Zie enkele posts terug.. De stuurkring leg je aan met de lichtschakelaar en de vermogenkring rechststreeks van de batterij met een relais. Voor de vermogenkring gebruik je uiteraard dikke draad die deze stromen aankunnen en je zekert die.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
cx25gtit2 schreef:
Ik heb er een plug en play setje bekabeling tussen gezet, deze. Dan geen zware stroom over de auto bekabeling en dash schakelaar. + direct op de accu. En bij beide koplampen een goede massa gepakt. Door dikke en directe/korte bekabeling maximale opbrengst.
Kan je ook zelf maken hoor.
Geleverde relais (1 voor dim en 1 voor groot licht) vervangen door een met een geïntegreerde zekering.
Zei hierboven.
Deze set (zie link en foto) zit tussen de accu en de lamp. Dash schakelaar stuurt alleen relais aan.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je aan één set genoeg voor 2 koplampen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Yep, zie foto.
1 contra-H4-plug om relais te schakelen (1 relais voor dim en 1 voor groot)
2x H4 plug, 1x voor links en 1 met lange bekabeling die over steekt voor de rechter koplamp.
Geleverd met gewone relais. Heb die vervangen voor gezekerde relais, gelijk gezekerd / klaar.
+ oogjes op de accu.
- heeft ook oogjes, even massapunt zoeken/pakken/maken bij koplamp.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Top! En dat is het setje uit de link die je eerder plaatste?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
PS
past in ieder geval in mijn CX. Weet koplamp afstand links - rechts in een DS niet.
kan lengte na meten…...
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
waterman schreef:Top! En dat is het setje uit de link die je eerder plaatste?
klopt
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gebruiksaanwijzing op de verpakking:
Duidelijk toch ?? niet op de Chinese tekens letten en het woord Toyota…..
Is gewoon voor een H4 lamp aansluiting.
Ik had nog een 2e setje los liggen, even lengte gemeten:
Maximale lengte tussen linker en rechter H4 koplamp plug is ong. 1.70 m. Maar je zal her en der een bochtje willen maken.
Lengte van linker H4 koplamp plug naar de accu + oogjes is 1.30 m., daar zitten de relais sokkels ook tussen. Die relais kan je dus makkelijk ergens naar opzij weg leggen.
Systeem is dus nog niet gezekerd.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Vandaag zeer nodig onderhoud gedaan:
Kleppen gesteld: Hij begon slechter te starten, stat onregelmatig te lopen en slechter te trekken. En ja de uitlaat kleppen hadden bijna geen speling meer. Vorige keer stellen was denk ik zo’n 8k geleden.
Nu de uitlaten maar op 0,25 koud gezet, zodat ze iets langer mee gaan.
Veerbollen op druk: Gisteren alle 4 de bollen op druk laten brengen bij het club magazijn. Doordat Max als vaste vuller er niet was, wat minder ervaring met de apparatuur. Resultaat was dat achter bol ( deelbare bol) 50 bar had ( ipv 37). Zo gelaten en andere ook op 50 gezet. Voor bollen 10% extra druk gegeven zodat ze langer mee gaan.
Veert prima, achter ook niet te soepel. Misschien is druk niet zo kritisch, zolang die maar niet te laag is.
Lekzak: Bleek ook een achter lekzak met klein gaatje. Was een Extra stevige Chyparse lekzak die er zeker al 7 jaar op zat, dus niet slecht. Nu een originele gemonteerd.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
van juiste speling naar bijna geen speling meer in 8000 km? Staat ie niet wat te arm dan? ik vind het behoorlijk snel namelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik rij met de 123 lpg.
Misschien is dat een bij effect, je rijdt immers voortdurend rond lambda=1. Er is mij al eerder gewaarschuwd dat dit wat arm kan zijn voor een DS blok.
De vorige keer kleppen stellen werd ik ook gewaarschuwd door rotter lopen en was de speling bijna weg.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Dit was inderdaad mijn zorg bij een geregeld systeem. Waarbij opgemerkt moet worden dat de 123LPG waarschijnlijk tot een lagere thermische belasting leidt dan het Emmergas alternatief door de vollastherkenning.
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij mijn weten is het met lpg andersom als met benzine. Te rijk op lpg geeft een warmere motor.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Voor de 123 LPG heb ik altijd mijn LPG zelf afgesteld ( en heeel veel km mee gereden, zonder ernstig verlopen van de kleppen): zo veel knijpen totdat hij nog net lekker rijdt. Achteraf was dit een erg arm mengsel, veel armer dan Lambda=1.
Maar dat was wel met een ander motorblok, dus een andere kop.
Dus het kan ook pech zijn dat ik momenteel een kop heb die erg inslaat ( voor de geïnteresseerden, dit is de naar carb omgebouwde IE kop).
Voorlopig maak ik mij geen echte zorgen. Gewoon regelmatig kleppen stellen. En er is nog heel veel schroefdraad over om te stellen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
jantje1948 schreef:Bij mijn weten is het met lpg andersom als met benzine. Te rijk op lpg geeft een warmere motor.
Nee, het werkt hetzelfde als bij benzine. Echter, doordat LPG veel langzamer verbrandt dan benzine, loop je de kans dat bij een veel te rijk mengsel de verbranding nog doorgaat terwijl de uitlaatklep opent. Hierdoor wordt de uitlaatklep (en klepzitting) zwaarder thermisch belast en zal dus sneller slijten. Echter, te arm mengsel op LPG geeft evengoed een hogere verbrandingstermperatuur.