Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik had op mijn achterraam al eens een correcte Total sticker geplakt:
Alleen was deze dus niet correct , deze sticker hoort aan de binnenkant te zitten, maar daar is vandaag verandering in gekomen
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Ziet er fraai uit! Mag ik vragen waar jij deze vandaan hebt? Ik ben namelijk op zoek naar zo’n sticker.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Als je van het voorjaar naar Citromobile gaat, kan je ze ook krijgen!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
@Timo, het bedrijf die ze op Citromobile verkoopt, levert die stickers die aan de buitenkant zitten en ik dus eerst had. (hij heeft trouwens nog veel meer mooie citroenstickers )
Tim, kijk maar eens op wwww.letteratelier.nl
Ik heb dus dit bedrijf een sticker laten aanpassen!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik heb hem ook daar gekocht en bij mij zit die toch echt aan de binnenkant.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Dan heb jij toch echt geluk gehad, want zelfs op de site staat bij deze sticker “buitenkant raam”
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Dat bedacht ik me net ook , er kunnen natuurlijk nog meer aanbieders op Citromobile geweest zijn.
Was iets te voorbarig, sorry!
ik: .......
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Vandaag bij Chyparse geweest. Had zelf het idee dat als er weinig aan de bollen zou mankeren, er wel comfortbollen op mochten, ik zou nog wel wat meer willen deinen
De voorraadbol en de achterste bollen bleken nog maar voor de helft gevuld te zijn en zijn dus weer bijgevuld. De voorste bollen waren nog vrij nieuw en daar mankeerde dus niks aan.
De achterste bollen bleken in het verleden al eens eerder te zijn bijgevuld, maar ze waren nog goed genoeg om ze weer bij te vullen.
Toen ik naar huis reed dacht ik; hij deint heerlijk, maar blijkbaar wen je er snel aan, want later viel het me al niet eens meer op, terwijl ik er toch wel op let
Maar toen ik thuis bijna was kon ik het verschil wel merken over de verkeersdrempels, maar wederom, het went wel snel
Toen in Almere de kap openging rook de monteur een benzinelucht, maar het lek was niet zo gauw te vinden; onder het rijden ruik ik ook niks.
En ook is het wat vettig rond het ontstekingshuis, maar daar zit al een nieuwe keerring in.
Dus toch nog wel wat te hobbyen, dat benzinelek moet toch maar zo snel mogelijk worden opgelost
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ergens in december op een regenachtige dag wou de BX na een rit niet meer aanslaan; wat aan de draden frummelen bleek genoeg om de machinerie weer aan de praat te krijgen. Later bleek dat er nogal wat oxide zat op de aansluitingen van de bobine.
In januari lag er ineens olie onder de BX , een nieuwe kleppendekselpakking, nieuwe O ringen onder het ontstekingshuis en nieuwe pakkingen onder de brandstofpomp losten ook dit probleem weer op
Maar gister had ik het idee (na een week stilstand) dat de BX zwaarder rolde dan anders; even duwen bevestigde dit. Als ik na het starten gelijk even de rem in trap dan komt de auto duidelijk moeilijker van zijn plaats.
Weet niet of het hydraulisch is of dat de klauwen gangbaar gemaakt moeten worden. Gezien het “gevoel” in het rempedaal vermoed ik het eerste, maar er is zo lang/kort als ik hem heb nog niet aan de remmen gewerkt, dus ik laat de klauwen preventief ook maar even inspecteren.
Morgen maar een afspraak maken met de garage…...
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Vandaag bij de garage geweest, ze hadden wel tijd vandaag! Ik had aangegeven dat er zolang ik hem heb er nooit aan de remmen gewerkt was. Dus eerst de wielen er af en daar de boel weer gangbaar gemaakt, hoewel er niet veel aan scheelde; het probleem was dus nog niet opgelost.
Daarna de “hoofdremcilinder” (zal wel verkeerde naam zijn ) verwijderd; hier mankeerde niks aan, maar de monteur ontdekte wel dat het rempedaal erg stroef ging. Dit is weer goed gangbaar gemaakt en daarmee is het probleem opgelost.
De auto heeft nu ook een heel ander remgevoel gekregen, dit is dus zolang ik de auto heb niet helemaal goed geweest. De handrem hoef ik nu ook veel minder omhoog te trekken, maar dat zal wel komen doordat die nu opnieuw is afgesteld!
Ik ben in ieder geval tevreden ,(totdat de rekening komt )
De auto lijkt ook iets soepeler te veren, kan dat kloppen?
Mooi werk, meteen alles gespoeld? Misschien dat ie daardoor beter zou kunnen veren maar dat lijkt me eigenlijk niet
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Het spoelen was al eerder gebeurd, ong. een klein jaartje geleden.
Vandaag ruim 200 km gereden, snelweg, 80 km. weg en stadsverkeer. Nu weet ik het zeker; hij veert iets soepeler
Ik dus heb altijd gereden met de remmen niet helemaal los , dat verneem ik nu aan het pedaal, ook remt ie nu veel agressiever! Ik voel ook dat de auto lichter rolt.
Maar ik had nooit eerder BX gereden, dus ik wist niet beter
Dat de auto soepeler veert komt volgens mij omdat er nu niet meer constant druk naar de remmen gaat.
Ook lijkt het mij dat als de wielen niet helemaal soepel draaien, dat ook wat tegenwerkt; hoe dan ook, ik ben tevreden
Reed vandaag met de achterbank plat en toen viel me op dat de auto dan veel meer dreunt, nou niet dat ik vaak met de bank plat rijd, maar toch; hebben de luxere BXen ook een dikkere mat op de kofferbakvloer dan de goedkopere versie’s zoals de mijne?
Zijn er nog meer tips om het geluidsnivo in de auto op een eenvoudige manier te verlagen?
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Aldoende leert men, niet waar? Nu weet je waar je op moet letten als je je volgende BX gaat kopen, toch Grappig dat je begint over rijden met de achterbank plat, ik reed vandaag ook met de achterbank plat (fiets achterin, paste royaal) en het viel mij ook op dat je veel meer geluid hoort (vooral banden). Wat je zou kunnen doen is een dikkere isolatiemat in je kofferbak leggen, is maar net wat je wil.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Dat is mij ook wel eens opgevallen ja, en ik heb een tzi, niet de simpelste uitvoering. gewoon niet te vaak met de bank plat rijden
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)