hallo allemaal
ik rij een xsara van het bj 99 en een 1.6i 8v motor
ik heb een klein ( groot )probleem met mijn xsara
mijn temperatuur loop op van mij auto
dit gebeurt vooral als ik boven de 110 km kom
nu heb ik al vervangen
-Radiateur
-waterpomp
-thermostaat
nu heb ik mijn radiateur ventilator Schakelaar door gelust zo dat die constant draait en de snel weg op om te kijken hoe er dan veranderingen zijn, die zijn er niet.
nu zit ik met mijn handen in het haar, want ik weet mijn god niet meer wat het nu kan zijn.
1 ding is uit gesloten ik heb geen lekker koppakking!!
wie kan mij helpen ???
gr gillis
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
Je weet zeker dat de fan de goeie kant opdraait? Heb soort gelijk ooit eens meegemaakt namelijk… km of 6 a 7 en bijna aan de kook…..
Citroen C4
03-TN-GB
ik heb alles laten doen door een monteur. en ik heb vandaag alles nog is na gelopen en hij draait de goede kant op.
heb vandaan ook bijna het kook punt bereikt. gelijk gestopt en dop van de radiateur er afgehaald en er kwam niks niks uit.
ik ben het einde een beetje zoek.
puur door het feit ook dat ik een hoop euro’s lichter ben door de reparaties.
is alles goed ontlucht? normaal is op de snelweg geen extra ventilatie nodig omdat er goenoeg wind door gaat door de snelheid.
wordt de radiator wel goed warm overal?
en wat is het effect als je de verwarming op max zet?
wat ik heb begrepen is alles goed ontlucht. en als ik me kachel zo hoog mogelijk zet wordt alles lekker warm en zie geen verschil in mijn temp meter
en me radiateur wordt over gelijk warm
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
Klinkt er wel op dat er ergens een luchtbel moet zitten….... Misschien toch het ontluchtingsproces opnieuw doen voor de zekerheid?
Citroen C4
03-TN-GB
dat denk ik ook.
want het stomme is stationair slaat de vin wel aan bij 90 graden.
Wat bedoel met er kwam niks uit?
Hoe weet je dat die te heet is? Waar baseer je dat op?
Op het metertje?
Die kan ook stuk natuurlijk.
Fans zeker niet doorschakelen. Niet nodig.
Als je 110km/h rijd heb echt nooit koelfans nodig. Als de auto goed is.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bijna het kookpunt en als je de dop er af draait komt er niets uit? Dat is vreemd.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
dat is het stomme juist ik ga van het metertje uit en geef 120+ graden aan en er gaat lampje branden dus ik zat nu te denken aan de temperatuur schakelaar, misschien dat die kapot is.
ga morgen sowieso de dealer bellen om te kijken of hun nog een idee hebben
120+?
Als het koelwater echt 120 graden is. En je haalt de dop eraf.
Dan zit je echt onder de kokende vloeistof!
Denk meter stuk!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Dat kan ook, maar als ik onder der 100 km rij geeft hij 90 graden aan. En als ik weg rij loopt de temperatuur meter langzaam om hoog naar 90 graden. Dus is de meter stuk of kan het de temperatuur schakelaar zijn. En een andere meter vindt ik wel op de sloop of zeggen jullie koop een nieuwe??
Van de sloopt lijkt me prima om mee te beginnen.
dus de hele tijd ronde de 90???
Behalve als je op de snelweg rijd dat 120 graden?
Dan is kapotte meter gek, maar kan zeker.
Maar als je de dop van het vat loshaal(blijf wel voorzichtig) dan heb je geen stoom etc?
Als je dan de motorkap open doet moet je een bloed heet motorblok aantreffen.
Wat hierboven al gezegd is, je radiator voelt wel goed heet aan, op alle hoeken?
Alle slangen zijn goed heet?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Dat is juist het hele krommen aan deze situatie. Alles wordt warm radiateur wordt ook in de hoeken warm, slangen worden warm. En als ik hard genoeg rij om me meter op 120 graden te krijgen,( er van uit gaan dat me meter heel is) en dan me motorkap open maak is het niet blondje heet je voelt de warmte maar niet dat je denk shit hier klopt iets niet kwa warmte.
En als ik me dop er af haal van de radiateur komt er geen stoom vrij.
Lijkt me kapotte meter.
En de koelfans sloegen dus in orginel aansluiting ook niet in aan?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
De koelfans slaan aan hij iets warmer wordt al 90 graden.
Maar ik ga morgen een dealer bellen in de buurt om te kijken of zij iets weten