Gerrie ik ben blij dat jij die vraag stelt….......a technisch als ik ben…..........
Peter
Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik doe dat gewoon met een stukje hard hout en een hamer, works a treat!
Totaal aantal Berichten: 2125
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
dat werkt dan beter dan mijn botte schroevendraaier of vergelijkbaar. Ik sla veel van de ribbels eraf en soms springt de ring helemaal stuk als deze flink hard en bros geworden is.
Totaal aantal Berichten: 3440
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Inderdaad. Met een niet-scherp ding, en dan ribbel voor ribbel een mep geven. Meestal gaat dat vrij vlot.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Jammer als de ribbels beschadigen, maar ze zijn nog nieuw te krijgen bij de dealer voor een paar euro. Dito voor de rubber pakking die er onder zit. Dat rubber krijg je na zoveel jaar toch niet meer netjes terug bij monteren.
Nieuwe kunststof ring: €2,95
Nieuwe pakking: €8,39
Met zulke bedragen ga je toch niet klooien?
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik ben wel erg verbaasd dat nou juist zo’n redelijk bulkig onderdeel, dan nog wel door citroen geleverd kan worden en voor zo weinig. Waarschijnlijk dat diezelfde ring ook nog op modernere citroens worden gebruikt? Zo zag ik laatst ook nog een xantia break binnenlicht ,type vierkant, in een showroom model zitten. Ben even kwijt welk model dat was, C4 denk ik..dat vind ik dan weer minder net als de XM zonneklepjes in de C6 etc.etc.
Mannen….ik was vandaag in Berlikum….........op het bekende nieuwjaars gebeuren…...was ERG GEZELLIG…..
Peter
In het XM club blad las ik iets over het knipperkastje…daarmee kun je het motormanagement, veercomputer en de abs computer van een XM tot 1997 uitlezen en resetten… heeft iemand daar ervaring mee, is dat lastig te monteren…......
Ik hoor het graag
Peter
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik denk dat heel veel XM’ers ervaring met het knipperkastje hebben. Het is niet iets wat je monteert, maar alleen aansluit als je een computer in de XM wilt uitlezen of resetten. Het is niet moeilijk te bedienen.
Jouw XM is van 1996 dus zeer waarschijnlijk werkt het nog. Geen garantie…
Het knipperkastje is te koop in de clubshop van de XM club voor € 18,00 excl. verzendkosten.
Mailadres van de webshop is te vinden op de site van de XM club.
Kom je zaterdag naar de nieuwjaarsbijeenkomst van de club? Dan heb ik ze bij me.
Als het knipperkastje bij jouw XM niet werkt, kan het uitlezen en resetten alleen met een Lexia. Bij het magazijn kunnen we dat.
Bedankt….ik kan er niet bij zijn zaterdag….ik ben een weekje op vakantie…....ik kom eerdaags wel weer naar het magazijn….was erg gezellig de laatste keer…....
Peter
Totaal aantal Berichten: 216
- XM 2.0 TCT
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF
Laat ff weten wanneer je gaat dan kom ik ff langs met de cx, als je dat leuk vind.
Fijne vakantie alvast.
Hoi Fred, strak plan…....ik laat het weten…....
Peter
Gaat er volgende week zaterdag nog iemand naar het XM magazijn????
Peter
Totaal aantal Berichten: 2125
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
yep, ik heb dienst
Ok Gerrie leuk ik probeer er dan ook te zijn…...kun jij zo’n knipperkastje meenemen? ff kijken of dat op de mijne ook werkt?
Peter