1.6 Hdi, vermogen kwijt in 4 en 5?
GZ
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 20-12-2013

Gepost: 20 december 2013 11:13 PM

Beste mensen,

Ik heb een C4, 1.6 HDI Berline.
Sinds vorige maand had ik opeens minder vermogen in zijn 4e en 5e versnelling wanneer ik vol gas geef.

Had al 2 á 3 maanden geleden gezien dat 2 verstuivers lekte, in de garage heeft men deze eruit proberen te halen bij 2 is dat gelukt bij 2 niet. Dus is er besloten een nieuwe kop op te zetten en uiteraard andere verstuivers erin het vermogen werd gerelateerd aan een waarschijnlijk kapotte turbo dus ook een gereviseerde turbo erin.

Nou heb ik de auto weer maar als ik 110 rijd in zijn 5 en druk vol gas dan gaat hij 111..112..113.. hij trekt bijna niet door, ik hoor geen gekke geluiden.
Heb de slangen gecheckt maar kon niets zien terwijl dit vroeger echt wel anders was.
Dus al met al heb ik nu nog steeds het probleem

Nou ga ik volgende week weer naar de garage maar hebben jullie enige idee waar het aan kan liggen?

Hoop op jullie berichten alvast bedankt!

Groet,
Dennis

Profiel  
 
GZ
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 20-12-2013

Gepost: 12 januari 2014 11:45 AM
  [ # 1 ]

Helaas nog steeds niet opgelost, katalysator, uitlaat gecheckt.
Maar de garage heeft niets kunnen vinden.

Weinig reactie ook vanuit het forum.. Jammer Sad

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1290
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 12 januari 2014 12:24 PM
  [ # 2 ]

Waarschijnlijk weinig/geen mensen die hetzelfde probleem hebben met hun auto! Wel vervelend dat er niets is uitgekomen voor je.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 januari 2014 12:47 PM
  [ # 3 ]

De topic titel is ook niet optimaal, die zal ik even wat aanpassen. Misschien helpt dat….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 12 januari 2014 12:50 PM
  [ # 4 ]

Als een dealer het niet weet met alle know how en kennis en app..
Dan wordt het voor iemand achter een pc nog moeilijker..
Ik zou een sec opinion vragen elders..
Is wel heel gemakkelijk om te zeggen ik weet het niet meer..

Profiel  
 
joost1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 28-01-2014

Gepost: 28 januari 2014 12:48 PM
  [ # 5 ]

kijk eens op http://www.turboonderdelen.nl misschien is dat iets voor je, ze vervangen alleen het patroon, voer je kenteken in en prijs is te zien voor Citroen.

Profiel  
 
sardonis
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 18-01-2013

- C4 (2004-heden) C4 1.6 e-HDi 115 Airdream BMP6 98g Exclusive
Gepost: 28 januari 2014 02:16 PM
  [ # 6 ]

Kan je in 4de wel nog harder doortrekken ?

Profiel  
 
kaibilly
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 16-06-2008

- DS 3 1.6 HDi 66kW Airdream So Chic
- DS 3 thp sport chic
Gepost: 29 januari 2014 12:14 AM
  [ # 7 ]

laat de wagen eens testen op een rollerbank zo kan je zien of er pk’s verloren zijn zo ja dan is er een probleem

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3766
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 29 januari 2014 11:02 AM
  [ # 8 ]

Diagnose doen ?
Als je geen vermogen hebt bij een e-HDI dan kan dat heel wat oorzaken hebben, bijvoorbeeld heb je of niet genoeg turbodruk of je electronisch regeling van de motor is in een noodstand gegaan. Je hebt het wel over “de garage”, maar ik neem aan dat je weet dat je bij een e-HDI met problemen eerst die handel aan een diagnose apparaat moet hangen voordat je aan de mechaniek gaat werken, zo’n motor is echt anders dan een diesel met een mechanische pomp. Als de “electronica’ een fout in het systeem ziet gaat hij in een “noodloopprogramma”, om twee redenen, ten eerste om je thuis te brengen en ten tweede om te proberen te voorkomen dat er nog meer kapot gaat.
Dan een paar concrete vragen, zoals ook al door anderen gemeld.
- Je komt in de 5 niet boven 110, kom je in de 4e versnelling nog aan vermogen bij hogere toerentallen, en sneheden en wat in de 3e versnelling ?
Waarom vragen we dit: Als je in de noodloop zit dan wordt je vermogen begrens en je toerental ook, dus dat is een duidelijke aanwijzing. Als je geen turbodruk hebt ( door lekkage of slechte turbo) dan heb je ueberhaupt te weinig vermogen, zelfs in de lagere versnellingen.

Als je wat antwoorden geeft kunnen we je misschien een stap verder helpen, anders is het GiGo.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Stefanex
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 02-04-2012

Gepost: 29 januari 2014 11:26 AM
  [ # 9 ]

Over welk type 1.6 HDI hebben we het hier?
Welk bouwjaar, welke kilometerstand….etc?

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1290
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 29 januari 2014 12:09 PM
  [ # 10 ]

Volgens mij heeft de TS al sinds begin deze maand niets meer laten horen.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook