Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Volgende stap echte verlichting in maken?
Geintje echt goed bezig met de kabelboom en remleidingen/brandstofleidingen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eén klein puntje: de bedrading zit origineel in een soort linnen tape gewikkeld, en niet in een plastic huls
Maare.. wat een geweldig werk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja Waterman dat weet ik. Maar dan moet ik tape terug brengen tot flinterdun. is onmogelijk.
Krimpkous is nog niet volledig verhit. Krijgt nog een verfbeurt en andere bewerkingen.
Er is in de handel wel iets wat hier goed voor is. Heb ik niet, dus zelf maken.
Ben nu de TA van binnen aan het soppen met een soort van ‘carboleum’
Is op oliebasis en gaat mooi in de plooien, gaten en krassen zitten.
Allemaal bedankt weer, voor de aandacht & stay tuned.
Eind van de dag een leuke update.
Robert Jan
Even vergeten, maar origineel zit er bij de bouwdoos geen optie tot verlichting.
Er zijn echter wel mensen die dat doen. Op SMC is D. Beerts actief, ook met een TA.
Deze man daar leer ik dus van… TA 15cv Big Six van na 1952. Zijn 6 cilinder is gewoon ongelofelijk mooi gemaakt. Interieur van hem is ook in een stoffen bekleding nagemaakt. Van hem heb ik al het een en ander aan zinvolle links en tips mogen ontvangen.
Maar hij ook van mij, aanpak is totaal verschillend dus heel veel gebabbel over van alles. Erg leuk.
Groeten,
Robert Jan
Wat nu als er geen dak komt vanuit Frankrijk?
Heller heeft namelijk nog steeds geen pakket gestuurd, iets wat er wel beloofd is.
Nu zijn ze daar wel erg met de vakanties en vrije dagen. Ze leggen echt de hele zaak plat.
Zo’n dak zelf maken is ansich te doen.
De moeilijkheid is de bolling van de huif achter. De voorzijde is niet zo’n probleem.
Was er eigenlijk een TA15 Cabriolet? Zelfde wielbasis en ga zo maar door. Dus 2 of 4 portieren, misschien andere indeling op de flanken van de auto?
Ben benieuwd of iemand er een heeft, of een foto…
Vis happen nu. Dus later meer.
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik meen te weten dat er ooit een paar 15 six cabriolets zijn gebouwd. Voor zover ik weet vooral voor ‘eigen gebruik’ voor de top van het bedrijf. Carosserie vergelijkbaar met de cabriolet 11 normale. En er bestaan natuurlijk ‘cabrio-sedan’ verbouwingen. Gewoon vierdeurs, qua constructie min of meer als de Visa cabriolet.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Precies - zo’n ding bedoel ik.
Zag op de site van TAN een leuk overzicht over de diverse producties op een soort van verticale tijdbalk.
Eerste houvast is de bekleding en het dashboard. De auto lijkt me, met de informatie die ik nu heb, van na 1950. Bekleding zoals te zien is specifiek voor modellen na 1950. De koffer hangt er nog niet achter, dus dat geeft een andere tijdsindicatie aan, nl.1951/1952.
Dit is de oplossing voor het hebben van geen dak op de auto.
Alle details in het interieur komen nu beter tot hun recht.
We kunnen weer verder.
Groet,
Robert Jan
Zo. De achterkant krijgt een correcte bumper.
Pootjes losgemaakt en van plaats gewisseld.
Ook een plaatje van het interieur.
Nog even wachten en dan kunnen de stijlen afgewerkt worden. Nu bezig met de voorzijde.
Stuurkolom met dashboard verenigen komt natuurlijk wéér héél precies.
laters,
Robert Jan
Scharnieren voor de deuren en een blik op het dashboard.
Gelukkig heb ik de voorruit nog met het paneel voor de bevestiging voor de zonnekleppen en de motor voor de ruitenwissers. Het zal wel passen en meten worden, maar met een mal gaat het wel lukken.
Groet,
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
‘t Is dat ‘t model zo groot is, maar als je zegt dat je volgende project een horloge wordt, geloof ik het meteen.
Klein maar fijn. Kost een zee van tijd, maar als ik de draad tussen mijn vingers beweeg blijven de scharnierdelen mooi stil hangen. Dat is dan wel weer gaaf.
Bezig met de voorruit. Stellen van het geheel was toch nog even zweten. Maar ik heb het denk ik voor elkaar. Andere klus is straks de rondingen er in zien te krijgen.
Voorlopig hangt het mooi op z’n plek.
Laters,
Robert Jan
De voorkant van het cabrio verhaal.
Begonnen met de rondingen.
Laagje voor laagje, maar eerst moet het dicht zijn. Plamuren met autoplamuur en dan schuren.
Ik gebruik een heel fijnmazig gaas om het geheel te verbinden. Plamuur blijft er ook mooi in hangen.
Groet,
Robert Jan