Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goed bezig - zonder dak wordt dit heel mooi.
Dank je. ik liep er al een tijdje mee in mijn hoofd. Wel of niet doen, foto zoeken maar deze week de knoop maar eens door gehakt. Geheid als het klaar is krijg ik van Heller een dak.
Ik had daar om gevraagd. Maar dat kost altijd zoveel tijd en daar kan ik slecht tegen, wachten.
In middels de eerste plamuurlaag aangebracht. Krijgt gelijk vorm door de effen kleur.
Morgen zijn de raamstijlen aan de beurt. Voor de kap zit echter nog een luchtklep, dus die toplaag gaan we eerst snijden. Klep maken, gaten boren zoals in het echie.
Groeten,
Robert jan
Wat een werk zo’n ‘Decapotable’, want zo heet een cabriolet met vaste deurstijlen. Althans dat heeft Graddus mee verteld. Maar met wat meer foto’s achter de hand van wederom dezelfde club ben ik aardig opgeschoten.
Heb eerst alles vlak gemaakt en daarna de zaak op hoogte gemaakt met kleine stukjes tegelijk.
Er moet een bolling komen van de watergoten naar de binnenkant. Er zitten allemaal kleine verschillen in hoogte en ga zo maar door. In ieder geval is de zaak op hoogte en de binnenkant bekleed.
Het moeilijkste komt nog. Ik ga straks de voorkant doen. Gaas, plamuur, schuren en dan nog een aantal keren. Alles moet ook regelmatig even drogen, dus ondertussen tijd voor andere zaken.
Groeten,
Robert Jan
In totaal toch weer een dag van de straat met zo’n plamuur klus.
Valt altijd weer tegen. Veel en geduldig blijven schuren, bijwerken en weer schuren.
Raamstijlen voor zijn eerst gevuld met de isolatie van een computerkabel. Daarna met 2 componenten gevuld. Hetgeen meer op kleien leek!
Vanmorgen vroeg opgestaan en alles geschuurd. Bij de motorkap komt alleen nog een laag messing, met daarin de ventilatieklep. Daarvoor moet ik eerst de hele kap er voor vastzetten om het mooi op hoogte te krijgen. Maar alle rondingen zitten er al aardig in.
Blij.
Zo op de foto’s ziet alles er nog wat grof uit.
De daklijsten en de raamstijlen zijn echter spiegeltje glad.
Afwerking bij het raam en het uitsteken van de goten moet nog gebeuren.
Pauze, en nadenken over de bevestigingen van het linnen dak.
Robert Jan
Er is tegenwoordig ook geen bal meer op TV. Dus mooi tijd voor van die prutskarweitjes.
Gaatjes boren voor de bevestiging van de bumper bijvoorbeeld.
Kleine RVS nageltjes ingekort tot 3mm. en het hangt er mooi voor.
Verder met de volgende 16 stuks voor het vastzetten van het canvas.
Groet,
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kan de kap ook dicht?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Deze vraag had ik verwacht.
Van rekverband uit de EHBO heb ik eerst de kap op maat geknipt. Dus passend over de hele auto.
Om stevigheid te krijgen, moest ik een kant bedekken met tape. In en uitklappen lukt dan niet meer. Daarna heb ik het dus opgerold.
Was dus wel de bedoeling, maar mocht niet zijn. Leek nergens op.
Hey Robert-Jan door mijn examens (alweer) was ik deze even uit het oog verloren. te gek wat je met dat dak gedaan hebt! ook de onderkant van die zetels… fantastisch!
vriendelijke groeten en doe zo voort,
FelixBr.
Citroën schaalmodellenblog: http://www.miniaturescitroenscalemodels.blogspot.com
youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/felixbroeckx?feature=guide
Dank je voor het compliment Felix. Ik was misschien te enthousiast over de service van Heller.
Heb nog steeds niets van deze mensen gehoord of gezien. Uiteindelijk is dan een Cabriolet de beste optie. Was even zoeken voor hoe of wat. Vooral de voorruit is erg gecompliceerd. Maar voorlopig zit de vorm er goed in. Kwestie van schaven en bijwerken.
Ik maak nu eerst de achterkant, onderkant en het interieur helemaal klaar.
Regelmatig laat ik het een en ander zien, dus…
Maar een mooi ding gaat het zeker worden.
Groeten,
Robert jan
bizar van Heller, bij mij ging het probleemloos. misschien heeft het er mee te maken dat ik slechts enkele stukken gevraagd had :p. achja die cabrio maakt het model nog origineler. wat zeggen ze er bij je andere 2 forums van?
ben stomverbaasd dat het zo vlug vooruit gaat
Citroën schaalmodellenblog: http://www.miniaturescitroenscalemodels.blogspot.com
youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/felixbroeckx?feature=guide
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gewoon opnieuw mailen,je zat natuurlijk wel rond de feest dagen.
En je weet met feest dagen loopt alles anders.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hoe is het eigenlijk met jou TA. Denk dat je door het examengeweld nog niet veel tijd gehad hebt?
Op de andere forums zijn ze enthousiast. Waar de campagne op draait gebeurd nog niet veel als het om andere deelnemers gaat. Op SMC ben ik een vreemde eend in de bijt, maar zijn ze erg onder de indruk. Echter wel een zéér serieus forum, ze zijn kritisch, soms te kritisch op zichzelf naar mijn mening. Zelfbouw is daar de manier waarin je jezelf onderscheid.
Tja en dan het Heller verhaal. Ik ga me er niet druk over maken denk ik.
Heb ondertussen de onderdelen waar het om ging deels zelf gemaakt, dan wel een oplossing voor gevonden. Het dak, niet meer nodig. Het is alleen het dashboard, dus de decals voor de klokjes en dergelijke. Als ik daar een scan van kan krijgen ben ik al geholpen.
Maar ga ze toch nog een mailtje doen voor de zekerheid.
En dat het zo snel gaat, lijkt misschien zo. Ben nu alweer een dag bezig met de achterbank af te maken.
Hoedenplank en bekleding van de binnenkant zijn het doel voor vandaag.
Wielen vervuild. De glans van het siliconen rubber is er af. Plus dat ze aan het eind van de dag op eigen benen staat.
Komt een uitgebreid fotoverslag van. dus je moet aan het eind van de dag nog maar eens kijken.
Groet,
Robert Jan