4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
vervanging van hemeltje en stijlen
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 14 december 2012 10:04 PM
  [ # 46 ]

nu we er toch weer over bezig zijn, vooraan rechts zit de hemel nog altijd niet goed bij mij, je hebt daar dat witte steuntje, dat vastzit met een schroefje, en 2 horizontale ‘steuntjes’, links heb ik de hemel tussen de 2 steuntjes geplaatst, en dat past perfect, rechts wil het niet lukken, doe ik iets verkeerd ?(ik moet toegeven dat de hemel er zo snel uit was, dat ik niet gekeken heb hoe hij vooraan juist zat in die steuntjes…)

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 23 april 2013 07:42 PM
  [ # 47 ]

Hallo mede forumleden.

Na wat laswerk en herstel werkzaamheden aan mijn CX was het afgelopen weekend
de tijd om eindelijk de hemel en stijlen terug te plaatsen.Wat in begin een makkelijke
klus leek heeft toch uiteindelijk de nodige paar uurtjes geduurt voor alles weer netjes zat.
Nu tijdens het plaatsen zijn van de stijlen waren al deels kapot ook een paar van die witte
clips gesneuveld.Nu mijn vraag heeft deze iemand ? heb al gemailt naar Bonhof in Epe aangezien ik dat
hier had terug gevonden en nog een paar bedrijfjes die Citroen onderdelen hebben.Ze mailen
dat ze het niet hebben , of ze mailen niet eens Sad Vandaar dus concreet de vraag is er iemand die er een stuk of 15 heeft , wil er namelijk ook reserve hebben aangezien ik merk dat deze delen om de een
of andere reden schaars worden.Wie heeft ze nog en wat kosten ze ?

M Vr Gr Patrick Kessels

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 23 april 2013 07:55 PM
  [ # 48 ]

He Patrick, heb je Peter Bonhof gemaild, of zijn zoon. De laatste heeft namelijk een Citroen garage in Epe. Peter is een oud Citroen dealer met een voorliefde voor CXen. Ik PB je even zin tel.nr

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 april 2013 09:34 PM
  [ # 49 ]

CX basis in Duitsland verkoopt die spullen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 24 april 2013 07:04 PM
  [ # 50 ]

Heb inderdaad met Peter Bonhof contact gehad.
Hij krijgt ze binnekort weer binnen en mailt me dan.

Dank je wel iedereen

Gr Patrick

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 24 april 2013 07:33 PM
  [ # 51 ]

very good

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 06 januari 2014 12:06 PM
  [ # 52 ]

Allereerst de beste wensen en een veilig 2014 doei

Goedendag beste forumleden.

Na een fijne 2 weken kerstklusvakantie ook aan mijn CX ben ik me langzaam aan het voorbereiden voor de buitenkant mooi te gaan maken.Heb deze kerstvakantie besteed aan een gebruikt maar zo goed als nieuw
Vip visgraat interieur in te bouwen in mijn CX.Eerst alles netjes met schuim gereinigt en daarna alles gestoomt , met als eindresultaat een prachtig interieur.Hemel en stijlen waren reeds gedaan , en ook de electronica in de auto heb ik grondig aangepakt zodat alles weer netjes werkt.Kortom van binnen is hij klaar op een puntje na en hierbij zou ik graag advies willen van jullie.Beide voordeuren hebben de rubber kapot waarin het glas glijdt , zeg maar het vierkant.Wil deze graag vervangen , is dit enigszins makkelijk te doen , en is er misschien iemand wat ze alle 2 heeft liggen en wil verkopen ?
En tevens Liefst in Limburg of Brabant zoek ik iemand die mijn CX onder handen wil nemen aan de buitenkant.
Bedoel hiermee deukjes verwijderen krasjes en eventueel misschien als optie compleet opnieuw spuiten.

Graag weer jullie advies als dat mag.

Groeten Patrick

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 06 januari 2014 08:04 PM
  [ # 53 ]

Nu moet mijn hemel ook gedaan worden want het is toch wel irritant als het zo naar beneden hangt, net op je kruin huh Maar als je een airco hebt heb je te maken met isolatie.

Nu is mijn vraag hoe het tegenwoordig wordt gedaan bij de moderne auto’s?
Zijn die ook geïsoleerd? Neem aan van wel, en kan dat ook in de CX worden toegepast?

je kan natuurlijk het dak bekleden, maar als je de isolatie ook goed terug kan krijgen dan denk ik dat het m.b.t. de temperatuur in de wagen ook prettig is.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 januari 2014 09:10 PM
  [ # 54 ]

Ik weet niet wat je erin wilt stoppen?
Maar lijm het niet in zijn geheel vast aan het dak,het valt mij altijd op daar waar het verlijmt zit gaat het roesten.
Mooiste is eigenlijk er tussen klemmen voor zover het gaat.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 07 januari 2014 07:01 PM
  [ # 55 ]

Laten we de vraag anders stellen. Wat wordt er tegenwoordig gebruikt om auto’s te isoleren? Het lijkt me logisch dat al die nieuwe auto’s, die allemaal airco’s hebben, ook een isolatielaag krijgen… of niet?

kijk je kan je hemel zo vervangen, maar het zou mooi zijn als je weer een isolatie laag tegen het dak kan krijgen. Nu zit er ook een soort van foam…...

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 07 januari 2014 08:04 PM
  [ # 56 ]

Wat betreft het ruitrubber.
Dat trek je er zo uit, zit los erin. Beste is van een andere cx.

Dak:
Volgens mij is moderne auto ook gewoon met schuim.
Zou daar niet zo snel wat aan veranderen. Je krijgt als je pech hebt idd condens probelemen.

Er zit al best wat schuim in. Heb je het er al eens uit gehaald?
Het zit op een plaat. Tegen het dak zit dan al schuim.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 januari 2014 10:08 PM
  [ # 57 ]

Ook ik sta voor de klus van het opnieuw (laten) bekleden van hemel en stijlen.
Had hier bij een lokale autostoffeerder een prijs opgevraagd, hij noemde € 500,- inclusief materiaal.
Schrok ik toch wel een beetje van.

Ben nu bezig met een alternatief, maar dan moet ik zelf stof en lijm aanleveren.
Volgens CX-basis zou ik 3 tot 4 stukken moeten hebben http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=34406&products_id=3998
Dan komt er dus in de hemel een naad?
En verkopen ze ook de lijm?

Heeft iemand toevallig nog een stuk zwart over? Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 23 januari 2014 10:23 PM
  [ # 58 ]

Vraag even aan David Overberg van D’Oro. Die heeft ze aan de lopende band gedaan.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 januari 2014 10:32 PM
  [ # 59 ]

Als je een hemel zonder schuifdak hebt is het gewoon goed zelf te doen. Ik heb het probleem op m’n saab ook zelf opgelost. Dagje prutsen, klaar. Het is echt niet moeilijk Rene Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 januari 2014 09:06 AM
  [ # 60 ]
René Jongejan schreef:

Ook ik sta voor de klus van het opnieuw (laten) bekleden van hemel en stijlen.
Had hier bij een lokale autostoffeerder een prijs opgevraagd, hij noemde € 500,- inclusief materiaal.
Schrok ik toch wel een beetje van.

Ben nu bezig met een alternatief, maar dan moet ik zelf stof en lijm aanleveren.
Volgens CX-basis zou ik 3 tot 4 stukken moeten hebben http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=34406&products_id=3998
Dan komt er dus in de hemel een naad?
En verkopen ze ook de lijm?

Heeft iemand toevallig nog een stuk zwart over? Smile

Volgens mij bedoelen ze het kost 54,61 euro per meter.
En je hebt voor de hemel 2 meter nodig,en voor de stijlen ook nog eens een keer een strekkende meter.
Dus het kost 3 maal 54,61 euro

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook