1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Ombouw diesel naar benzinemotor
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 08 januari 2014 06:42 PM

Is het mogelijk om in mijn 2500 cx diesel uit 1981 met 5-bak een benzinemotor te plaatsen of moet er dan ook veel andere dingen gewijzigd worden. Welk type benzinemotor zal dan praktisch gezien aan te raden zijn?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 januari 2014 06:56 PM
  [ # 1 ]

Alles is mogelijk natuurlijk.

Een 2.0 carb zal eenvoudiger zijn dan een 2400/2500 injectieblok. Dan zal je ook een zooi elektronica moeten gaan plaatsen onder de kap en in het interieur.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 08 januari 2014 08:13 PM
  [ # 2 ]

Ik heb nog zo’n blok over.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 januari 2014 09:18 PM
  [ # 3 ]

Zoek een 2400 carbu! Rijdt heerlijk..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 januari 2014 09:19 PM
  [ # 4 ]

OW en ook de bak wisselen. Een dieselbak kan niet op een benzine.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5387
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 08 januari 2014 09:23 PM
  [ # 5 ]

Past ie niet vanwege de overbrengingsverhoudingen of past ie gewoon fysiek niet op een benzine blok?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 januari 2014 09:27 PM
  [ # 6 ]
bogaard77 schreef:

Zoek een 2400 carbu! Rijdt heerlijk..

Is dat niet zo’n beetje de grootste zuiper die je in een CX kan proppen? Wink

Injectie is flink stukje zuiniger denk ik.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 08 januari 2014 09:27 PM
  [ # 7 ]

Voor een 2400 carb zal de overbrenging van een platte diesel niet verkeerd zijn. Voor een injectiemotor is ie wat aan de korte kant. Fysiek past het 1 op 1.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 08 januari 2014 09:30 PM
  [ # 8 ]

Je kunt hem erop zetten, maar daar ga je spijt van krijgen.
Een diesel is veel langer.

En dat ombouwen is nog niet zo heel simpel hoor.
Je gaat echt van alles tegen komen.
Ik zou op zoek gaan naar een benzine cx, tenzij je een heel speciale band hebt met deze.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 januari 2014 09:32 PM
  [ # 9 ]

Het “eenvoudigste” zal denk ik zijn een complete sloper te hebben en alles 1 op 1 over zetten.

Dan ben je nog wel flink wat uurtjes zoet.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 januari 2014 09:55 PM
  [ # 10 ]

Ik heb nog wel een geschikte vierbak,( smalspoor)voor een 2400 carburateur.
Neem aan dat nog een smalspoor is.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 januari 2014 10:12 PM
  [ # 11 ]

De2400 5 bak zuipt niet als je normaal rijdt. De injectie shit inbouwen wil je echt niet!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 januari 2014 10:14 PM
  [ # 12 ]

Ik hoop dat je gelijk hebt Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 09 januari 2014 12:05 AM
  [ # 13 ]

Ik zat te denken aan een tijdelijke motorwissel, maar als er dan zoveel aan de auto veranderd moet worden zie ik niet zo zitten. Ik heb mijn cx al vanaf 2005 en ben in ieder geval niet van plan om een benzine cx te kopen. Daarvoor ben ik teveel aan mijn auto gehecht. Nog daargelaten dat mijn dieseltje weinig zal opbrengen ondanks de goede staat. Ik zal er nog eens goed over nadenken.

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 10 januari 2014 12:01 AM
  [ # 14 ]

injectie is wel te doen, maar een sloper van hetzelfde jaar maakt het wel een heel stuk prettiger. Ik heb van een gewone gti een turbo blok ingelegd (‘86), van hetzelfde jaar, elektronica was wel plug n play. Het grootste probleem met elektronica zul je bij de cockpit hebben, maar als je alles uit een sloper over kan zetten is het wel te doen, oja je dashboard zul je ook wel moeten uitbouwen. Je zult waarschijnlijk niet de enigste zij n Smile

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 14 januari 2014 10:22 PM
  [ # 15 ]

Ik heb besloten om eerst de beslissing van de mogelijkn aanhangig te maken rechtszaak van stichting autobelangen af te wachten alvorens ik een besluit neem. Mocht dit niets worden en ik het volle pond mrb moet betalen kies ik er misschien ook wel voor om een lekker snel turbo diesel bliok te monteren. Ik denk dat dit eenvoudiger is dan een benzine blok te monteren of zie ik dat verkeerd.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook