2 van de 19
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De SM van Maart
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 09 september 2013 06:08 PM
  [ # 16 ]
bogaard77 schreef:

Nee. Alleen ingeslagen nummer telt.

Wat gaat dat toch makkelijk in Nederland cheese

Zo te horen komt het einde in zicht !

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 434
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 13 september 2013 07:28 PM
  [ # 17 ]

Lijkt er inderdaad wel op!
Nog een paar dingen te doen:  Spadborden, voorklep , toeter monteren en stuurhuis lekdicht maken.
Oja, nog een stoel erin zetten en deuren afstellen.

Over dat laatste heb ik een vraag:
Weet iemand wat is de afstand tussen de A-stijl en de bovenkant van de deur?
Daar zit nogal flink verschil tussen en ik kon dit niet vinden in de werkplaatsboeken.

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 13 september 2013 09:29 PM
  [ # 18 ]

Ik denk niet dat daar een standaard voor is. kwestie van inzicht lijkt mij. En dat heb je zeker. :-))

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 13 september 2013 11:31 PM
  [ # 19 ]

Afstellen van de koetswerkdelen staat in de aide memoire hoofdstuk S-840-0

Desnoods scan ik dat wel even in .


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 434
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 14 september 2013 12:01 AM
  [ # 20 ]

Dank je!

Maar ik heb dit deel (V) met de afstelling van de carrosserie al.
Kon deze deurafstelling niet zo snel vinden, morgen nog eens goed kijken.

Groet,
Maarten

Profiel  
 
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 434
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 05 januari 2014 08:31 PM
  [ # 21 ]

ok, na een korte Citoen-SM-pauze (even tijd genomen om een motorfiets te restaureren) ben ik aan het stuurhuis begonnen.

Na een paar keer proefdraaien bleek dat mijn stuurhuis flink lekt. Eigenlijk alleen op de ingaande as (vanaf stuur).
Ik had daar dus een O-ring verwacht, maar die zat er niet (alleen een lagerbus).

Inmiddels is het stuurhuis eruit en ik heb de eerste onderdelen losgemaakt.

Niet goed in het manual gelezen, dus vergeten om tandwiel te markeren.
Nu lijkt het erop dat het stuurhuis eerder uit elkaar gehaald is want er stonden al markeringen (kras) op de tandwielen.
Kan ik dit controleren? Wat moet de stand van tandwiel (nok-schijf) ongeveer zijn als het stuur in middenstand (of uiterste stand) staat?

-> tips zijn welkom !

Klopt het dat er in dit huis eigenlijk geen olie hoort? (er zaten ook nog wat klodders vet in)...

Tja, ik het manual eens bestuderen en dan beslissen of ik het stuurhuis reviseer of alles weer in elkaar zet en gereviseerde koop.
Ziet er toch wel complex uit….

groet!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 januari 2014 08:56 PM
  [ # 22 ]

Als ik het goed heb hoort er geen olie in het huis. Die olie (lhm) kan uit de “diravi” cilinder komen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 434
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 05 januari 2014 09:05 PM
  [ # 23 ]

Dank je voor de snelle reactie!

-> Wat is precies het diravi-deel?
Is het het deel in de hoezen?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 januari 2014 09:24 PM
  [ # 24 ]

Nee. Het deel op de foto dat groen is..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 434
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 05 januari 2014 10:01 PM
  [ # 25 ]

ok, begin ik daarmee!

Even voor de snap (lees: kwartje begint te vallen).
De diravi werking: wordt de “rol” (diravi cilinder) op de nokschijf geduwd om het stuur weer recht te zetten?
In dat geval moet de nok dus in rechtuit stand niet richting diravi wijzen.

Ik neem nog een wijntje   tongue rolleye

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 januari 2014 11:46 PM
  [ # 26 ]

Bij rechtuit moet de rol van de plunjer (die uit het groene deel komt) in het “deukje” van de schijf met de nok komen. Proost!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 06 januari 2014 07:03 PM
  [ # 27 ]

Er hoort inderdaad geen olie in. Wel vet. De enige manier om dit goed af te stellen is een test bank om de juiste nulstand te bepalen. Als je het stuurhuis eerst inbouwt kan het wel eens tegen vallen. Op de manier zoals hier eerder omschreven klopt niet altijd. Het kan zijn dat je de eivormige schijf nog wel een paar keer moet verdraaien. Ondanks dat je zou zeggen de nul stand makkelijk te bepalen is. Klopt het niet altijd met de realiteit.
Er zijn nog geen gereviseerde stuurhuizen in de handel. Je bent dus op je zelf aan gewezen. Het lijkt moeilijker dan je denk. Komt vast helemaal goed. succes.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 januari 2014 07:08 PM
  [ # 28 ]

Ik zit te denken, er moet een manier zijn om het “nulpunt” te bepalen zonder een testbank te bouwen. Het stuurhuis, en dan in het bijzonder de conische bout in het midden waar de beide stuurstangen op komen, moet een bepaalde “nulstand” hebben, net zoals bij de DS. Ik ga er eens een boekje op naslaan want als je het nulpunt van die centrale bout weet, dan weet je ook dat je appelschijf op dat moment in de rechtuitstand moet staan toch?

Edit: niet gevonden in het boek. Wie o wie gaat er even bij z’n sm meten wat de afstand van het hart van de centrale bout is tot het hart van de as waar het stuurwiel op aangesloten wordt met de wielen in de rechtuitstand?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 06 januari 2014 08:04 PM
  [ # 29 ]

Dan zal je toch alles eerst moeten in bouwen en druk moeten opbouwen om te kunnen controleren of je appel/ei vormige schijf op het juiste nul punt staat. Als ie niet goed staat duwt ie de centrale bout van zelf naar nul stand van de diravi. Zoals jij in mijn draadje hebt kunnen lezen heb ik het zelfde probleem onder vonden.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 januari 2014 09:11 PM
  [ # 30 ]
U-Niek schreef:

Er zijn nog geen gereviseerde stuurhuizen in de handel. Je bent dus op je zelf aan gewezen. Het lijkt moeilijker dan je denk. Komt vast helemaal goed. succes.

Je kan je stuurhuis door chyparse laten reviseren.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 19
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook