Echte LHM
ppvandep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 18-01-2009

- ID/DS DSuper 5
Gepost: 10 januari 2014 07:48 PM

Wat is hier van waar? En wat is de toegevoegde waarde van LHM boven LHM+?

http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Hydraulik-und-Bremsfluessigkeit/ANR13203/

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 januari 2014 08:16 PM
  [ # 1 ]

Voor de orginaliteits freaks denk ik.

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 10 januari 2014 08:17 PM
  [ # 2 ]

Dat vind ik wel interessante info. Dit:

Gisteren was ik nog vergeten te melden dat Peter van Bemmelen nog een sterk argument aanvoerde voor het gebruik van GB. Zijn ervaringen met LHM plus zijn erg slecht. Kapotte HD pompen en dat soort zaken. De vorige normale LHM is helaas niet meer te krijgen. Alles wat je nu koopt is plus.
Voor wat het waard is, maar Peter krijgt natuurlijk wel veel bollenbakken langs.

schreef ik in november op XCNL. Peter is een befaamde/bekende Citroëngarage in Delft.

Adri

KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 januari 2014 10:54 PM
  [ # 3 ]

Onzin. Lhm+ werkt al jaren en 100duizenden km in m’n ds. Gs, sm en CX. Zonder pomp problemen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 10 januari 2014 11:07 PM
  [ # 4 ]

Het was mij ook nog niet opgevallen dat de LHM+ slecht voldoet…
En sinds kort hebben we de IFHS LHM. Goedkoper dan de Pentosin en Total LHM.
Ik ga er maar vanuit dat het volgens de specificaties van Citroen gemaakt is, ik heb het een paar maanden geleden in de DS gedaan.
Een beetje onzeker wordt ik toch wel van dit bericht… Sad

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 januari 2014 11:17 PM
  [ # 5 ]

Dat zou ik niet worden. De oorspronkelijke Lhm is verbeterd en heet lhm+. Geen probleem.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 10 januari 2014 11:18 PM
  [ # 6 ]

Ik was eerder onzeker over de IFHS olie. Is dat ook LHM+?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 januari 2014 11:28 PM
  [ # 7 ]

Dat weet ik niet. Zoek de specs op en vergelijk.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 januari 2014 11:51 PM
  [ # 8 ]

In mijn vorige Xantia’s is er nooit een pomp kapot gegaan, beiden hebben het over de 400K gehaald met LHM+.
Huidige Xantia HDI draait al 200K probleemloos op LHM+.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 januari 2014 01:11 PM
  [ # 9 ]

Het klinkt mij erg als de smurfenolie discussie

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 januari 2014 01:16 PM
  [ # 10 ]

Ik gebruik al 20 jaar LHM+, in de sm heb ik er 108.000 km mee gereden. Behalve slijtage aan de voorste veerclinders is er niets hydraulisch kapot gegaan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 15 januari 2014 12:54 PM
  [ # 11 ]

Verschil tussen LHM en LHM+ is vooral de viscositeit. Om de toeters en bellen van de Hydractive op de XM sneller en daarmee beter te laten werken is LHM+ ietsje vloeibaarder gemaakt.
De basis is nog steeds een hoogwaardig geraffineerde minerale olie die goede smerende eiegenschappen heeft.

Overmatige slijtage van pompen e.d. is veel vaker teug te leiden op het niet tijdig verversen van de LHM. Mijn eerste xantia heeft bijvoorbeeld 290.000 met de eerste vulling gedaan (dealer onderhouden, en geen wisselingen teruggevonden in alle beurten!!!). Het kwam er bruin-zwart uit met allemaal troep onder in het reservoir, maar ondanks dat heeft de pomp toch nooit problemen gegeven: meer dan 520.000km goed gewerkt!

Brega, het huismerk van de Brezan heeft in ieder geval tot zeer kort geleden “gewoon” alleen LHM, geen LHM+ in het assortiment gehad, dus voor de die-hard’s onder ons… (is natuurlijk geen TOTAL)

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 15 januari 2014 01:06 PM
  [ # 12 ]

Theoretisch effect van LHM+ in plaats van LHM is dat de dempende werking van de schokbreker elementen minder is waardoor de vering nog iets soepeler zou moeten worden.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Gepost: 27 februari 2014 11:42 PM
  [ # 13 ]
H@ns schreef:

Ik was eerder onzeker over de IFHS olie. Is dat ook LHM+?

Is idd LHM+!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook