Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Totaal aantal Berichten: 2999
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
EW schreef:
http://www.flickr.com/photos/22152221@N08/sets/72157639680492894/
Volgende keer alleen even uitzoeken hoe ik de automatisch dimmende binnenspiegel weet te omzeilen. Sommige plaatjes lijken wel nachtopnamen….
Het valt me op dat veel van je plaatjes aan de duistere kant zijn EW, niet alleen die in de spiegel gemaakt zijn…..
Totaal aantal Berichten: 11769
- Xantia TD SX
Van de redactie
DiepFriesMeeting 2014
De jaarlijkse nieuwjaarsvisite van Sleuteltje 11 is inmiddels in Citroën-kringen een fenomeen. Kou lijden met snert, dellen en een vuurton. De warme banden die er elk jaar worden aangehaald. De bijzondere voertuigen die er vaak te zien zijn. Elk jaar is het opnieuw een feest om in het hoge noorden een van de bijzonderste meetings op de kalender te bezoeken.
Een beetje heldhaftigheid is een Citroën-rijder doorgaans niet vreemd; anders is een dubbele chevron niet iets voor u. Ieder jaar in januari vraagt men vanuit het verre, barre, noordelijke, Fryske Berltsum net even dat kleine beetje extra heldhaftigheid. Het is inmiddels een bekend gegeven dat het er blauwbekken is, maar daar krijg je, net als bij het eigenaarschap van een Citroën, veel voor terug.
Het was dan ook dit jaar wederom reusachtig gezellig op de welbekende DiepFriesMeeting. Na binnenkomst een vrije donatie in het LHM-vat om meteen een kom snert en een hete del mee te nemen naar de vuurton en de sterke verhalen buiten. Wat fotografisch geweld plegen op de diverse verzamelde wagens – vooral Citroën, maar Sleuteltje 11 heet andere merken zeker van harte welkom.
Ook dit jaar was er sprake van een aangenaam treffen, bewonderende blikken op elkaars Citroën, vele vragen over de wederwaardigheden van de diverse lopende Citroën-projecten, en smullen van bijzondere voertuigen. Waar anders dan in Berlikum worden een basis-BX Break en een über-Visa GTi 115 Rally naast elkaar gespot? Waar anders kunnen een GSA en een 2CV probleemloos (als niet bewonderd) ‘dans son jus’ aankomen? In Berlikum kan dat in ieder geval wel. Laten we eerlijk zijn: poetsen voor ‘Berlikum’ is ook eigenlijk kansloos met alle nattigheid, pekel en ellende op de wegen.
Visa GTi 115
Deze uitgave van de DiepFriesMeeting was tamelijk bijzonder te noemen. In plaats van koud was het dit jaar alleen maar fris. Niets waar met een warme versnapering en de muzikale ondersteuning van Wouter van der Wal niet tegen te wapenen was. Dat mocht het lijden echter niet drukken. Om deze tijd van het jaar is een stel koude voeten gegarandeerd, na zo lang buiten te hebben gestaan.
Ondanks dat soort ongemakken kijken wij op de redactie alweer uit naar de volgende uitgave van de nieuwjaarsvisite bij Sleuteltje 11. Gemoedelijker dan in Berlikum wordt het niet. Een vast item in elke zichzelf respecterende Citroën-agenda en een absolute aanrader voor iedereen die nog nooit geweest is!
Tekst en foto’s: Penny Lane
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- Xantia TD SX
En de redactionele foto’s staan deze keer hier
Derk
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
JaapJ schreef:EW schreef:
http://www.flickr.com/photos/22152221@N08/sets/72157639680492894/
Volgende keer alleen even uitzoeken hoe ik de automatisch dimmende binnenspiegel weet te omzeilen. Sommige plaatjes lijken wel nachtopnamen….
Het valt me op dat veel van je plaatjes aan de duistere kant zijn EW, niet alleen die in de spiegel gemaakt zijn…..
Dat is mijn duistere kant…
Penny Lane schreef:En de redactionele foto’s staan deze keer hier
Derk
Wanneer kunnen we de rest van je foto’s verwachten?
- Xantia TD SX
Die stuk of 5? Ooit… Ik heb echt belachelijk weinig geschoten. Maar aangezien de rest erg veel heeft geschoten is dat geen enkel probleem
Derk
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
EW schreef:Zie je wel, ze komen wel die foto’s van mij. Ik heb er alleen niet echt mijn best op gedaan.
http://www.flickr.com/photos/22152221@N08/sets/72157639680492894/Volgende keer alleen even uitzoeken hoe ik de automatisch dimmende binnenspiegel weet te omzeilen. Sommige plaatjes lijken wel nachtopnamen….
Aan de onderrand zit als het goed is een knopje
Klopt van dat knopje. Maar blijkbaar bleef ie zo donker staan….
Misschien had ik hem moeten afdekken voor ik hem uit deed.
Totaal aantal Berichten: 8160
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Leuk stuk Derk! En een mooie plek voor de Brix-nix natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 9354
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
EW schreef:Klopt van dat knopje. Maar blijkbaar bleef ie zo donker staan….
Misschien had ik hem moeten afdekken voor ik hem uit deed.
Je kinderen hebben die vorig jaar toch gesloopt?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Het is wel een C5 hoor.
Die heb je niet zomaar even stuk.
- Xantia TD SX
Nee, die heb je meestal meteen grondig in mot liggen
Derk
Het is geen CX
Totaal aantal Berichten: 1126
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Heel erg mooi die lampenfoto, juist met dat gele beeld er in.
Er zit alleen maar een geel lampje in.
Ofwel lampen om trots op te zijn.
Ook het bijbehorende verhaal is natuurlijk geweldige weergave.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.