Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wat ik er van weet is dat het niet zozeer de verbrandingstemperatuur is, maar dat een arm mengsel trager verbrandt. Daardoor wordt een groter oppervlak van de cilinders aan de heetste gassen blootgesteld.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Het moest maar eens gebeuren:
Al jaren zit er wat speling op de achter draagarmlagers.Tijdje geleden de opsluitmoeren wat strakker gezet maar dat geeft ook geen blijvend effect.
Nu de draagarmen er af gehaald.
Lagers zien er niet best uit en er zitten diepe kommen in de lagerschaal die een deel is van de draagarm zelf.
Goede break draagarmen zijn niet zo makkelijk te vinden.
Dus de uitdaging aan gegaan om goede berline draagarmen om te bouwen. In feite hoef je alleen een andere bevestiging voor de rubber stoot blokjes te maken en dat bleek vij simpel. Verder zijn de draagramen identiek. Uiteraard moet wel de remanker plaat en de naaf over gezet worden.
1 draagarm is nu zover dat die er bijna op kan.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Eigenlijk nooit zo bij stilgestaan dat dat één geheel is…
Maar die draagarm heeft inderdaad wel wat doorgemaakt zo te zien…
Voor draagarmen hebben dat ook, dat 1 schaal vast zit aan de draagarm.
Citrotech heeft een speciale draaibank met contragewicht om het lager van voor draagarmen af te draaien. Weet niet of ze dat ook met achter kunnen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Gister en vandaag aardig wat uurtjes in de garage gemaakt en alles zit weer in elkaar, nu zonder speling!
Nu nog een andere spoorstang Re zoeken in mijn ‘magazijn’ en de auto kan er weer tegenaan. Ze moet deze ze zomer meet met cursus in Frankrijk en de aanhanger met cursus materiaal mee nemen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goed werk. En een mooi vooruitzicht
Afgekeurd voor de APK.
Achterwiellager hoorbaar, voorwiellager hoorbaar, remkracht verschil voor.
Dat gaat weer 3 films voor DS-TT opleveren.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik kan niet wachten!
Over 3 weken ga ik de uitlijn stok demonstreren bij Cars in the Park in Pietermaritzburg nadat ik deze feedback kreeg;
Thanks for the video info , I have watched them repeatedly & understand all until he talks a lot about how & why the adjustments are actually made near the end of the praktijk video , not easy for a non Dutch speaking person to follow – I don’t suppose you have that info part in English print ? , I have bought the stok & spijkers & have the chalk ......perhaps you would like to do a demonstration at the show next month.
Dit komt van een 70 jarige technobeet die noooooit iets zelf aan zijn, overigens schitterende, DS heeft gedaan, zelfs niet bougies wisselen of olie verversen. Nog geen lampje! En nu is hij geinteresseerd en begint hij minder bang te worden van DS techniek. Bravo!
Ik kreeg via Youtube laatst ook al een vraag van een Engels sprekend persoon over het wiellager.
Wiekan goed vertalen in het Engels, of weet iemand die tijd wil steken in het Engels ondertitelen van de films?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Wil ik wel doen. Spread the Word!
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Tof, ik hen je een pb gestuurd
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goed bezig jan!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Elk nadeel, heb z’n voordeel…
Oei, dat is wel balen. Hopelijk zit er ivm aflopen apk geen tijdsduk achter. Dit wordt meer dan een filmpje, dit wordt jullie eerste documentaire…
Succes!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection