Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik heb die pijpjes bij citroclassique gekocht en met zelftappers in het frame van de stoel geschroefd.
Is prima te doen.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Matthijs164 schreef:Daar valt met wat TLC weer iets heel moois van te maken!
Is dat een leergoedje? Wellicht dat ik de hele wagens eens opnieuw bekleed. Ik hou toch meer van nieuw! Huub doet de buisjes en parkertjes mee met de post.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
TLC = Tender Loving Care
Er zijn allerlei producten te krijgen om leer weer op te knappen - en de resultaten zijn vaak erg goed. Is al veel over geschreven op dit forum en zoveel mensen, zoveel meningen. Ik vind zelf Leatherique een mooi product. Maar opnieuw laten bekleden kan natuurlijk ook!
Succes, Matthijs
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ow ik dacht ‘Total Leather Care’
Ik meen dat leatherique eerst ook een Nederlandstalige site had. Is dit een ander product dan bijvoorbeeld van Colourlock?
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Werkelijk geen idee - maar er zijn ongetwijfeld meerdere wegen naar Rome. Je kunt er echter prachtige resultaten mee halen, het vervangen van het leer is lang niet altijd nodig. Kan me voorstellen dat een hoofdsteun doorgaans niet zoveel te lijden heeft als bijvoorbeeld een zitting van een stoel. Misschien is het opknappen van het bestaande leer een leuk project!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je kunt doen wat je wilt,maar vouwen blijf je altijd zien,
Ook al verf je,het is allemaal tijdelijk.
Het enige wat je kunt doen is soepel houden,en bijhouden,zodat het niet erger wordt.
Tuurlijk kun je met kleur poetsen om het mooi te houden,maar dit blijft een eindeloze herhaling.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
AZ schreef:BAM!
Die zijn inderdaad tamelijk zeldzaam, leuk hoor. Modeljaren ‘69 en ‘70 om precies te zijn, sep ‘68 tot aug ‘70.
Die voorste lijkt op de foto wel anders van vorm en heeft wel wat weg van het Amerikaanse exportmodel, die heeft een ander soort kussen en wordt niet gemonteerd met pijpjes, maar rechtstreeks in de stoel geschroefd met parkerschroeven. Zie daarvoor ook mijn artikel op de website van Yves Frelon: http://www.nuancierds.fr/DTappuietete.htm Of Le Nuancier DS - Dossier Technique - Interieur - Appuie tete
Weet je wel zeker dat het twee dezelfde zijn? Of geeft de foto een vertekend beeld?
“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Op die site zit ik altijd te snuffelen! Niet heel overzichtelijk, maar wel veel leuke info. Hier had ik mijn informatie dan ook vandaan Zodoende ken ik het Amerikaanse model ook. Ik heb de Europese versie. Helaas zit er bij eentje wel een gaatje in, maar ach… Een goede reden om het interieur een keer helemaal te voorzien van nieuw leer.
Mijn ds is vrijwel identiek aan deze:
http://www.nuancierds.fr/INTZ gris nacre cuir naturel.htm
Hier staat nog één exemplaar te koop:
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Die zien er nog netjes uit! Ben benieuwd voor hoeveel ze weggaan…
Vandaag de vlotternaald in de motorruimte laten vallen. Niet meer te vinden natuurlijk.. Zijn deze los te krijgen, of wordt het dan weer een set van vier tientjes?
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Telescopische magneet? De naald is normaliter van staal.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ja mn magnetische stethoscoop maar eens voor de dag halen… Al geef ik mezelf weinig kans.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
We komen in de buurt
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Niet onbelangrijke stap voorwaarts! Nu nog even aan het vakje ‘APK’ invulling geven en rijden maar!
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ze hebben de datum alleen net iets te ver terug gezet. De auto bestond toen nog niet eens.