Acculampje en slecht omhoog komen achter
www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 640
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 07 januari 2014 07:26 AM

Hallo allemaal,

Momenteel weer even in de Digit rijdend…

Als ik stationair draai geen bijzonderheden.
Als ik ga rijden (tussen 80 en 120 zeg maar) dan brandt heel vaag het acculampje.
Je kunt het net aan zien, maar het brand wel een beetje, bij stationair draaien is hij uit.

Wat is er aan de hand in dit geval?

Hans

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  
 
Erasmo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 18-06-2013

- 2CV Special
- BX Progress
- Ami Cimos 8 Break
- ID/DS D Special
- Ami M35
Gepost: 07 januari 2014 09:45 AM
  [ # 1 ]

Wat gebeurt er als je in de vrij hetzelfde toerental bereikt?

Profiel  
 
www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 640
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 07 januari 2014 08:19 PM
  [ # 2 ]

Hoi Erasmo,

Dat ga ik nog testen.
Andere bijkomstigheid sinds vanmorgen is ook dat de auto achter niet goed op hoogte komt. Na lang draaien en wat hobbelend zacht rijden gaat hij dan eindelijk de lucht in.

Ideeen?

Hans

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  
 
Erasmo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 18-06-2013

- 2CV Special
- BX Progress
- Ami Cimos 8 Break
- ID/DS D Special
- Ami M35
Gepost: 07 januari 2014 08:23 PM
  [ # 3 ]

Zou zo maar een verstopping kunnen zijn ergens achteruit, wat je kan doen tijdens het toeren maken is even gymnastieken met de hoogte, na een paar keer op en neer gaan met de voorkant doet de achterkant soms spontaan weer mee.
En als je wat meer tijd hebt even het voorraadvat bekijken om een indruk te kijken van de toestand van de olie.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 09 januari 2014 01:59 PM
  [ # 4 ]

Slippende (vette) multiriem? Die drijft, naast de dynamo, ook de HD-pomp aan. Dan duurt het langer voor de boel op druk is en achter komt bijna altijd later omhoog dan voor.
Het acculampje kan komen door een slecht contact. Je kunt voor de zekerheid even meten op de accu bij verschillende toerentallen. De laadspanning zou in de buurt van 13,8 Volt moeten blijven.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Erasmo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 18-06-2013

- 2CV Special
- BX Progress
- Ami Cimos 8 Break
- ID/DS D Special
- Ami M35
Gepost: 09 januari 2014 02:03 PM
  [ # 5 ]
Midfriesland schreef:

Slippende (vette) multiriem? Die drijft, naast de dynamo, ook de HD-pomp aan. Dan duurt het langer voor de boel op druk is en achter komt bijna altijd later omhoog dan voor.
Het acculampje kan komen door een slecht contact. Je kunt voor de zekerheid even meten op de accu bij verschillende toerentallen. De laadspanning zou in de buurt van 13,8 Volt moeten blijven.

De HD-pomp wordt door een aparte V-snaar aangedreven, als je riem slipt dan hoor je dat over het algemeen wel.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 09 januari 2014 05:59 PM
  [ # 6 ]

Ik had bij mijn BX GTI ook dat die boven de 80 km/h flauwere dashboardlampjes kreeg, haperende ruitenwisser, acculampje. Kwam ik onder de 80, was er niks meer aan de hand. Dat bleek een defecte dynamo te zijn.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 640
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 09 januari 2014 11:15 PM
  [ # 7 ]

Allen bedankt!

Ik ga het allemaal even bekijken.

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook