Stabilisatorstangrubbers
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 05 januari 2014 03:19 PM

Bij het op- en afrijden van een drempel maakt m’n ophanging voor een soort schurend geluid. Ik heb de auto op de brug gehad en de draagarmrubbers lijken goed te zijn, de auto rijdt ook nog gewoon rechtdoor. Een stabistokje RV klappert, maar dat is niet het geluid wat ik nog niet kan plaatsen. De motorsteunen zijn allemaal goed. De rubbers van de stabilisatorstang lijken wel wat versleten/uitgelubberd, maar blijft moeilijk te zeggen. Hebben mensen hier toevallig al eens versleten stabi-rubbers gehad en zoja, wat een geluidsproductie kwam hier bij kijken?

De veerpoten zijn trouwens ook goed.

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 06 januari 2014 07:08 PM
  [ # 1 ]

zijn het niet de “veerpootschotels” in de schokdemper torens ?

Die willen nog wel eens een soort schurend geluid geven als ze droog zijn.

Even de veerpoot bovenin los maken dat ie iets loskomt en wat vet over de rubbers smeren, dan gaan rijden.  Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5379

Gepost: 06 januari 2014 10:34 PM
  [ # 2 ]

Geen gewoon vet denk ik?
Daar kan dat rubber misschien niet tegen. Maar ik neem aan dat Jeroen dat wel weet.
Wel vreemd dat je dat op de brug niet hebt kunnen vinden.
Als je een paar keer aan de auto hangt onder de brug lijkt dat toch wel op een verkeersdrempel-effect?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook