Hallo,
Wellicht een tip: bij garage Hydraulique in Raamsdonkveer kwamen we er toevallig achter dat de chroom raamstrip van een CX ook op een GS past. De mijne was al heel lang geen chroom meer, maar bruin. De strip besteld bij CX-basis.de onder nummer 12289. Dit is een strip die helemaal van chroom is in tegenstelling tot de originele, die aan de zijkanten zwart rubber heeft. Aangezien die zwarte zijkanten bijna geheel achter het raamrubber verdwijnen valt het niet op dat de strip anders is. De kosten van de strip zijn € 29,75 + € 7,90 verzendkosten. De franzoesische-klassiker-shop.de heeft de originele strip, maar is 2x zo duur.
Het is wel wat gepruts om de strip er in te krijgen, maar met wat geduld en een schroevendraaier lukt het wel. Let wel dit geldt alleen voor de voorruit, voor de achteruit heb ik nog geen passende kunnen vinden, want die is net iets breder…..
groeten Sam
Ja je bedoelt die in het voorraamrubber zit. Gelukkig is de mijne nieuw.
De raampees bedoel je dan?
Met een peestrekker gaat dat redelijk soepel.
Beter één eend op straat dan tien in het water….
ja, dat zal dan wel een raampees heten, van een raampeestrekker heb ik nog nooit gehoord. Zal wel een stuk makkelijker gaan, denk ik. Maar ja, het zit er al in…....
groeten sam