Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Net als bij de hoogteregelaars! Een rubber afdichting bleek niet te voldoen vanwege teveel wrijving.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Mooi, dan gaan we morgen de boel weer in elkaar schroeven!
Merci!
Zo, het hydraulische deel zit weer in elkaar.
Behalve: ik mis de ring voor in dit onderdeel, waar het allemaal om begonnen was, de diravo cilinder….
(de afdichtringen voorzijde en achterzijde heb ik wel, de ring die intern afdicht heb ik dus niet)
Ik heb een ring over die er in past maar dan is de binnendiameter te groot, dus geen goede afdichting.
Morgen even rondbellen….
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Maart; de afmetingen staan in het onderdelenboek. Ik heb het digitaal als je het nodig hebt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hoi Jan, dank je maar ik heb de onderdelenboeken al.
Er staan inderdaad de afmetingen van een aantal van de O-ringen maar net niet allemaal volgens mij.
Ik zoek eigenlijk een overzicht van de ringen zoals die in de revisieset zitten en dan waar ze horen.
Nu heb ik alle ringen vervangen door een nieuwe versie van precies dezelfde maat (zou gewoon moeten kloppen).
De laatste ring die overblijft past net niet….
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Vreemd, maar in het onderdelenboek zie ik minder onderdelen dan in de doorsnedetekening in de RTA
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik heb de foto’s die gemaakt heb tijdens mijn stuurhuis project helaas niet meer bewaard. Wellicht handig voor de volgende keer, maak foto’s van het geen je uit elkaar haalt.
Aha toch nog wat gevonden. http://www.mijnalbum.nl/Album=JLDXZQUM#KHUXWX8F
Bedankt!
Ik heb fotos gemaakt tijden demontage en sterker, je had me jouw fotos ook al een gestuurd (heb ik goed bekeken voordat ik begon)
Inmiddels is (bijna) alles is weer gemonteerd (ik heb steeds de oude en nieuwe ringen vergeleken).
Volgens mij zit er een verkeerde ring bij of er zijn twee verschillende versies.
Wordt vervolgt!
Klopt! Volgens mij had ik ook extra ringen en andere maten in de z.g.n. revisie set zitten.
Tja, dat is toch niet zo makkelijk merk ik.
Ik zoek dus die ene ring.
Even uit mijn hoofd:
Binnendianeter: 24mm
Buitendiameter: ca30mm
Hoogte: 2,5 tot 3 mm.
Vierkante doorsnede
Een eerste rondbelsessie (bekende namen) levert alleen complete sets op waarbij ik eerst nog moet zekerstellen of die ene ring er in zit.
Alternatief is gewoon een viton ring kopen die zou moeten passen…
Iemand nog andere tips (of een ring over)?
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Maart, volgens het boek is het: 24,5x29,9x2,7. Dat is degene die de zuiger afdicht. Er is er ook nog 1 van 27,7x33,1x2,7. Die is voor de afdichting van het deksel waar de olieleiding op komt (HP)
Eriks heeft een viton ring 24,5x3
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hoi Jan,
Dank je voor je reactie!
In welk boek vind je deze informatie?
En, heeft deze ring een ronde of een vierkante doorsnede?
Ik kon dit zelf niet zo snel vinden in het onderdelenboek en garageboeken.
Oja, wat bedoel je met deksel waar drukleiding op komt (heb je ene tekening/schema)?
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
In het onderdelenboek. De 2e ring die ik noemde is volgens het boek voor de afdichting van het deksel. Dat is dus voor tussen het deksel waar de hd leining op komt en de cilinder. In het boek is niet vermeld of de doorsnede vierkant is of rond. (joint torique, that’s all) Je zou natuurlijk citrotech kunnen bellen om te vragen of een ronde ook kan. Ik kan het onderdelenboek wat ik heb wel even mailen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Joint Torique is een ronde.
Zelfs in een rechte groef zit meestal een ronde afdichting.
Viton ( fluocarbon) is O.K. voor LHM, maar zelfs een Butyl ( NBR) Ring doet het goed voor LHM.
To err is human, not to err is divine.