Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb even de dikte van de voorruiten gemeten.
De gedemonteerde ruit, nu met scheur , is 4,5 mm dik.
Het reserve-exemplaar is 6,5 mm dik.
De laatste is volgens mij een originele ruit, kan ik dat ergens aan zien overigens, fabrikaat of zo?
De gedemonteerde ruit is mogelijk niet origineel.
De auto is namelijk eens overgespoten in een donkerder grijs dan de originele kleur en de voorruitsponning is toen meegespoten.
De vorige eigenaar heeft in de hoeken van regengoot aan de voorkant wat zaken afgeplakt met tape.
Het achterste plakkertje aan de rechterkant heb ik er al afgehaald.
En sindsdien heb ik dus rechts ook lekkage.
Links heeft het al veel langer gelekt, de isolatielaag van de vloermat linksvoor is om die reden dan ook helemaal vergaan.
Lijkt mij dat hiermee de oorzaak bekend is, maar hoe dit definitief te verhelpen?
Dichtkitten met Tixophalte o.i.d.?
Tevens overweeg ik om rechts en links in de voetenbak een drainagegaatje te boren, slim of niet?
Waarmee bescherm ik de voetenbak overigens het beste mee tegen corrosie?
Gelukkig nog geen gaten, slechts wat oppervlakteroest.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
wat is de oorzaak dan? die tape of die dunne ruit?
volgens mij waren de oude ruiten dunner, maar vraag me niet tot welk jaar.
de goten kitten is een noodoplossing.
als je het goed wil doen moet je de schermen eraf halen, dus een aardige klus.
kies je voor kitten zou ik alle roest en oude kitresten weghalen, dan een paar lagen epoxy en dan weer kitten met goede kit (geen bouwmarktspul)
gaatjes in de voetenbak? zou je geen klokpomp nemen?
maar serieus: zorg dat het droog blijft dat is de enige manier.
die gaatjes zullen er wel voor zorgen dat er geen laag water komt, maar die isolatie werkt als spons.
oude roest en losse verf weghalen en 3 lagen epoxy zou ik doen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb je ook lekkage tijdens het rijden?
Dan kan het ook nog zijn dat je wielkuip een gat bevat.
Met alle textiel kan het er heel hard uitzien,maar ook veel ellende verbergen.
Is dit niet het geval dan de volgende optie.
Op die tweede foto,zie je het zwarte isolatie materiaal( tegen schutbord) haal dat er van af.
En maak het daaronder goed waterdicht,want hier loopt het vaak ook naar binnen.
Want je kunt die gaatjes wel dicht maken wie nu met tape zitten,maar korter bij de voorruit kan dat niet.
En het water wat door die gaatjes gaat wat nu is af geplakt loopt aan de buitenkant van je binnen scherm weg.
In je binnenscherm ter hoogte van LHM ruiten sproeier, zitten twee grote gaten in je binnenscherm.
Het water wat daar komt moet naar buiten weg,maar dat is een gaatje van twee millimeter .
Wat dus dicht gaat zitten boor die ook even door 10 mm.
Want ter hoogte van die gaten moet je het echt zoeken.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En van binnen en aan de onderkant in de ML en aanverwante.
3 lagen epoxy is overdreven. 2 lagen is genoeg
Maar ik zou er eerst een roest stopper tussen doen( als je niet alle roest weg krijgt)
Zal even in mijn topic kijken waar die foto staat met die “gaten”
Op blz 16 staat de foto( in mijn topic) meteen bovenaan.
Daar zie je het grote ronde gat,met daar rechts onder een heel piep klien gaatje die moet je opboren.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Wat de voorruit betreft, de dikste gaat erin, inclusief het bijbehorende rubber.
Overweeg als montagehulpmedium zuurvrije vaseline te gebruiken.
Ik had al het plan om de voorschermen een keer te verwijderen, maar dat wordt niet eerder dan de komende zomer.
Dus plan van aanpak voorlopig, alle tape weghalen, het geheel goed schoonmaken en dan inspecteren, de achterste gleuven dichtzetten met Tixophalte.
De voorste twee gaten zitten alleen in de opstaande rand van het buitenscherm en niet in het horizontale vlak.
Plus de door Frank bedoelde afvoergaten opruimen.
En als de auto weer op z’n wielen staat, buiten, met verwijderde motorkap, met de tuinslang flink water over de voorruit laten lopen, uiteraard nog zonder vloermat, zodat zichtbaar wordt of het bovenstaande voorlopig voldoende is.
Meteen even een volgende vraag, zijn alleen de spoorstangkogelhoesjes te vervangen door nieuwe?
Ik vind namelijk geen apart onderdeelnummer hiervoor en worden in mijn beleving het twee nieuwe spoorstangkogels.
Heb twee stuurhuizen met 4 spoorstangen, maar alle hoesjes hebben de tand des tijds niet doorstaan.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat zijn goede dingen wie je opnoemt.
Maar HAAL OOK EVEN DE ISOLATIE WEG bij het schutbord ,dit is makkelijker dan een scherm demonteren.
En daar zit waarschijnlijk toch de lekkage,
Ben zeer benieuwd
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
die hoesjes kun je gewoon bij de automaterialen zaak halen.
monteren doe je het makkelijkst met een touwtje (teminste bij die met een steutelhanger ring)
touwtje om 1 winding, en dan draai je hem er zo op.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dit wil ik zien HOE doe je dat Erik ?
FOTO’‘S
Ik doe het altijd met lange nagels
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Snap ‘m ook nog even niet!
Heb de indruk dat het hoesje op één of andere wijze erin gefelst is o.i.d.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ben even op pad geweest voor spoorstangkogelhoesjes, maar zowel Brezan als Cartal Rijsbergen konden mij niet helpen.
Omdat de staart van de kogel niet conisch, maar recht is, zit in het hoesje aan de bovenzijde een stalen ring.
Op het oude hoesje staan 2 nrs, namelijk 16002 en 022 000 047 012.
Googlen op beide nrs heeft nog geen positief resultaat opgeleverd.
Weet iemand waar ik deze hoesjes kan begaan?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik haal ze bij delftechniek ( groningen en delfzijl).
Maar volgens mij zijn er overal wel zaken die ze hebben.
Die stalen ring kan er trouwens ook uit
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Koop je ze dan met of zonder ring?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Zonder, maar ze hebben ze ook met.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Hier in de regio nog geen passende spoorstangkogelhoesjes gevonden!
De oogst van het demonteren van de achterdraagarmen.
Beide buitenste lagers aan gort.
1 lagerkooi kapot, de andere helemaal weg.
Dus op zoek naar:
. 2 nieuwe lagers SKF VKD 24000
. 1 steunring 5 428 326
. minstens 1 keerring 5 428 320
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986