17 van de 22
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Twan238’s BX 16 TRS 1983 - Onderhoud
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 06 januari 2014 10:58 PM
  [ # 241 ]

Accu is net nieuw, zelfs van de dealer (dus met Citroën logo’s nieuwe stijl, blegh)
Net de auto naar de schuur gedirigeerd (start direct) , het viel me al op dat de lader maar met 1,5A bij laadde. Acculampje Brande ook gewoon met het contact aan.
Zou het probleem in de startmotor kunnen zitten?

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
martijntje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 07-02-2007

Gepost: 06 januari 2014 11:18 PM
  [ # 242 ]

startmotor of misschien contactslot. Ik heb ook ee keer met een bixje gestaan die niet wilde starten maar wel prik in de accu zat. Bleek een slecte gestuurde plus te zijn op de starter. Als de auto het wel doet met aanduwen dan zal ik de dynamo niet als eerste verdenken Wink

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 06 januari 2014 11:25 PM
  [ # 243 ]

Zojuist starte de auto ook perfect. Met het aanduwen sloeg “ie” ook gelijk aan .
Zal als ik tijd heb de bedrading eens na lopen.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 07 januari 2014 12:28 AM
  [ # 244 ]

Misschien het zelfde euvel met mijn startmotor van de V6?  Bendix draad de onhulsel helemaal weg? Hierdoor starte de motor niet als het warm was (motorwarmte).

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 07 januari 2014 09:18 AM
  [ # 245 ]

en de goede bx die je had verkoop je (de 16v) Razz

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 07 januari 2014 09:55 AM
  [ # 246 ]

Als ik me voor moet stellen hoe twan’s garage eruit ziet dan zie ik een enorme berg BX onderdelen voor me en minimaal 3 grote vaten LHM tongue rolleye

Hij heeft er wel n hele goede CX voor terug hè

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
joppevg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012

- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Gepost: 07 januari 2014 02:04 PM
  [ # 247 ]
Twan238 schreef:

Nu weet ik weer waar mijn multimeter is! Dank je art Wink bij de eigenaar van jouw witte GS Laughing

Check! Je multimeter ligt hier inderdaad nog veilig tussen het gereedschap, was het zelf ook alweer vergeten.

huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85,  Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 07 januari 2014 10:53 PM
  [ # 248 ]
Prowl schreef:

Als ik me voor moet stellen hoe twan’s garage eruit ziet dan zie ik een enorme berg BX onderdelen voor me en minimaal 3 grote vaten LHM tongue rolleye

Hij heeft er wel n hele goede CX voor terug hè

Kom maar eens op de koffie! Laughing dan kun je het hele spul aanschouwen.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 03 februari 2014 07:03 PM
  [ # 249 ]
Twan238 schreef:

Zal als ik tijd heb de bedrading eens na lopen.

Vanmiddag de auto de schuur uit geduwd. Accu had al een tijdje aan de lader gehangen maar dat mocht niet baten.
uiteindelijk was het probleem de min kabel naar de accu die niet goed massa maakte op het blok! goed geschuurd, nieuwe ringetjes en een nieuwe bout en hupsakee startmotor draait rond als vanouds cheese
toen was het goede nieuws trouwens wel weer op, ‘t motortje wilde niet aan de loop. Ja een klein beetje ploffen op 2 cilinders. Nu de carburateur in revisie op de werkblank, eens kijken of dat wil lukken!

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 03 februari 2014 10:12 PM
  [ # 250 ]

En nu hebben we weer geen benzine in de vlotterkamer. Ik weet weer waarom ik dieselfanaat ben.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 03 februari 2014 11:27 PM
  [ # 251 ]

brandstofpomp overleden??

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 04 februari 2014 06:37 PM
  [ # 252 ]

Tank leeg? Rolling Eyes

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 06 februari 2014 07:49 PM
  [ # 253 ]

Elke vrije minuut met de TRS bezig geweest. Carburateur er weer 2x afgehaald en uit elkaar gehaald. Uiteindelijk bleek het aan de vlotter te liggen die iets verbogen was zodat deze tegen de wand vastliep. Net voor het eten weer in elkaar droog afgesteld en lopen als een zonnetje! Vervolgens alles omtrent de carb weer vastgezet en gedaan, wil ik net gaan proefrijden is ie weer met geen mogelijkheid aan te krijgen!!!! Ik geef het op. Zodra er euro’s zijn lepelen we er een turbodiesel in.

 


Of niet. Dit is al wel weer de zoveelste keer dat ik met de BX naar een meeting wil maar dat niet lukt omdat de BX niet loopt! Aargh Grrrr
Iemand een Solex met handchoke in de aanbieding?

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 06 februari 2014 08:11 PM
  [ # 254 ]

Wat jij wil is een Weber met auto-choke. Echt, dat werkt prima.

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 06 februari 2014 08:56 PM
  [ # 255 ]

Ook al prefereer ik toch ook diesel, een webercarburateur doet wonderen. Het is gewoon een veel betere constructie en een gigantisch verschil. Het verschil van een motor waar van alles mee aan de hand is, tot een prachtig soepel motortje.
Ik heb er een uit de rommelbakken gevist bij citromobiel voor €30,- maar dat is helaas een zeldzaamheid vrees ik. Was ook prima zelf af te stellen.

Je kan zelfs ook nog een nieuwe weber koper. Webcon maakt ze nog, afgesteld en al. €250,- + is dan nog niet eens zo gek…


nice day

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
 
17 van de 22
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook