijn geval wel Brembo remklauwen)
Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website
De zuigers van de remklauw moeten goed roestvrij-zuiver zijn waar ze tegen de blokken drukken, klein likje remmenvet daarop en hij zal een tijdje niet piepen.
Niet blijvend want daarvoor zijn die plaatjes.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017