Hallo, ik heb een probleem met mijn citroen evasion 2,0 benzine .
Wanneer ik rij dan maakt hij een puffend geluid aan de onderkant . Hij rijdt schokkerig en blijft hangen . Wanneer je gas geeft gaat hij niet sneller . Wanneer je in 5e versnelling rijdt op een autosnelweg en hij krijgt het dan valt hij terug naar 90km/u . Als je dan terugschakelt en in hoge toeren gaat dan schiet hij ineens door en is alles weer ff normaal .
Het lampje van de ontsteking brandt ook dan . Stationair draait hij ook zwaar .
Filter vuil of pomp kapot ? Auto ruikt binnen zelfs naar benzine en verbruikt erg veel nu .
Weet iemand raad hiermee ?
Alvast bedankt .
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat kan van alles zijn natuurlijk, maar waar je ook eens naar moet kijken is de uitlaat. Het wil (heel soms…) wel eens voorkomen dat die verstopt raakt door loskomende rommel uit de katalysator. Als je achter de auto gaat staan en je laat een hulpje flink gas geven, komt er dan ook écht uitlaatgas uit de pijp? “Hoor” je dat de motor zijn uitlaatgas kwijt kan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Morgenvroeg eens testen . Wanneer hij terug normaal gaat schiet hij ineens vooruit zoals een F1 wagen . Soms hoor je achteraan ook een plof .
Mocht het de uitlaat zijn , wat kan ik dan doen ?
Er komen weinig uitlaatgassen vrij . Zou het ook aan de 2 lamdasondes kunnen liggen ?
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dan zul je de auto moeten uitlezen. Toch denk ik niet dat je uitlaat dichtzit omdat je zegt dat hij soms wél vooruit wil.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste