31 van de 82
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s DS 23 IE Pallas Mécanique 1972
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 januari 2014 06:42 PM
  [ # 451 ]

Er viel me iets op bij de carter ventilatie.

Deze slang vanaf het blok:

Loopt onder de luchtbuizen dit grote gat het voorscherm in:

En vervolgens ligt de slang gewoon los in het rechter voorscherm in:

Is dat normaal of hoort dat ergens op aangesloten te zitten?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 januari 2014 06:51 PM
  [ # 452 ]

Hoort op een buisje aan de voorkant van het luchtfilter.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 januari 2014 06:53 PM
  [ # 453 ]

Thanks, daar zal ik eens naar kijken.

Is dat nog van enige invloed op de loop van de motor?

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 13 januari 2014 07:33 PM
  [ # 454 ]

Klein beetje. Met aangesloten slang worden de dampen netjes afgezogen maar dat kost een beetje vermogen. Niet merkbaar bij een DS lijkt me. Bij een 2CV wordt de carterontluchting vaak losgekoppeld om net beetje meer vermogen uit het blok te krijgen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 januari 2014 07:41 PM
  [ # 455 ]

Thanks ik geloof ook wel dat je dat niet direct gaat merken bij een DS Wink

Ik dacht meer aan valse lucht als het los lag, dat je dus een nadelig effect zou hebben als het niet vast zit.

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 13 januari 2014 07:52 PM
  [ # 456 ]

Wat is die rare plek op de kleppendeksel net onder de carterontluchting? Er lijkt een klein gat in te zetten en een soort van lasplek.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 januari 2014 08:01 PM
  [ # 457 ]

Goed punt, ik zal er de volgende keer eens naar kijken. Nu niet goed te zien door de flits, het was verder vrij donker.

Het lijkt me gaan gat, dan had er vast 1 grote vette bende onder de kap geweest.

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 13 januari 2014 08:45 PM
  [ # 458 ]

typisch de schaduw van de slangenklem van de koelvloeistofslang ervoor…

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 januari 2014 09:05 PM
  [ # 459 ]
Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 13 januari 2014 09:59 PM
  [ # 460 ]

Maareh, we hebben het hier toch over de klepdekselventilatie?
Er komen wel wat carterdampen doorheen, maar de echte carterventilatie zit ergens anders…

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 13 januari 2014 10:11 PM
  [ # 461 ]

Ja, maar om dat nou kleppendekseldampen te noemen…denk dat de naam ‘carterdamp’ de lading goed dekt.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 januari 2014 06:32 PM
  [ # 462 ]

Zo de slang zit weer op zijn plek voorop het luchtfilter.

Het kleppendeksel is gewoon helemaal strak in die hoek, puur een raar effect door de flits zoals capt kok als zei Wink

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4923
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 14 januari 2014 06:40 PM
  [ # 463 ]
H@ns schreef:

Maareh, we hebben het hier toch over de klepdekselventilatie?
Er komen wel wat carterdampen doorheen, maar de echte carterventilatie zit ergens anders…

Klopt, aan de kant van de inlaat beneden achter en die slang wil ook wel vergaan. Kun je ook lekker bij.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 15 januari 2014 10:52 AM
  [ # 464 ]

Volgens mij dient de betreffende verbinding tussen luchtfilter en kleppendeksel ook om opgebouwde olie in het luchtfilter terug te geleiden naar de motor.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 januari 2014 12:12 PM
  [ # 465 ]

Het luchtfilter zit veel lager dan het kleppendeksel, dus dat lijkt me niet waarschijnlijk.
Bij een injectie zit het luchtfilter naast de radiator, dus veel lager als bij een carb.

Profiel  
 
 
31 van de 82
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook