Na mijn zoektocht is het dan eindelijk gelukt om voor mij een geschikte Xsara te vinden.
Het is een Ligne Prestige uit 2001 met 126*** km op de teller. Deze kilometerstand lijkt behoorlijk betrouwbaar aangezien er nog 5 APK bewijzen bijzitten van de afgelopen jaren en tevens een behoorlijk aantal rekening van de garage’s. Ook zit er onder de motorkap een stikker dat in 2006 bij 29.000 km de remolie is ververst.
Dit distributie is gedaan bij 79.000 km in 2009, dus die kan nog wel even mee.
Verder heb ik technisch nog niks aan de auto kunnen merken dat niet deugd, dus ben benieuwd hoe de auto zich gaat houden!
Minpunten;
De benzinemeter werkt niet. Het reservelampje knippert en de meter hangt helemaal op 0. Ook de boordcomputer geeft niet aan hoeveel km ik nog kan rijden. De boordcomputer geeft dan weer niet aan dat het brandstofniveau laag is. Iemand enig idee waar dit in kan zitten? Denk zelf dat het het beste is om hem even weg te brengen en de boel even uit te laten lezen. Bij de buren van het peugeotforum was ik er al achter dat dit vaak in de BSI? kan zitten.
Verder staat de auto momenteel op winterbanden, deze beginnen in de buurt van de 140 irritant te trillen.
En er zit een behoorlijk lelijke plek op de bumper. Wat ik hiermee ga doen moet ik nog even bedenken…
Wat een genot deze auto in vergelijking met de Panda! En ik schrok er bijna van hoe direct deze auto stuurt. Haha..
Foto’s volgen zsm!
Het kan in de BSI zitten. Ik weet niet of deze Xsara al volledig multiplex is, kan je zien aan je stengels. Com2000 = volledig multiplex. Het kan ook zijn dat er iets in de bedrading bij tank niet helemaal lekker zit. Ik heb alle schema’s hier voor dit hok, maar denk niet dat ik die voor vertrek nog bij je krijg.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Het ding heeft nog van die stengels die wij vroeger ook in de Xsara hadden. Volgens mij is dat geen com2000. Gelukkig maar, want ik hoor niks dan horror van die dingen.
Ga eerst wel wat rommelen aan die draden, zag al wel dat er ook al eens aan gerommeld is..
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bart1989 schreef:Ook zit er onder de motorkap een stikker dat in 2006 bij 29.000 km de remolie is ververst.
Direct doen!
Dat moet om de 2 jaar… Gezien die olie vocht aan trekt komt dat dus in je remsysteem.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
ABS? Dan beter laten doen toch?
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Xsara II heeft altijd ABS.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Dus remolie laten vervangen.
Mooie kleur trouwens.
Zie ik ook iedere dag
En winterbanden, die trillen bij 140 Km/u??
Goh, ga jij zo snel over de sneeuw dan?
Nou, dat klinkt in ieder geval als geen overbodige luxe. Ik zal eerst de onderhoudshistorie er even op nazien of het toevallig niet later is gebeurd en de stikker gewoon niet is vervangen. Anders maar even een bezoekje aan de Kwikfit.
Zo snel ga ik uiteraard niet over de sneeuw
Heb verder niks meer gevonden over de remvloeistof. Daar gaat hij op zeer korte termijn voor naar de garage en had bedacht dat ik maar gelijk de bak olie laat vervangen, aangezien daar ook niks over te vinden is.
En toch, op elke foto lijkt het alsof die wielen scheef staan. Echter staan ze kaarsrecht op de grond..
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik dacht het ook al te zien op de foto’s ja, scheve achterwielen.
Desalniettemin gefeliciteerd met je Xsara! Fraai kleurtje.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Proficiat Bart!
Mooie Xsara!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Lijkt een nette auto Bart…...veel (rij)plezier met de auto…...
greetz
Peter
Bedankt heren!
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 27-11-2010
- Xsara 1.6i Ligne Prestige
Nette wagen. Veel comfortabele kilometers gewenst.
En remvloeistof kun je prima zelf vervangen als je een druk- cq. vacuumsetje gebruikt. (Dus NIET verversen door met het pedaal pompen, daar wordt in de Haynes voor gewaarschuwd) Setje van Easybleed kost de kop niet en het is bruikbaar voor alle auto’s.
thnx Battleshort! Met Eezibleed ziet het er inderdaad makkelijk uit.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=184175
Het is voor elk wiel gewoon vloeistof aftappen tot er schone vloeistof uitloopt en dan de nippel dichtdraaien. En uiteindelijk zorgen dat er genoeg in het reservoir zit. Kan dit niet misgaan met i.v.m. de ABS?
Toch ga ik het laten doen, ben te bang dat ik het verpruts en het niet goed gaat.
Alhoewel, vloeistof van de Visa mag ook wel een keer en die van de Saxo van mijn vriendin ook.