Beste mede C4 rijders,
Afgelopen dinsdag hebben mijn vrouw en ik een C4 uit 2007 gekocht (Image 1.6) Daarin zit standaard een autoradio in.
Is het ook mogelijk via de cd-speler een MP3 cd af te spelen? Ook heb ik gisteren de handleiding alvast gedownload (we krijgen de auto pas 18 Januari)en daar in las ik dat er in het dashboardkastje een aantal aansluitingen zouden zitten voor audio.
Wat moet ik me daar bij voorstellen. (aansluiting voor een USB stick of een mini jack) En is dat bij alle uitvoeringen zo, of alleen bij een bepaalde, luxere uitvoering?
Ik ben benieuwd naar jullie antwoord!
Groeten,
Gerwin
Bij mijn radio (RT3, zie foto) kan ik, na een software update in 2011 als ik het me goed herinner, gewoon een mp3 CD afspelen. Ik weet niet of dit voor alle type radio’s in de C4 geldt.
Voor wat betreft de aansluitingen in het dashboardkastje weet ik ook niet of dat in alle uitvoeringen standaard is. Als er aansluitingen in het dashboardkastje zitten zijn het waarschijnlijk de AUX aansluitingen. Mits de functie is geactiveerd kun je hier een mp3 speler op aansluiten en tijdens het rijden de muziek beluisteren. Mocht dit niet zo zijn zal die functie door de garage geactiveerd moeten worden.
Ik heb zelf een USB box ingebouwd (zie foto). Hiermee kan ik mijn “iApparaat” aansluiten middels de apple connector, een USB stick aansluiten met muziek of m.b.v. een 3.5mm jack een audio apparaat aansluiten. Deze USB box gaat wel ten koste van een eventueel ingebouwde cd-wisselaar, aangezien ze dezelfde aansluiting gebruiken op de radio.
Ik hoop dat dit nuttige info is en alvast veel rijplezier met de C4!

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
De RT3 is de radio met navigatie.
In de C4 zijn twee verschillende types RD4 radio’s geleverd. (het standaard toestel)
De ene speelt MP3 wel af en de andere niet. De versie die het wel kan is gemakkelijk te herkennen. Boven de sleuf waar de CD in geschoven wordt staat dan in het wit ‘MP3’ gedrukt.
Zo dus:
Ik denk dat er in het model 2007 een rd4 radio cd zit gemonteerd met een cd wisselaar. Bij mij is dat wel het geval tenminste. Zoals Joh.tje beschrijft heb je dan een usb box/interface nodig (bijv. van Latour) waarmee je mp3 of een ipod kan aansluiten op de aansluiting van de cd wisselaar. Kosten 70,00.

Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Mijn C4, ook van 2007 heeft radio net mp3, zoals de foto hier boven.
Maar ik heb geen cd-wisselaar en ook geen andere aansluitingen in het dashboardkastje.
Heb al enkele keren gedacht om een usb-box te steken, maar dat is tot op heden nog niet gebeurd.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Mijn C4, ook een Image net als de TS en geleverd in jan.2008 heeft geen wisselaar en ook geen MP3 afspeelmogelijkheid.
Okeej,
Bedankt allemaal voor jullie reacties!Ik heb gisteren contact gehad met de garage en navraag gedaan of er een update beschikbaar was, o.i.d. De verkoper ging dit informeren en zorg dragen dat dit wordt opgepakt. Dus ik ben benieuwd.

Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
In de C5 van mij ook enkel een radio-cd speler. Ik heb met diverse FM zendertjes gespeeeld, en de huidige van de Aldi was daarvan de beste. Je kan er van alles op aansluiten maar heeft ook een intern geheugen. Geluid is OK, het enige nadeel is dat als je ver reist de zender wel eens verloopt. Maar prima als tijdelijke oplossing voor een paar tientjes