Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Bij mij wilden ze zelfs enkel de stofkappen nog niet vervangen enkele jaren geleden !!
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Pb mij maar. Regel ik het.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wat doen ze dan meer voor jou dan voor een ander?
Volgens mij vervangen ook zij alleen de keringen en de stofafdichtingen. Het is ook meestal voldoende.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb het even opgemeten. Van het midden van de centrale pen tot de conische bout mat ik 32,5 tot 33 cm.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Allen bedankt voor het meedenken!
Fijn
In het boek deposes et poses staat een afstelling beschreven.
Eerst wordt het stuurhuis zo gezet dat de afstand tussen konische bout en centrale as 315mm is.
Daarna deze positie markeren en naar links en rechts draaien en afstand (“d”) meten.
Vervolgens met grote moer los l’embout de carter” instellen zodat beiden “d” gelijk zijn.
Als ik het goed snap zou dat dan dus (315 mm) het midden moeten zijn.
Ik zal morgen / overmorgen controleren of deze stand (315mm) of 32,5 tot 33 cm toevallig overeenkomt met de markeringen (krassen) op het tandwiel bij de juiste stand van de appelschijf.
Maar; je kunt achteraf toch altijd nog een (fijn-) afstelling kunnen doen door het diravihuis te verdraaien?
Later meer, ik hou jullie op de hoogte!
Ja zeker! fijn afstellen is altijd mogelijk, maar beperkt. Succes.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja. in mijn auto kan ie niet meer naar rechts. de auto trek nog heel licht naar rechts. Stuurhuis moet een stukje naar links.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok, nu moet ik er kennelijk een pen uitduwen met een pers….
Gaat dat ook met hamer & drijver?
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dat lukt ,
maar let op voor de dunne borgveer die er rond zit ,
goed steunen om de as niet te verbuigen ,
je kan door een gaatje in het huis juist op de pen kloppen
als je het stuur naar de juiste positie draait .
en als ik het nog goed heb kan die er maar aan één kant uit
( denk dat de pen een beetje conisch is )
Succes !!
Walter
Meten is weten , gissen is missen
In plaats van een pers kun je ook een grote lijmtang gebruiken om te persen, met een drevel. Met slaan sla je vaak een kop op de pen, en dan zit hij alleen maar vaster.
Natuurlijk werkt dat niet als een 10-tons pers, maar voor minder persdruk werkt het meestal goed.
Succes,
To err is human, not to err is divine.
Mooi, pin is eruit. Het ging toch vrij gemakkelijk met een hamer en een (5mm.) drijver.
Morgen verwacht ik (met de post) een 50mm steeksleutel, dan eens kijken hoe de binnenkant eruit ziet…
Korte update:
Stuurhuis is nu bijna helemaal uit elkaar.
Ik krijg alleen de konische bout niet los van de tandheugel.
Hoge moer met borgring is verwijderd maar konische bout wil niet los.
Komende nacht in de kruipolie, morgen weer proberen.
Iemand nog tips of is daar speciaal gereedschap voor?
See you,
Maarten.
Welk nummer ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Nu zat ik toch even te kijken :
riemaandrijving voor de centrifugaalregelaar , en stuurarmen die ik niet kon thuis brengen !!!
Tot ik de Italiaanse tekst linksboven zag
Tijd voor een tukketje
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Heb de maserati merak delen inmiddels fff weggegumt…........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.