XM V6 start slecht
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 12 januari 2014 03:05 PM

XM V6 uit 1990 start slecht bij koude motor.

Waar moet ik dit zoeken?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7314
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 januari 2014 03:47 PM
  [ # 1 ]

Lijkt op te weinig brandstof en/of lucht bij koude motor

stappenmotor (die dicht blijft staan)
Trek beide luchtslangen eens los van de stappenmotor bij koude !! motor en start dan eens…..

watertemp. sensor
Luchttemp. sensor
brandstoffilter
brandstofdruk
luchtfilter
enz…

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 12 januari 2014 07:39 PM
  [ # 2 ]

Door welke ( water) sensor word de stappen motor aangestuurd?
Dat word ie nu namelijk niet. Als je de onderste slang van de stappenmotor los haalt en half dicht knijpt loopt ie goed.
Andere stappenmotor helpt niet.
Er zitten 2 sensoren bovenin de waterbuis boven de thermostaat en
1 onder de ontsteking.

Brandstof filter, luchtfilter zijn nieuw, brandstof druk is goed.
Motor loopt warm trouwens prima.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7314
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 januari 2014 09:50 PM
  [ # 3 ]

Als je voor de auto staat zou hij links van de achterste cilinderkop moeten zitten.
wanneer je de groene stekker eraf trekt zou 1 van de 2 draadjes (in de stekker) contact
moeten maken met pen 15 van je ECU.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 13 januari 2014 08:24 AM
  [ # 4 ]

In de achterste cilinderkop zit bij mij geen sensor. Alleen die drie die ik aan gaf.
Ga vandaag even verder zoeken.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 13 januari 2014 09:23 AM
  [ # 5 ]

Wat citroen23 aangeeft is links van de achterste cilinderkop, niet in de cilinderkop. Hij bedoelt daarmee de sensor met de groene stekker die zoals jij zelf al aangaf, boven de thermostaat zit. Dat is de temperatuursensor die door de ECU gebruikt wordt.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 13 januari 2014 09:55 AM
  [ # 6 ]

O.k. dank je.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 13 januari 2014 06:14 PM
  [ # 7 ]

Is opgelost. Sensor was kapot.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 13 januari 2014 06:25 PM
  [ # 8 ]

Mooi!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 13 januari 2014 06:57 PM
  [ # 9 ]

XM + Forum = Simpel

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 14 januari 2014 04:10 PM
  [ # 10 ]

Vele mensen en hun ervaring word het inderdaad makkelijker.

Profiel  
 
Hertogjan
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 14 januari 2014 07:42 PM
  [ # 11 ]

Dat is inderdaad de grote kracht en meerwaarde van dergelijke fora.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook