Mijn vrouw overweegt haar Fiat Punto 1.2 ELX uit 2000 in te ruilen voor een Citroen C1 uit 2006/2009. (5deurs)
Waar moeten we op letten bij de aanschaf van dit type auto , en is er voldoende zit ruimte voor iemand van 1.86 m. of misschien toch maar beter voor de C3 gaan..
Hoor het graag…
Remi
Heb voor de C3 ook een C1 gehad, past prima met mijn 1.85. Een C3 heeft uiteraard wel veel meer comfort en is veel stiller.
C3 1.2 Vti EGS Collection
Ik ben 1,98m en pas prima voorin m’n C1, zelfs achterin heb ik nog genoeg hoofdruimte, de beenruimte is daar voor mij wat krap.
De C3 is uiteraard wat comfortabeler en stiller, maar de C1 is wel een stuk pittiger vind ik. En die lekkere driecilinder-roffel is ook erg leuk
Heb pas nog in een C3 1.4 (uit 2008) gereden en die vond ik toch wel wat sloom in vergelijking met m’n C1…
Als je langere stukken op de snelweg gaat rijden lijkt de C3 me wel wat beter in z’n element qua comfort, de C1 kan daar ook prima meekomen maar is wel wat stuiterig.
De kofferbak van de C1 is wat aan de krappe kant en let bij vroege exemplaren even op waterlekkages langs de deurrubbers en het 3e remlicht. Hier hebben ze overigens niet allemaal last van, die van mij lekte alleen langs het derde remlicht.
Voor de deurrubbers is een terugroep-actie geweest, dus informeer daar even naar bij de verkoper.
Verder is de C1 een probleemloze auto, rij er al 7 jaar in en heb nooit technische mankementen gehad. Alleen de jaarlijkse servicebeurten.
Bedankt voor de reacties, we gaan van de week een proefrit maken in een exemplaar uit eind 2010.
Wel heb ik een paar weken terug in een Toyota Aygo gereden (leen auto) wat volgens mij een pot nat is met de C1 en Peugeot 107 , auto reed goed , maar ik vind de versnellingbak erg zoekerig, hoop niet dat dit typerend is voor de modellen.
Ik heb een c1 uit 2012 (einde) en ik vindt de versnellingsbak ook zoekerig, maar het went wel, naarmate je er langer in rijdt krijg je hem steeds beter door. Ik kwam uit een c4 schakelbak en dat werkte toch wat prettiger, maar ja alle waar naar zijn geld.
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Vandaag een C1 bekeken, leuk model , die binnenin nog voldoende ruimte bied, maar ben wel erg afgeknapt op de kofferruimte, daar past niet eens een standaard boodschappen kratje in…
Moet nog even een proefrit maken, maar de C3 komt om bovengenoemde reden toch wel iets meer in beeld..
Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gebruik twee Jumbo-tassen en stap over van bier op jenever?
@Remi er komt als het goed is dit jaar een nieuwe c1 die iets groter is…
Mijn Citroens:
Totaal aantal Berichten: 164
- C3 Puretech 68 Collection
Ook ik heb een c1.
kofferruimte is klein maar ik heb daar toch een hoop in staan in kleine kratjes van de blokker met wat stapelen of 5 grote AH/jumbo tassen kom je ook een eind.
als ik een “weeshuistoer”(zo noem ik boodschappen doen meestal ) doe neem ik twee grotere uitklap kratten mee en nog 3 grote tassen en zet het op de achterbank en achter de stoelen (past prima)
heb laatst in een c3 gezetn maar kwam met me kop tegen het dak aan (1.85) en dat heb ik in de c1 niet , mijn neem is nu 1.93 en die kan ook prima achterin en de stoelen voor staan normaal plenty beenruimte , terwijl ik in een c3 achterin niet goed zat.
ok wat luxe en comfort is het een andere auto, maar ik maak veel km’s met de “c1eend” en kom altijd fris aan
dus het kan wel, alleen moet je even uitdokteren hoe je er het meeste inkrijgt enne bier past prima in de blokker kratjes .
mijn reden om die kleine uitklap kratjes bij de blokker te halen is dat niet bij iedere grote of steile bocht alles door mijn kofferbak hoef te horen schuiven . nu staat het allemaal op zijn plaats
geniet nu het nog kan van je Creature Technologie !
We hebben inmiddels toch een C3 aan geschaft en is prima te doen met een lengte van 1.86 m stoel kan namelijk ook omlaag.
Boodschappen op de achterbank zetten is geen optie met drie kinderen, en achterin was het voor wat ons betreft gewoon te krap bemeten voor een normaal formaat boodschappen kratje.
Geen slechte keuze! Veel rijplezier!
Mijn Citroens:
Dankje , gaat goed komen..