1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Afstandsbediening
bel9141
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 19 december 2004 07:10 PM

Heb al enkele maanden problemen met mijn afstandsbediening.Ik moet regelmatig enkele keren opnieuw op de knopjes duwen om te sluiten of openen.Heb gisteren nieuwe batterij laten plaatsen bij de dealer en dit heeft niets verholpen.Heeft iemand dit probleem ook gehad en wat is hiervoor de oplossing?

Profiel  

C5_HDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 27 december 2004 03:41 PM
  [ # 1 ]

Ik heb dat “probleem” ook. Ligt waarschijnlijk aan de temperatuur van de batterij (bij koud weer geeft de batterij minder stroom). Als ik van binnen kom, werkt de AB beter dan als ik een tijdje buiten ben geweest.

Profiel  

ricardo_dv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 28 december 2004 04:21 PM
  [ # 2 ]

Afstandsbediening

Sinds deze week heb ik ook problemen met de afstandsbediening. Batterij vervangen maar dat heeft niets geholpen. Later met de (reserve)sleutels en codes naar de garage gegaan. Ze waren echter niet in staat om door te resetten de a.b. wee raan de praat te krijgen. Nu is me vandaag opgevallen dat de knop in het dashboard die alle sloten moet sluiten ook niet werkt.
Heeft jullie auto ook deze symptomen?

Alvast bedankt,
R

Profiel  

mel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114

- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 28 december 2004 09:25 PM
  [ # 3 ]

Of het met de afstandsbediening te maken heeft weet ik niet maar het gebeurd enkele keren per maand dat de auto niet wil afsluiten met de afstandsbediening. Hoe vaak je ook op de knopjes drukt niets helpt. Alleen de motor starten en weer uit zetten helpt dan nog. Is dit ook een bekend probleem? Zo ja, wat is er aan te doen? Het betreft een V6 aut Exclusive uitvoering uit 2001.

C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior

Profiel  

robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

Gepost: 28 december 2004 09:31 PM
  [ # 4 ]

In de bijna twee jaar dat ik een C5 heb is het me twee maal gebeurd dat de auto niet op slot wilde gaan met de a.b., hoe vaak ik ook op het knopje drukte. De auto ging wel op slot door de sleutel in het portierslot te steken, maar de spiegels (pack parking) draaiden toen niet naar binnen, en ook het semi-nutteloze knipperen van de clignoteurs bleef achterwege.
Ik heb even zovele malen mijn schouders opgehaald, het waren (tot nu toe) incidenten.
Mijns inziens moet de fout gezocht worden in de electronica van de auto en niet in het vermogen van de batterijtjes.

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 26 januari 2006 01:17 PM
  [ # 5 ]

Je boordcompu geeft een waarschuwing als de batterijen van de AB op zijn, dus dat is eigenlijk het laatste waar je aan moet denken…

Zelf denk ik eerder dat de compu er (ten onrechte) vanuit gaat dat er een portier open is. Dan weigert de auto om af te sluiten, dat zou dan weer niet moeten kloppen als je hem open maakt. Dat heb ik een keer of drie meegemaakt, openen met de sleutel werkt dan altijd nog. Het kan ook zijn dat de auto denkt dat hij al op slot is/van het slot af is. De C5 is iets slimmer dan eigenlijk goed is Rolling Eyes

Het ligt i.e.g. niet aan je AB, want ik heb er twee (Exclusive) en als de auto niet met de ene open wil dan ook niet met de ander.

@bel9141 een kleine opmerking, de C5 is er als Berline (hatchback) of Break (stationwagon) maar niet als Sedan Wink

(sorry dat ik een oud topic nieuw leven in blaas…om de een of andere reden gaf de lijst aan dat dit draadje nieuw was, anyway ik zag pas naderhand dat het een jaar oud was… Confused )

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 26 januari 2006 01:26 PM
  [ # 6 ]

De C5 V6 hiero heeft ook problemen met de AB, het werkt allemaal niet zo fris als in de zomer.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168

Gepost: 26 januari 2006 10:26 PM
  [ # 7 ]
mel schreef:

Of het met de afstandsbediening te maken heeft weet ik niet maar het gebeurd enkele keren per maand dat de auto niet wil afsluiten met de afstandsbediening. Hoe vaak je ook op de knopjes drukt niets helpt. Alleen de motor starten en weer uit zetten helpt dan nog. Is dit ook een bekend probleem? Zo ja, wat is er aan te doen? Het betreft een V6 aut Exclusive uitvoering uit 2001.

Bij mijn C5 komt dit ook regelmatig voor, echter maximaal twee keer per maand. Blijkbaar is daar weinig aan te doen.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  

c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168

Gepost: 26 januari 2006 10:32 PM
  [ # 8 ]

Eventjes Surprisedfftopic :

eviltwin schreef:

een kleine opmerking, de C5 is er als Berline (hatchback) of Break (stationwagon) maar niet als Sedan Wink

Ik heb altijd horen zeggen dat jullie in Nederland de term “sedan” gebruiken voor wat in Frankrijk en ook hier in België een “berline” genoemd wordt.
En nu terug on topic…

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 26 januari 2006 10:38 PM
  [ # 9 ]

Misschien is het een oplossing om de afstandsbedieningen opnieuw “in te laten leren” bij de dealer?

Emiel

Profiel  

TonK
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187

Gepost: 26 januari 2006 11:53 PM
  [ # 10 ]

Heb ook een aantal keren problemen gehad met openen/sluiten. De dealer heeft toen steeds opnieuw de sleutel ingelezen en zowaar na een aantal keren was de sleutel ervan overtuigd dat hij bij mijn auto hoorde en zinsdien blijft het werken.

Welliswaar opend en sluit de auto weer als ik dat wil maar dat neemt niet weg dat de sleutel er niet genoeg van kan krijgen en dat ook op eigen initiatief regelmatig doet. Soms als ik de auto wil openen dan werkt het niet en blijkt de auto al open te zijn en ook gaat de auto regelmatig op slot als ik dat helemaal niet wil maar dat zal allemaal vallen in het kader van wat Citroën bedoeld met ” Technologie waar je wat aan hebt”

Het zal wel normaal zijn maar een mens staat er toch van te kijken.

Profiel  

oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1724

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 26 januari 2006 11:56 PM
  [ # 11 ]

Dat in “laten” lezen kan je ook zelf.

Ga in de auto zitten, sluit alle portieren.

wacht 1 minuut en zorg dat er niets opengaat, of aangaat, dus ook niet de radio.

zet daarna het conatct aan op de eerste stand en druk minimaal 5 seconden op het knopje voor vergrendelen.

zet het contact uit en wacht 30 seconden.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  

TonK
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187

Gepost: 27 januari 2006 12:26 AM
  [ # 12 ]
oldenhage schreef:

wacht 1 minuut en zorg dat er niets opengaat, of aangaat, dus ook niet de radio.

zet daarna het conatct aan op de eerste stand en druk minimaal 5 seconden op het knopje voor vergrendelen.

Geweldig, dit had me een paar ritten gescheeld.

@oldenhage
Even een vervolg vraag. Kun je de sleutelcode ook verwijderen als je de sleutel b.v. verliest of wordt gestolen???  Kan dit mbv je reserve sleutel???

Wat is hiervoor de procedure?

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 27 januari 2006 02:00 AM
  [ # 13 ]
c5breakhdi schreef:

Eventjes Surprisedfftopic :

eviltwin schreef:

een kleine opmerking, de C5 is er als Berline (hatchback) of Break (stationwagon) maar niet als Sedan Wink

Ik heb altijd horen zeggen dat jullie in Nederland de term “sedan” gebruiken voor wat in Frankrijk en ook hier in België een “berline” genoemd wordt.
En nu terug on topic…

We gebruiken Sedan voor auto’s met een afzonderlijke kofferbak, meestal 4deurs, maar er zijn ook 2 deurs sedans. Een hatchback heeft een “open” kofferruim met een vijfde (of derde) deur (maar is dus geen stationwagon)

Berline wordt eigenlijk niet gebruikt in Nederland, behalve dat Citroen er z’n niet-Stationwagons mee aanduidt. Citroën gebruikt hier ook de eigen termen Break (en Commerciale en Familiale) voor.

(sorry voor de off-topic)

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1724

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 27 januari 2006 02:14 AM
  [ # 14 ]
TonK schreef:
oldenhage schreef:

Geweldig, dit had me een paar ritten gescheeld.

@oldenhage
Even een vervolg vraag. Kun je de sleutelcode ook verwijderen als je de sleutel b.v. verliest of wordt gestolen???  Kan dit mbv je reserve sleutel???

Wat is hiervoor de procedure?

als de sleutels opnieuw ingeleerd worden krijgen ze een andere unieke code mee, de sleutel die niet ingeleerd wordt, (bijv. gestolen) heeft deze code niet. De auto zal deze sleutel dan ook niet herkennen. Het lv portier kan er wel mee geopend worden.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 27 januari 2006 05:48 PM
  [ # 15 ]

ff een vraagje!
in de Phase I kon je met de AB,las ik in het digitaal instructieboekje,de ramen sluiten en daarna ook weer op een kier zetten en zelfs weer helemaal openen! Is dit in de Phase II zo niet meer?? ik kan de mijne met de AB vergrendelen,het alarm aanzetten en als er ramen openstaan sluiten,maar ze op een kier zetten of helemaal weer openen lukt niet! is dit gewijzigd?? in mijn boekje vind ik er ook niets over terug!! of moet dit geactiveerd worden!! in de boordcomp bij persoonlijke instellingen vind ik ook niets om te wijzigen.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook