7 van de 14
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Mijn enige echte forum BX:vanaf woensdag einde als forumbak
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 26 januari 2006 02:08 PM
  [ # 91 ]
easternnl schreef:

Nog veel geld kwijt dan?

 

Naja, hopen dat je er nog veel plezier van hebt. Een bx is nu eenmaal niet altijd even goedkoop. Mijn GTI had ook een beurt van EUR 500 in afgelopen september.

euhhmm laten we het niet over geld hebben, maar ik heb zo’n vermoeden dat ik het meeste heb betaald Laughing

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 26 januari 2006 02:10 PM
  [ # 92 ]
kreazyV8wuppo schreef:
easternnl schreef:

Nog veel geld kwijt dan?

 

Naja, hopen dat je er nog veel plezier van hebt. Een bx is nu eenmaal niet altijd even goedkoop. Mijn GTI had ook een beurt van EUR 500 in afgelopen september.

euhhmm laten we het niet over geld hebben, maar ik heb zo’n vermoeden dat ik het meeste heb betaald Laughing

mvgr wupke Wink

Volgens mij heb je daar helemaal gelijk in ja.  Very Happy

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 26 januari 2006 02:18 PM
  [ # 93 ]

het fusee verhaal betrof een ongenadig oetlullig dom vastgedraaide moer van je fusee.
daardoor was je fusee door de tapse passing heen getrokken,en dus was /is eigenlijk de fusee en draagarm vernield.
echter zoals het nu gemonteerd zit heb ik er alle vertrouwen in dat het goed op zijn plek blijft zitten.
maar als je fusee over x termijn aan vervanging toe is, zul je ook die linker draagarm moeten wisselen.
want een 2e maal zo hermonteren zal niet meer afdoende werken.
mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 16 februari 2006 07:58 PM
  [ # 94 ]

Zo, vandaag even de trekhaakaansluiting weer werkend gemaakt. Ik heb laatst een keer met een fietsendrager gereden en toen bleek alleen het licht te werken. Niet handig dus. Na het opschuren van de stekker werkt alles weer naar behoren. Morgen aan de slag met het monopointhuis en de potmeter.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 16 februari 2006 09:51 PM
  [ # 95 ]

wat ga je daar mee doen dan ?

Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 17 februari 2006 01:42 AM
  [ # 96 ]

schoonmaken, als dat niet helpt moet het spul vervangen worden om van de motorstoringen af te komen.

Profiel  
 
Duncan Ruseler
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 05-04-2005

Gepost: 20 februari 2006 12:36 PM
  [ # 97 ]

Heb je dat ophangpunt van je hoedenplank al vervangen? Je kan namelijk die zijstukjes uit een andere BX halen waar de ophanging nog wel goed is. Dat ben ik dan weer te weten gekomen via iemand bij de BX club. Vervolgens heeft de voorzitter bij een sloop in Putten waar nogal wat BXen te vinden waren die dingen eruit gejast. Die heb ik toen in een half uurtje in mijn auto gezet, en nu hangt alles weer perfect!

BX 19TGI Routiére - 180.000
BX 16TGI Break - 192.000KM (verkocht)
BX 14TE Berline - 210.000KM (Gesloopt)

Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 20 februari 2006 01:50 PM
  [ # 98 ]
Duncan Ruseler schreef:

Heb je dat ophangpunt van je hoedenplank al vervangen? Je kan namelijk die zijstukjes uit een andere BX halen waar de ophanging nog wel goed is. Dat ben ik dan weer te weten gekomen via iemand bij de BX club. Vervolgens heeft de voorzitter bij een sloop in Putten waar nogal wat BXen te vinden waren die dingen eruit gejast. Die heb ik toen in een half uurtje in mijn auto gezet, en nu hangt alles weer perfect!

