Ik bedoel niet de hoogte tussen de band en de wielkast maar achterzijde(andere kant dan op de foto) van de band(wang) en zijkant wielkast passen daar je worstenvingers ook tussen? het lijkt me sterk dat je daar meer als een centimeter ruimte hebt als ik de foto’s van je wagen zie.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Dat heb ik toch echt. Morgen zal ik er een foto van maken!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ach, uitbreken op lage snelheden is gewoon leuk. Had dat met de VTS ook. Lekker dwars over rotondes, heerlijk!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ik zag een stukje hiervoor een opmerking over wel of niet multiplex bij de Xsara. Wat ik heb begrepen is de Xsara I nog voorzien van de “oude” electronica (generatie ZX/Xantia II) en is de Xsara II voorzien van multiplex techniek.
Heb zelf ook een Xsara II en daar zit zeker een BSI en COM2000 in.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Niet elke vroege Xsara II heeft een COM2000, ik vermoed wel een BSI.
Zoals beloofd een foto;
Ik heb in mijn Xsara nog van die ‘‘oude’’ stengels. COM2000 zijn toch die modernere stengels?
Gister de auto eens lekker gewassen, wat een mooi kleurtje is het toch
Kan op de foto niet goed inschatten wat de afstand tussen zijkant wielkast en wang van de band is, het lijkt wel of er al een streep op je band zit.
Ook is het van belang dat de velgen de juiste ET waarde hebben en er 195x55x15 banden gemonteerd zijn, anders is het appels met peren vergelijken.
Ik weet wel dat er in elk geval geen centimeters tussen hoort te zitten anders komt je wiel te veel naar buiten, zo rond een centimeter lijkt me normaal.
Op nieuwe banden zitten nog van die rubberen “haartjes” die lopen dan mooi vrij, als je lager of as gaat slijten komt het wiel scheef te staan waardoor de onderkant verder naar buiten komt en bovenkant steeds dichter in de wielkast tot dat hij aanloopt (bij mij zat er nog zo’n 3mm tussen) en kon je het loopspoor van de haartjes in de wielkast zien.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Hoe krijg jij een band van 65 hoog gemonteerd? Bij mij ging dat achter niet.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ik heb geen idee Gert, heb ze zelf niet gemonteerd..
In welk opzicht paste dat niet bij jou?
Als je bijvoorbeeld deze foto ziet (ervan uitgaand dat hieronder de goede maat zit) zie je dat het achterwiel niet helemaal verzuipt in de wielkast. 4 cm is dan ook niet niks..
ps; ging net in de auto zitten met een schroevendraaier in mijn kontzak. Nu zit er dus een gaatje in de bekleding
Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Bij mij kwam het tegen de wielkast al aan achter.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Dat zal dan 195 65 zijn geweest ipv 185 65?
Anyway, as dinsdag gooi ik lekker de veel jongere zomerbanden eronder. Wel in de goede maat, dan zien we wel verder.
Het houdt je in ieder geval lekker bezig…....blijft een nette auto…....
Peter
Bedankt 2cvtje!
Ik ben inmiddels erg blij want;
De remvloeistof is vervangen en dat was hard nodig ook. De meter sloog rood uit van het vocht wat erin zat.
De koelvloeistof was bruine drek, dus dat is ook vervangen.
Tevens zitten de zomerbanden eronder en zijn deze opnieuw gebalanceerd en is de auto uitgelijnd.
Achter staan de wielen heel iets scheef, maar allebei precies gelijk.
Met de 195 55 15 banden eronder blijft er achter in de wielkast dan ook nog steeds 1 cm over aan de binnenkant.
Maar wat een verschil zeg, allemachtig. Geen getril meer bij 140 en geen zwabberende kont meer. Ook als je vol optrekt voel je de kont niet meer zwabberen maar blijft de Xsara gewoon recht naar voren gaan.
En in de bochten plakt het ding heerlijk aan de weg. De echte test op de beruchte rotonde komt nog…
De remmen voor kunnen nog even mee, achter zitten de blokken eraan te komen. En helaas heeft de accu 1 kapotte cell dus deze zou eigenlijk ook vervangen moeten worden.
De achterbanden die erop zaten waren echt heel erg slecht. Keihard loopvlak met een hele zachte wang. Die zwabberde je zo heen en weer met je vingers. Ik heb ze lekker af laten voeren..
Al met al dus gewoon een leuke auto.
Veel plezier ermee Bart.
Peter
Toevallig draaide ik het potje van de stuurbekrachtiging open. (ben al die vloeistoffen in een auto helemaal niet gewend )
Als ik erin kijk zie ik op de bodem een laagje vloeistof staan. Nu is de vraag; moet dit potje tot de nok vol?
De eerst 1000 kilometers zitten er in ieder geval met volle tevredenheid op