Totaal aantal Berichten: 49
- 2CV Special
- BX Progress
- Ami Cimos 8 Break
- ID/DS D Special
- Ami M35
Oeps ik zie het ja ops: Normaal plan ik m’n apk altijd als ik de brief krijg maar hij is deze zomer geschorst geweest.
Ze is nog steeds bijzonder roestvrij, om de week mag ze even langs de bodemwash.
Voor de rest een kleine introductie van DS-XX-35; ik zat op zee en was dringend op zoek naar een nieuwe Citroën voor mijn dagelijks vervoer omdat de eend een tijdje uit de running is. Via het internet van Prowl deze auto gekocht voor een leuk prijsje.
Ondertussen heeft ze al vele kilometers afgelegd(zo’n 500 per week) en op een paar kleine dingetjes na doet ze het super.
Ik hou haar altijd goed schoon en blinkend als het even kan:
Maar ze mag af en toe ook hard aan het werk!
De huidige to do list:
- Kachelkraan
- Verwarmingsknop
- Kilometertellerkabel vervangen
- Sierstrips en vale plekken op het dak aanpakken
- 2CV Special
- BX Progress
- Ami Cimos 8 Break
- ID/DS D Special
- Ami M35
Afgekeurd
Paar kleine dingetjes zoals stadslichtje wat kapot is, maar er is ook iets met de remmerij en wellicht ook de hogedruk.
Achterremmen deden het blijkbaar niet genoeg op de testbank en er zat wat LHM rond de voorraadbol. Op het oog zag de monteur bij de remmen niks vreemds en het pedaal voelde ook goed dus hij vermoed dat het aan het hogedruksysteem lag. Een echte diagnose kon hij niet stellen behalve dat het ergens niet werkte zoals behoren. Nu piept mijn V-snaar de laatste weken wel laag in de toeren en vlak na het starten ondanks dat ik hem nu flink extra heb aangespannen.
Ik denk zelf dat of de v-snaar vervangen moet worden of in het ergste geval de drukpomp zwaar loopt en dat ie daarom slipt. V-snaar wordt in ieder geval zsm vervangen om het eerste uit te sluiten.
He bah dit gebeurt ook net terwijl ik aanstaande vrijdag de M35 wou gaan halen
- 2CV Special
- BX Progress
- Ami Cimos 8 Break
- ID/DS D Special
- Ami M35
Leuk ritje gedaan, vandaag naar Noord-Holland gereden om wat speciaals op te halen:
Totaal aantal Berichten: 6166
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Welja. Met afgekeurde auto een illegale hanger trekken. Goed bezig!
Totaal aantal Berichten: 1195
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Keuring al meer dan een maand verlopen.
Is uiteraard niet alleen strafbaar, maar bij de meeste maatschappijen ben je dan ook niet meer verzekerd.
Is nogal een risico!!!!
Ik durf niet.
Totaal aantal Berichten: 27933
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Komt er een topic over de M35? Ik ben wel benieuwd wat je daar allemaal mee gaat doen
- 2CV Special
- BX Progress
- Ami Cimos 8 Break
- ID/DS D Special
- Ami M35
Het was inderdaad een ritje waar wat risico aanzat, dat ontken ik niet.
Arjan Verkade schreef:Komt er een topic over de M35? Ik ben wel benieuwd wat je daar allemaal mee gaat doen
Voorlopig nog niet, ze mag eerst een jaartje of twee bivakkeren in de stalling, er zijn nog zat andere projecten die eerst klaar moeten.
Heb hem gekocht omdat een garage in Wormer ze nu mondjesmaat verkoopt en ik het geld er voor heb. Als ik langer zou wachten ben ik toch bang dat ik mis grijp over een tijdje.
- 2CV Special
- BX Progress
- Ami Cimos 8 Break
- ID/DS D Special
- Ami M35
Probleempje met de ventilatiesnelheid, soms doet ie het wel soms doet ie het niet.
Printje eruit gehaald en het ziet er redelijk versleten uit:
Weet of heeft iemand toevallig een foto van een goede print zodat ik ze kan vergelijken?
- 2CV Special
- BX Progress
- Ami Cimos 8 Break
- ID/DS D Special
- Ami M35
En hij verkocht. McDean, veel plezier ermee!