Natuurlijk ervoor… duh…. niet echt nagedacht…
Voor t aansluiten heb ik de brandstof vanuit de aanvoerleiding even flink door laten pompen in een tankje. o.a. om eventueel vuil uit de leiding te pompen. En hier kwam een forse sloot brandstof uit. Ik verwacht dat dat wel goed zit. Maar we gaan iig ff meten. Alleen nog ff een drukmetertje zien te scoren die we erop kunnen zetten.
Wat ik iig ook gedaan heb is het drukregelaartje in t injectiehuis uit elkaar gehad en de veer die erin zit uitgerekt, dus de druk zou nu veel hoger moeten zijn. Maar uit alles blijkt dat de druk nog niet hoog genoeg is…. nou iig eerst maar eens meten!
Greetzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
heb je niet gewoon ergens een vacuum lek dan?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Als dat zo is ben ik wel blij en sla mezelf ook voor mijn kop
We gaan zo nog wel ff kijken!
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Nou dus de kop kan eraf, niet van de auto, maar van mij….
Het is opgelost en ik wil t er niet meer over hebben! (Ik ga me nu in een hoekje zitten schamen)
Sorry voor het verspillen van jullie tijd.
er zat een stekker los net boven de motorsteun…. Waarschijnlijk die waar de mapsensor ook op zit en misschien de gasklep positiesensor ook
Ik voel me een beetje dom dat ik dat niet als eerste gecontroleerd heb
Auto loopt nu als nooit tevoren, t lijkt wel een compleet andere auto geworden! Vanuit lage toeren trekt ie mooi door naar hele hoge toeren en je rijdt erg gemakkelijk illegale snelheden!
Greetzzzzz de grootste prutser van t forum (alleen voor vandaag dan )
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Mooi dat het opgelost is!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
rustyduck schreef:Nou dus de kop kan eraf, niet van de auto, maar van mij….
Het is opgelost en ik wil t er niet meer over hebben! (Ik ga me nu in een hoekje zitten schamen)
Sorry voor het verspillen van jullie tijd.
er zat een stekker los net boven de motorsteun…. Waarschijnlijk die waar de mapsensor ook op zit en misschien de gasklep positiesensor ook
Ik voel me een beetje dom dat ik dat niet als eerste gecontroleerd heb
Auto loopt nu als nooit tevoren, t lijkt wel een compleet andere auto geworden! Vanuit lage toeren trekt ie mooi door naar hele hoge toeren en je rijdt erg gemakkelijk illegale snelheden!
Greetzzzzz de grootste prutser van t forum (alleen voor vandaag dan )
Nou, dat prutser valt wel mee toch?
Hele motor met bedrading verwisseld en dan toevallig dat ene stekkertje vergeten…
En dan heb je het zelf nog gevonden ook!
Zo, ik ben inmiddels eindelijk een beetje bijgekomen van de ombouw!
Ik zou dit nooit meer doen, tenzij ik geen tijdsdruk zou hebben. Er zit namelijk altijd wat tegen.
Als eerste, hebben we dus de rottiere gesloopt, en dat was wel nodig ook, we zijn behoorlijk wat rotte plekken tegen gekomen. Uiteindelijk was ik wel heel blij dat we een complete donorauto hebben gebruikt, zodat we echt alle onderdelen ter beschikking hadden. Dan nog is het een gigaklus als je de motor, bak, schakelmechanisme, subframe, veerpoten, kabelbomen (2x) dashboard over wil zetten. Je moet ook nog de brandstofpomp plaatsen en aansluiten.
Toen dus de break aanpakken, alles eruit wat eruit moest, en de donordelen erin terug geschroefd. Klinkt allemaal simpel, maar je bent er al snel 2 dagen mee bezig (en dan heb ik t nog niet over t dashboard!) het subframe is ook anders! Daar zit een beugel op voor de pomp en een voor de pulsdemper, dat hebben we nu maar anders opgelost. (Zelf een beugeltje met een slangklem gefabriekt)
Uiteindelijk zijn we er 5 volle dagen met 2 man mee bezig geweest, de laatste dag zelfs tot 1 u s’nachts!
Maar goed, de bix (das boot) rijdt als nooit tevoren! Wat een verschil met ervoor! Het lijkt wel of ie 2x zoveel vermogen heeft! ( kan ook komen door de hogere brandstofdruk ) dus die nog een keer goed afstellen. Verder kan ik iedereen een bx met injectie aanraden, niet dat daar niks kapot kan, maar vergeleken met een carburateur loopt t echt wel ff anders!
Greetzzzz Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Je gaat ook van een slome 1600 naar een vlotte 1900!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ja het verschil mag er zijn.
Het maakt van een slome sloeberkar ineens een heerlijk rijdende boot die zich prima thuisvoelt op zowel de linker- als de rechterbaan.
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
weet iemand wat de brandstofdruk moet zijn van een 1.9 TZI? ik kan dit niet terugvinden in de haynes en in de vraagbaak staan geen ‘nieuwere’ injectiemodellen.
dan kunnen we die deze week ff controleren en afstellen
greetzzzzzz
Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
dat is toch een 1,9 met monopoint, 8 kleppen?
ik reed er 1 op 11 mee. En dan reed ik als een oude man. Dat was ook de reden dat ie weg is gegaan; te duur aan brandstof. Verder een wereld-auto.
Groet, Rob
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Bestaan er zuinige BX-en dan
Ik heb hier nog n doos met Break achterlichten
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Tuurlijk bestaan die. BX 14, BX diesel..
ik rijd gemiddeld tussen 1 op 12 en 1 op 13.
Afgelopen december 1300 km gereden, met een gemiddelde van 1 op 14,4.
Dus zo duur vind ik dat niet.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap