achteras vervangen door PPR Autosport
Daan VTS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

Gepost: 16 augustus 2011 11:23 PM

Gisteren naar PPR Autosport te Geldermalsen gereden om mijn achteras (saxo 1.6 VTS) waarvan aan één kant een draagarmlager kapot was (en een wiellager) te laten vervangen.
Binnen 2 uur tijd was de oude as eraf en de gereviseerde as gemonteerd.

Profiel  

Daan VTS
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 januari 2014 10:46 AM
  [ # 1 ]

Helaas .... toch nog problemen. Ankerplaat die losschoot, klonkend geluid bij torderen van de achteras, (bij drempel schuin over rijden bijvoorbeeld) Eerst lag de auto zó laag na de revisie dat de wagen aan de achterkant omlaag hing en ook zo goed als geen weerstand meer had op de vering. (laat staan als er iemand op de achterbank zit) Tegen betaling is uiteindelijk de achteras een tandje hoger gezet, (en weer nieuw vet op de draagarmlagers) waardoor de auto nu normaal staat (ietsjes voorover). Naar het lijkt heeft de ankerplaat thv de stabilisatorstang te veel ruimte in de passing. Mogelijk dat centreren en vastlassen van de ankerplaat de oplossing is ? De ankerplaten zitten aan de onderkant (smalle gedeelte) nu vast met M10 konische bouten van 10.9 kwaliteit staal i.c.m. locktite, waardoor dit dus zeer goed vast zit.
Wie heeft hier meer of andere ervaringen mee ? Ik wil graag met veel plezier blijven rijden in deze auto.

Profiel  

RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 467

Gepost: 15 januari 2014 03:29 PM
  [ # 2 ]

Ik heb nog weinig goede berichten over PPR gehoord….

op het clubfrance forum zijn meer mensen met ervaring met deze toko.

Enige persoonlijke ervaring dat ik ermee heb is de gare achteras die ik aan hen verkocht heb.

Citroen DS4 thp200 Sport Chic

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i

Profiel  

Daan VTS
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 januari 2014 03:55 PM
  [ # 3 ]

Ok Randy… goed om te weten. Bedankt voor je reactie.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook