DS3 hondenrek
Mart69
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87

Gepost: 10 januari 2014 01:26 PM

Wij hebben een mechelse herder, en vanwege zijn en onze veiligheid willen we een hondenrek of een bagagenet in de auto plaatsen. Bestaat er een bagagenet voor de DS3 dat niet plat op de bodem ligt, maar rechtop achter de achterbank bevestigd kan worden? Zo niet, zijn er mensen die ervaringen hebben met bepaalde merken hondenrekken?

Profiel  

blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 369

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 12 januari 2014 03:06 PM
  [ # 1 ]

Wij hebben geen ervaring met hondenrekken in de auto maar onze Flatcoated retriever zit vast aan een gordel op de achterbank.
met een gordelbevestiging voor honden aan een halsband. maar kan ook een tuigje.

Maa ik heb via google de site gevonden http://www.hondenrek.nl.
daar staat niet de DS3 tussen maar wel de Peugeot 208.
opening is redelijk te vergelijken. ((pfff, alleen die prijs))

Onze bevestiging van hond is 18 januari te zien tijdens de nieuwjaar bijeenkomst in A’dam Zuidoost.
dan is ook de hond mee Razz

Profiel  

Rieske
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 255

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Gepost: 12 januari 2014 03:56 PM
  [ # 2 ]

Wij hebben ooit een stationwagon gekocht vanwege de hond. Dit was een Golden retriever van ± 40 kg en deze wil je niet tegen je stoel krijgen (of erger) wanneer je een noodstop moet maken. De auto had een speciaal stalen hondenrek die ook 40kg tegen zou kunnen houden in geval dat.

Nu hebben we een kleinere hond (spaniel) en deze gaat, zoals bij jou, op de achterbank met een speciale tuigje aan de gordel.

Waarom wil je een hondenrek, om de hond weg te houden bij de passagiers of zoals wij destijds voor de veiligheid van mens en hond? Mijn mening is dat je beter de hond aan de gordel kunt vastmaken als ‘m achterin te zetten met een ‘gammel’ rek. Dat is schijnveiligheid. Nu is heen flatcoat wel iets groter en wanneer je met 3 of 4 man en hond reist is het natuurlijk geen optie om ‘m aan de gordel vast te maken.

Profiel  

Mart69
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 januari 2014 05:28 PM
  [ # 3 ]

ik heb de hondengordel jaren geleden al weggedaan nadat ik gelezen had hoe onveilig dat is voor hond en mens bij een flink ongeluk. daarnaast wil ik de hond met zijn vieze modderpoten niet op mijn alacantera leren stoelen hebben. het honden/bagagerek sluit de achterbak veilig af van het passagiers gedeelte, zodat koffers en dieren niet met ongelooflijke g krachten door de auto worden gelanceerd bij een ongeluk.  Je hond wordt bij een snelwrg botsing zo zijn tuigje uitgetrokken….denken dat die gordel veilig is, is echt een illusie.

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 12 januari 2014 06:15 PM
  [ # 4 ]

FYI, in Duitsland moet de hond gezekerd zijn met een riem of een bench achterin, dan is een rek tussen kofferbak en achterbank volgens mij niet voldoende.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

Mart69
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 januari 2014 07:18 PM
  [ # 5 ]

goeie tip maar ik heb mijn hond in de kofferbak altijd met een riem vast maar dat is vooral om te voorkomen dat hij eruit springt als ik langs de weg parkeer en de klep open.

Profiel  

MarcelB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 260

- C4 (2004-heden) e-C4 Shine
- C3 Shine
Gepost: 12 januari 2014 09:23 PM
  [ # 6 ]

Ik heb onze Berner Sennen in een speciale auto bench achterin. Alleen past deze niet in onze DS3, daarom hebben we ook nog een Renault Espace.

Citroën C3 Shine 2019 Zwart
Citroën e-C4 Shine 2021 Zwart

Profiel  

Rieske
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 255

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Gepost: 12 januari 2014 10:08 PM
  [ # 7 ]
Mart69 schreef:

ik heb de hondengordel jaren geleden al weggedaan nadat ik gelezen had hoe onveilig dat is voor hond en mens bij een flink ongeluk. daarnaast wil ik de hond met zijn vieze modderpoten niet op mijn alacantera leren stoelen hebben. het honden/bagagerek sluit de achterbak veilig af van het passagiers gedeelte, zodat koffers en dieren niet met ongelooflijke g krachten door de auto worden gelanceerd bij een ongeluk.  Je hond wordt bij een snelwrg botsing zo zijn tuigje uitgetrokken….denken dat die gordel veilig is, is echt een illusie.

Dat van die riem in de gordel wist ik niet. Mooi balen want in onze DS3 kan ik de hond niet in de achterbak doen, dat is mishandeling.
Ik ga in ieder geval eens kijken wat wel veilig is want als een riem onveilig is ga ik niet graag naar Zweden of Frankrijk met de hond zo achterin.

Mijn probleem met een rek wat niet vastgeschroefd is is dat bij een noodstop hond en rek door de auto vliegen. Dat kan nooit sterk bevestigd worden. En aangezien er geen stevig rek voor een DS3 te krijgen is (zover ik gezien heb) is het rekje dus alleen geschikt om de hond niet over de bank te laten springen naar voren.

Profiel  

Mart69
< 100 berichten
Rank

Gepost: 13 januari 2014 08:06 AM
  [ # 8 ]

de gordel voor de achterbank is niet het probleem..die is wel veilig. het is vaak het tuig wat niet voldoet. ik zie hondentuigjes die uit dunne riempjes bestaan…hoe denk je dat dat werkt als je in een frontale botsing komt? een goed tuig zit stevig, zit goed voor de hond met minimaal kans op letsel door snijdende riemen en schiet niet uit of los.

over het bevestigen van het hondenrek heb je een goed punt..mede de reden dat ik de vraag stelde

Profiel  

kaibilly
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79

- DS 3 1.6 HDi 66kW Airdream So Chic
- DS 3 thp sport chic
Gepost: 13 januari 2014 11:24 PM
  [ # 9 ]

er bestaan ook hondenharnassen voor in de auto en deze zijn wel goed en gemakkelijk aan te doen .
mijn broer heeft een new foundlander en deze zit met een harnas vast aan de gordel en deze zijn wel veilig
zal morgen eens vragen van welk merk het is

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook