Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Accu is net nieuw, zelfs van de dealer (dus met Citroën logo’s nieuwe stijl, blegh)
Net de auto naar de schuur gedirigeerd (start direct) , het viel me al op dat de lader maar met 1,5A bij laadde. Acculampje Brande ook gewoon met het contact aan.
Zou het probleem in de startmotor kunnen zitten?
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
startmotor of misschien contactslot. Ik heb ook ee keer met een bixje gestaan die niet wilde starten maar wel prik in de accu zat. Bleek een slecte gestuurde plus te zijn op de starter. Als de auto het wel doet met aanduwen dan zal ik de dynamo niet als eerste verdenken
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Zojuist starte de auto ook perfect. Met het aanduwen sloeg “ie” ook gelijk aan .
Zal als ik tijd heb de bedrading eens na lopen.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Misschien het zelfde euvel met mijn startmotor van de V6? Bendix draad de onhulsel helemaal weg? Hierdoor starte de motor niet als het warm was (motorwarmte).
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
en de goede bx die je had verkoop je (de 16v)
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Als ik me voor moet stellen hoe twan’s garage eruit ziet dan zie ik een enorme berg BX onderdelen voor me en minimaal 3 grote vaten LHM
Hij heeft er wel n hele goede CX voor terug hè
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Twan238 schreef:Nu weet ik weer waar mijn multimeter is! Dank je art bij de eigenaar van jouw witte GS
Check! Je multimeter ligt hier inderdaad nog veilig tussen het gereedschap, was het zelf ook alweer vergeten.
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Prowl schreef:Als ik me voor moet stellen hoe twan’s garage eruit ziet dan zie ik een enorme berg BX onderdelen voor me en minimaal 3 grote vaten LHM
Hij heeft er wel n hele goede CX voor terug hè
Kom maar eens op de koffie! dan kun je het hele spul aanschouwen.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Twan238 schreef:
Zal als ik tijd heb de bedrading eens na lopen.
Vanmiddag de auto de schuur uit geduwd. Accu had al een tijdje aan de lader gehangen maar dat mocht niet baten.
uiteindelijk was het probleem de min kabel naar de accu die niet goed massa maakte op het blok! goed geschuurd, nieuwe ringetjes en een nieuwe bout en hupsakee startmotor draait rond als vanouds
toen was het goede nieuws trouwens wel weer op, ‘t motortje wilde niet aan de loop. Ja een klein beetje ploffen op 2 cilinders. Nu de carburateur in revisie op de werkblank, eens kijken of dat wil lukken!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
En nu hebben we weer geen benzine in de vlotterkamer. Ik weet weer waarom ik dieselfanaat ben.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
brandstofpomp overleden??
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Tank leeg?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Elke vrije minuut met de TRS bezig geweest. Carburateur er weer 2x afgehaald en uit elkaar gehaald. Uiteindelijk bleek het aan de vlotter te liggen die iets verbogen was zodat deze tegen de wand vastliep. Net voor het eten weer in elkaar droog afgesteld en lopen als een zonnetje! Vervolgens alles omtrent de carb weer vastgezet en gedaan, wil ik net gaan proefrijden is ie weer met geen mogelijkheid aan te krijgen!!!! Ik geef het op. Zodra er euro’s zijn lepelen we er een turbodiesel in.
Of niet. Dit is al wel weer de zoveelste keer dat ik met de BX naar een meeting wil maar dat niet lukt omdat de BX niet loopt! Aargh
Iemand een Solex met handchoke in de aanbieding?
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Wat jij wil is een Weber met auto-choke. Echt, dat werkt prima.
Ook al prefereer ik toch ook diesel, een webercarburateur doet wonderen. Het is gewoon een veel betere constructie en een gigantisch verschil. Het verschil van een motor waar van alles mee aan de hand is, tot een prachtig soepel motortje.
Ik heb er een uit de rommelbakken gevist bij citromobiel voor €30,- maar dat is helaas een zeldzaamheid vrees ik. Was ook prima zelf af te stellen.
Je kan zelfs ook nog een nieuwe weber koper. Webcon maakt ze nog, afgesteld en al. €250,- + is dan nog niet eens zo gek…
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic