De rand van je velg ontroesten, daardoor wordt de dop eruit gedrukt.
Op de zomerbanden met roestige velgen had ik om de haverklap dat 1 van de voorste wieldoppen half los hing. En als je hem weer vastdrukte merkte je duidelijk dat de dop een beetje bol werd gedrukt om dat die klem zat tussen de roestige randen van de velgen.
Nu met de met winterbanden, die een stuk nettere velgen hebben, blijven de GTI doppen gewoon netjes op z’n plek zitten.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Die ringen zitten nog muurvast, het zijn die clipjes op de dop die weg/verrot/verbogen zijn. Maar de velg is dicht dus dan zou het tie-wrapje inderdaad aan die ring vast moeten. Ik zal eens kijken of ik het voor elkaar krijg. Zonder doppen is het echt geen gezicht.
ja, die ringen zitten altijd muurvast.
Bij mij was het geval dat de roestende velgrand tegen de wieldop zelf zat te drukken.
Daardoor komt de dop een beetje onder spanning te staan en is er zeer weinig voor nodig om uit z’n klemmetje te schieten.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
De BX is zojuist naar een nieuwe liefhebber gegaan. Hier mag een slotje op, ik denk dat de nieuwe eigenaar een nieuw topic zal openen.