Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013
- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Zijn hier trouwens mensen die ervaringen hebben met ‘injector cleaner’ (het liefst in een BX)?
Mijn BX is namelijk een beetje bokkig, of hoe je het ook wil noemen, als je optrekt.
Fenomeen doet zich voor rond 2500 toeren. Valt vooral op in de 1 en de 2, in de derde versnelling heb ik geen last.
Denk zelf dat het in het brandstofsysteem zit, ze rijdt veel te weinig kilometers.
BX rij je bijna voor niks!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dan kun je beter een tank V-Power proberen.
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Wat voor motorblok ligt hier eigenlijk in?
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013
- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
XU9M(DDZ) dacht ik.
BX rij je bijna voor niks!
hoe is t met de rotor, verdelerkap bougiekabels en de bougies? als die niet fris meer zijn krijg je ook dit soort ‘storinkjes’ en een berline 1.9 tzi is idd een DDZ.
vorige week hetzelfde gedaan met de break, aka Das Boot, van visserkevis, en dat was een wereld van verschil! ookal liep dat ding ervoor echt niet verkeerd, maar hij miste iets, af en toe een slagje en wat power.
greetzzzzzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Ik zit net te denken Hee dat hebben wij vorige week ook gedaan. Maar het ging over mijn auto. Goeiemorrrgen
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
rustyduck schreef:(...) een berline 1.9 tzi is idd een DDZ. (...)
Nee. Er zijn verschillende motoren geleverd in de 19 TZI. Ik rijd bijvoorbeeld rond met een DKZ-blok.
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Een DKZ blok is een 122 pk GTI blok.
Dat hoort oorspronkelijk niet in een 19 TZI berline, bedoel je geen andere code?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013
- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Ik weet dat de bougiekabels nog geen vijf jaar oud zijn. De rest? Geen idee!
Ik zal er eens naar kijken, weet nog niet op welke termijn, zal waarschijnlijk in het voorjaar zijn.
BX rij je bijna voor niks!
Dat is dus al best wel oud! En als je niet weet hoe de rest (bougies,verdelerkap en rotor) er aantoe zijn zou ik dat toch maar ff controleren!
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
PieterSanders schreef:rustyduck schreef:(...) een berline 1.9 tzi is idd een DDZ. (...)
Nee. Er zijn verschillende motoren geleverd in de 19 TZI. Ik rijd bijvoorbeeld rond met een DKZ-blok.
Dat lijkt me stug. Hoe weet je dat? Als ik jouw kenteken namelijk bij verschillende autoonderdelensites in typ, komt er overal DDZ naar boven.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Het klopt ook niet wat Pieter zegt. Een 19 TZi berline is altijd een monopoint, dus DDZ.
Een 19 TZi break is altijd een multipoint, dus DKZ.
Als je een berline 19 TZi met multipoint hebt, dan heb je óf een eigenbouw, óf een productiefoutje van Citroën, óf een ex-schade GTi
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Hm, zou ik de foto’s van het gti-motorblok en van de tzi door elkaar hebben gegooid?
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013
- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Onverwacht gisteren 30km kunnen rijden met de Bix. Starten duurde even, eerst 5 seconden niks en toen ineens kwam het blok tot leven. Heb niet teveel kunnen ‘rommelen’ onder de motorkap want ik had goede kleren aan
Wel zag ik dat de verdelerkap een Ducellier was. Een beetje schokken doet de motor nog steeds, het viel mij nu ook op dat de motor stationair niet mooi rustig loopt. Alsof een cilinder af en toe niet meewerkt, je voelt de hele auto dan ook even schudden.
BX rij je bijna voor niks!
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-01-2013
- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Nu heb ik een verdeelkap en rotor set aangeboden gekregen met de volgende onderdeelnummers
- Ducellier nr 667287, verdeelkap
- Ducellier nr 664203, rotor
Past dit?
Als ik op internet zoek kom ik allemaal verschillende types tegen, voor TU en XU zijn volgens mij verschillend en dan heb je ook nog bevestiging met een schroefgat of met clipjes. Help!
BX rij je bijna voor niks!