Ik heb er een schroefje in gedraaid en hij blijft nu wel hangen dus voorlopig laat ik het even zo.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 20 februari 2006 02:00 PM
  [ # 99 ]
jebbers schreef:

schoonmaken, als dat niet helpt moet het spul vervangen worden om van de motorstoringen af te komen.

wat ik me heb laten vertellen is dat het een malfunction van de lambda sonde is waarom af en toe dat management lampje brand

Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 20 februari 2006 02:07 PM
  [ # 100 ]
erik wijngaarden schreef:
jebbers schreef:

schoonmaken, als dat niet helpt moet het spul vervangen worden om van de motorstoringen af te komen.

wat ik me heb laten vertellen is dat het een malfunction van de lambda sonde is waarom af en toe dat management lampje brand

Nou, hij liep pas toch echt HEEL slecht en bij het uitlezen kwam de gaskleppotentiemeter eruit dus de lambda is goed denk ik. Heb jij toen lambda foutcodes gehad?

Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 30 april 2006 06:28 PM
  [ # 101 ]

Even een update. Heb een maand geleden ofzo alweer het injectie- en gasklephuis vervangen met eentje die ik van Ruben (citroenBX) had overgenomen. Schoonmaken had niet geholpen dus vandaar. Tot nu toe nog geen enkel probleem gehad en ook het verbruik is weer naar 1 op 13 a 14 gegaan. Met het oudje huis zat ik op een gegeven moment op 1 op 9.5! Ben dus een blij man. Ook het ophanpuntje van de hoedenplank is gefixt met eentje van de sloop.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 30 april 2006 08:19 PM
  [ # 102 ]

sorry ik had je vraag van 20 feb niet gezien.

ja ik heb toen lambda foutmeldingen gehad en dacht dus ook dat het gestotter daar aan lag.
mooi om te lezen dat het relatief eenvoudig opgelost is nu met een gasklephuisje Very Happy

Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 06 oktober 2006 02:24 PM
  [ # 103 ]

Schopje. Heb gisteren de retourslang van de veerpoot rechtsvoor vervangen en bon daarvoor een tijdje zoet geweest met de kachel/ventilatie. Uiteindelijk is die met hulp van Ruben gefixt. Nu heb ik echter nog een ander probleem. In scherpe bochten naar rechts gaat de auto ineens nog een stukje extra naar echts zonder een stuurcorrectie. Dit is heel vervelend en gevaarlijk want ik durf nu niet meer op snelheid door bochten heen, alleen heel langzaam. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 06 oktober 2006 03:22 PM
  [ # 104 ]
jebbers schreef:

Schopje. Heb gisteren de retourslang van de veerpoot rechtsvoor vervangen en bon daarvoor een tijdje zoet geweest met de kachel/ventilatie. Uiteindelijk is die met hulp van Ruben gefixt. Nu heb ik echter nog een ander probleem. In scherpe bochten naar rechts gaat de auto ineens nog een stukje extra naar echts zonder een stuurcorrectie. Dit is heel vervelend en gevaarlijk want ik durf nu niet meer op snelheid door bochten heen, alleen heel langzaam. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Misschien ergens in je stuurhuis speling?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 06 oktober 2006 03:30 PM
  [ # 105 ]
metro2005 schreef:
jebbers schreef:

Schopje. Heb gisteren de retourslang van de veerpoot rechtsvoor vervangen en bon daarvoor een tijdje zoet geweest met de kachel/ventilatie. Uiteindelijk is die met hulp van Ruben gefixt. Nu heb ik echter nog een ander probleem. In scherpe bochten naar rechts gaat de auto ineens nog een stukje extra naar echts zonder een stuurcorrectie. Dit is heel vervelend en gevaarlijk want ik durf nu niet meer op snelheid door bochten heen, alleen heel langzaam. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Misschien ergens in je stuurhuis speling?

ik zat ook te denken misschien die fusee. Dat ie nu echt naar de eeuwige jachtvelden is. Dan moet er dus ook een andere draagrm op.

Profiel  
 
 
7 van de 14
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook