Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er viel me iets op bij de carter ventilatie.
Deze slang vanaf het blok:
Loopt onder de luchtbuizen dit grote gat het voorscherm in:
En vervolgens ligt de slang gewoon los in het rechter voorscherm in:
Is dat normaal of hoort dat ergens op aangesloten te zitten?
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hoort op een buisje aan de voorkant van het luchtfilter.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks, daar zal ik eens naar kijken.
Is dat nog van enige invloed op de loop van de motor?
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Klein beetje. Met aangesloten slang worden de dampen netjes afgezogen maar dat kost een beetje vermogen. Niet merkbaar bij een DS lijkt me. Bij een 2CV wordt de carterontluchting vaak losgekoppeld om net beetje meer vermogen uit het blok te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks ik geloof ook wel dat je dat niet direct gaat merken bij een DS
Ik dacht meer aan valse lucht als het los lag, dat je dus een nadelig effect zou hebben als het niet vast zit.
Wat is die rare plek op de kleppendeksel net onder de carterontluchting? Er lijkt een klein gat in te zetten en een soort van lasplek.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed punt, ik zal er de volgende keer eens naar kijken. Nu niet goed te zien door de flits, het was verder vrij donker.
Het lijkt me gaan gat, dan had er vast 1 grote vette bende onder de kap geweest.
typisch de schaduw van de slangenklem van de koelvloeistofslang ervoor…
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat we een winnaar hebben
Maareh, we hebben het hier toch over de klepdekselventilatie?
Er komen wel wat carterdampen doorheen, maar de echte carterventilatie zit ergens anders…
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Ja, maar om dat nou kleppendekseldampen te noemen…denk dat de naam ‘carterdamp’ de lading goed dekt.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo de slang zit weer op zijn plek voorop het luchtfilter.
Het kleppendeksel is gewoon helemaal strak in die hoek, puur een raar effect door de flits zoals capt kok als zei
H@ns schreef:Maareh, we hebben het hier toch over de klepdekselventilatie?
Er komen wel wat carterdampen doorheen, maar de echte carterventilatie zit ergens anders…
Klopt, aan de kant van de inlaat beneden achter en die slang wil ook wel vergaan. Kun je ook lekker bij.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Volgens mij dient de betreffende verbinding tussen luchtfilter en kleppendeksel ook om opgebouwde olie in het luchtfilter terug te geleiden naar de motor.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het luchtfilter zit veel lager dan het kleppendeksel, dus dat lijkt me niet waarschijnlijk.
Bij een injectie zit het luchtfilter naast de radiator, dus veel lager als bij een carb.