Is het mogelijk om in mijn 2500 cx diesel uit 1981 met 5-bak een benzinemotor te plaatsen of moet er dan ook veel andere dingen gewijzigd worden. Welk type benzinemotor zal dan praktisch gezien aan te raden zijn?












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Alles is mogelijk natuurlijk.
Een 2.0 carb zal eenvoudiger zijn dan een 2400/2500 injectieblok. Dan zal je ook een zooi elektronica moeten gaan plaatsen onder de kap en in het interieur.





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Ik heb nog zo’n blok over.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zoek een 2400 carbu! Rijdt heerlijk..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
OW en ook de bak wisselen. Een dieselbak kan niet op een benzine.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Past ie niet vanwege de overbrengingsverhoudingen of past ie gewoon fysiek niet op een benzine blok?












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
bogaard77 schreef:Zoek een 2400 carbu! Rijdt heerlijk..
Is dat niet zo’n beetje de grootste zuiper die je in een CX kan proppen?
Injectie is flink stukje zuiniger denk ik.
Voor een 2400 carb zal de overbrenging van een platte diesel niet verkeerd zijn. Voor een injectiemotor is ie wat aan de korte kant. Fysiek past het 1 op 1.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Je kunt hem erop zetten, maar daar ga je spijt van krijgen.
Een diesel is veel langer.
En dat ombouwen is nog niet zo heel simpel hoor.
Je gaat echt van alles tegen komen.
Ik zou op zoek gaan naar een benzine cx, tenzij je een heel speciale band hebt met deze.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het “eenvoudigste” zal denk ik zijn een complete sloper te hebben en alles 1 op 1 over zetten.
Dan ben je nog wel flink wat uurtjes zoet.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik heb nog wel een geschikte vierbak,( smalspoor)voor een 2400 carburateur.
Neem aan dat nog een smalspoor is.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De2400 5 bak zuipt niet als je normaal rijdt. De injectie shit inbouwen wil je echt niet!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik hoop dat je gelijk hebt
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik zat te denken aan een tijdelijke motorwissel, maar als er dan zoveel aan de auto veranderd moet worden zie ik niet zo zitten. Ik heb mijn cx al vanaf 2005 en ben in ieder geval niet van plan om een benzine cx te kopen. Daarvoor ben ik teveel aan mijn auto gehecht. Nog daargelaten dat mijn dieseltje weinig zal opbrengen ondanks de goede staat. Ik zal er nog eens goed over nadenken.
injectie is wel te doen, maar een sloper van hetzelfde jaar maakt het wel een heel stuk prettiger. Ik heb van een gewone gti een turbo blok ingelegd (‘86), van hetzelfde jaar, elektronica was wel plug n play. Het grootste probleem met elektronica zul je bij de cockpit hebben, maar als je alles uit een sloper over kan zetten is het wel te doen, oja je dashboard zul je ook wel moeten uitbouwen. Je zult waarschijnlijk niet de enigste zij n
Goede raad is voorraad
Ik heb besloten om eerst de beslissing van de mogelijkn aanhangig te maken rechtszaak van stichting autobelangen af te wachten alvorens ik een besluit neem. Mocht dit niets worden en ik het volle pond mrb moet betalen kies ik er misschien ook wel voor om een lekker snel turbo diesel bliok te monteren. Ik denk dat dit eenvoudiger is dan een benzine blok te monteren of zie ik dat verkeerd.