easternnl schreef:
Nog veel geld kwijt dan?
Naja, hopen dat je er nog veel plezier van hebt. Een bx is nu eenmaal niet altijd even goedkoop. Mijn GTI had ook een beurt van EUR 500 in afgelopen september.
euhhmm laten we het niet over geld hebben, maar ik heb zo’n vermoeden dat ik het meeste heb betaald
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:easternnl schreef:
Nog veel geld kwijt dan?
Naja, hopen dat je er nog veel plezier van hebt. Een bx is nu eenmaal niet altijd even goedkoop. Mijn GTI had ook een beurt van EUR 500 in afgelopen september.
euhhmm laten we het niet over geld hebben, maar ik heb zo’n vermoeden dat ik het meeste heb betaald
mvgr wupke
Volgens mij heb je daar helemaal gelijk in ja.
het fusee verhaal betrof een ongenadig oetlullig dom vastgedraaide moer van je fusee.
daardoor was je fusee door de tapse passing heen getrokken,en dus was /is eigenlijk de fusee en draagarm vernield.
echter zoals het nu gemonteerd zit heb ik er alle vertrouwen in dat het goed op zijn plek blijft zitten.
maar als je fusee over x termijn aan vervanging toe is, zul je ook die linker draagarm moeten wisselen.
want een 2e maal zo hermonteren zal niet meer afdoende werken.
mvgr wupke:
Zo, vandaag even de trekhaakaansluiting weer werkend gemaakt. Ik heb laatst een keer met een fietsendrager gereden en toen bleek alleen het licht te werken. Niet handig dus. Na het opschuren van de stekker werkt alles weer naar behoren. Morgen aan de slag met het monopointhuis en de potmeter.
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
wat ga je daar mee doen dan ?
schoonmaken, als dat niet helpt moet het spul vervangen worden om van de motorstoringen af te komen.
Heb je dat ophangpunt van je hoedenplank al vervangen? Je kan namelijk die zijstukjes uit een andere BX halen waar de ophanging nog wel goed is. Dat ben ik dan weer te weten gekomen via iemand bij de BX club. Vervolgens heeft de voorzitter bij een sloop in Putten waar nogal wat BXen te vinden waren die dingen eruit gejast. Die heb ik toen in een half uurtje in mijn auto gezet, en nu hangt alles weer perfect!
BX 19TGI Routiére - 180.000
BX 16TGI Break - 192.000KM (verkocht)
BX 14TE Berline - 210.000KM (Gesloopt)
Duncan Ruseler schreef:Heb je dat ophangpunt van je hoedenplank al vervangen? Je kan namelijk die zijstukjes uit een andere BX halen waar de ophanging nog wel goed is. Dat ben ik dan weer te weten gekomen via iemand bij de BX club. Vervolgens heeft de voorzitter bij een sloop in Putten waar nogal wat BXen te vinden waren die dingen eruit gejast. Die heb ik toen in een half uurtje in mijn auto gezet, en nu hangt alles weer perfect!
Ik heb er een schroefje in gedraaid en hij blijft nu wel hangen dus voorlopig laat ik het even zo.
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
jebbers schreef:schoonmaken, als dat niet helpt moet het spul vervangen worden om van de motorstoringen af te komen.
wat ik me heb laten vertellen is dat het een malfunction van de lambda sonde is waarom af en toe dat management lampje brand
erik wijngaarden schreef:jebbers schreef:schoonmaken, als dat niet helpt moet het spul vervangen worden om van de motorstoringen af te komen.
wat ik me heb laten vertellen is dat het een malfunction van de lambda sonde is waarom af en toe dat management lampje brand
Nou, hij liep pas toch echt HEEL slecht en bij het uitlezen kwam de gaskleppotentiemeter eruit dus de lambda is goed denk ik. Heb jij toen lambda foutcodes gehad?
Even een update. Heb een maand geleden ofzo alweer het injectie- en gasklephuis vervangen met eentje die ik van Ruben (citroenBX) had overgenomen. Schoonmaken had niet geholpen dus vandaar. Tot nu toe nog geen enkel probleem gehad en ook het verbruik is weer naar 1 op 13 a 14 gegaan. Met het oudje huis zat ik op een gegeven moment op 1 op 9.5! Ben dus een blij man. Ook het ophanpuntje van de hoedenplank is gefixt met eentje van de sloop.
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
sorry ik had je vraag van 20 feb niet gezien.
ja ik heb toen lambda foutmeldingen gehad en dacht dus ook dat het gestotter daar aan lag.
mooi om te lezen dat het relatief eenvoudig opgelost is nu met een gasklephuisje
Schopje. Heb gisteren de retourslang van de veerpoot rechtsvoor vervangen en bon daarvoor een tijdje zoet geweest met de kachel/ventilatie. Uiteindelijk is die met hulp van Ruben gefixt. Nu heb ik echter nog een ander probleem. In scherpe bochten naar rechts gaat de auto ineens nog een stukje extra naar echts zonder een stuurcorrectie. Dit is heel vervelend en gevaarlijk want ik durf nu niet meer op snelheid door bochten heen, alleen heel langzaam. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
jebbers schreef:Schopje. Heb gisteren de retourslang van de veerpoot rechtsvoor vervangen en bon daarvoor een tijdje zoet geweest met de kachel/ventilatie. Uiteindelijk is die met hulp van Ruben gefixt. Nu heb ik echter nog een ander probleem. In scherpe bochten naar rechts gaat de auto ineens nog een stukje extra naar echts zonder een stuurcorrectie. Dit is heel vervelend en gevaarlijk want ik durf nu niet meer op snelheid door bochten heen, alleen heel langzaam. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Misschien ergens in je stuurhuis speling?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:jebbers schreef:Schopje. Heb gisteren de retourslang van de veerpoot rechtsvoor vervangen en bon daarvoor een tijdje zoet geweest met de kachel/ventilatie. Uiteindelijk is die met hulp van Ruben gefixt. Nu heb ik echter nog een ander probleem. In scherpe bochten naar rechts gaat de auto ineens nog een stukje extra naar echts zonder een stuurcorrectie. Dit is heel vervelend en gevaarlijk want ik durf nu niet meer op snelheid door bochten heen, alleen heel langzaam. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Misschien ergens in je stuurhuis speling?
ik zat ook te denken misschien die fusee. Dat ie nu echt naar de eeuwige jachtvelden is. Dan moet er dus ook een andere draagrm op.