Totaal aantal Berichten: 9358
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
erikkuiper schreef:Ik haal ze bij delftechniek ( groningen en delfzijl).
Maar volgens mij zijn er overal wel zaken die ze hebben.Die stalen ring kan er trouwens ook uit
Hier zijn ze ook slecht tot niet verkrijgbaar.
Dus ik zou vragen of Erik er wat opstuurde
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
die lagers heb ik voor 11 euro per stuk.
stuurkogelhoesjes afhankelijk van de maat tussen 1,5 en 4 euro
die keerringen heb ik nieuw die je passend moet maken voor 2 euro of vast nog wel een gebruikte.
die steunringen zijn moeilijker want in verschillende diktes (weet je nog welke waar zat?)
maar heb ik ook nog wel wat van
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Met de steunring bedoel ik de ring met borst die in de keerring valt.
Er zaten bij mij geen vulringen tussen.
Ik heb wel 2 draagarmen liggen, maar die zijn van een Break, en dan is alles net even groter.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
ja die bedoel ik ook.
heb je ook die buitenringen er al uit?
zie anders : http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/221532/
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ken de truc met de lasrups.
Morgen eerst de boel goed schoonmaken en dan de toorts erin.
Heb op die manier ook al eens de buitenringen van de voorwiellagers van m’n XM verwijderd.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Oorzaak van lekkage aan de linkerkant zeer waarschijnlijk gevonden!
Vandaag de motorkap gedemonteerd en aan de linkerkant waren de aan de onderzijde vastgelaste moeren waar het scharnier mee vastzit gewoon los.
Daar heeft het dus langs gelekt en als het daar lekt, komt het idd achter de schutbordbekleding, zoals Frank al aangaf.
Dus grondig schoonmaken, tegen verdere corrosie behandelen en met kit o.i.d. wederom monteren.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ook verder gegaan met de achterdraagarmen.
De buitenringen van de lagers aan de buitenzijde liggen eruit.
Alles schoongemaakt en gecontroleerd, de lagers aan de binnenzijde zijn herbruikbaar.
Naast twee lagers bestaat het lijstje dus uit 2 keerringen en een steunring.
Uit het onderdelenboek blijkt dus dat tot orga 3706 steunringen van verschillende dikte gebruikt worden en vanaf orga 3706 vulringen.
De steunringen lopen per 14/100 mm op van 9,34 tot 10,04 mm.
De vulringen per 1/10 mm van 0,15 tot 0,75 mm.
Erik, je hebt PB!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 10349
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Net doen of het een zeilboot is!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Een zelflozer ervan maken, dus!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 10349
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Precies! En kit onder alles.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
René Jongejan schreef:Oorzaak van lekkage aan de linkerkant zeer waarschijnlijk gevonden!
Vandaag de motorkap gedemonteerd en aan de linkerkant waren de aan de onderzijde vastgelaste moeren waar het scharnier mee vastzit gewoon los.
Daar heeft het dus langs gelekt en als het daar lekt, komt het idd achter de schutbordbekleding, zoals Frank al aangaf.Dus grondig schoonmaken, tegen verdere corrosie behandelen en met kit o.i.d. wederom monteren.
Hoe weet Frank dat toch allemaal.
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ws zat er bij hem helemaal niets meer!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9358
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Boor daar meteen een gaatje en spuit het vol met ML
Want als de moeren er al onderuit vallen,dan is het daar binnenin nog vele malen erger.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9358
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
cxj schreef:René Jongejan schreef:Oorzaak van lekkage aan de linkerkant zeer waarschijnlijk gevonden!
Vandaag de motorkap gedemonteerd en aan de linkerkant waren de aan de onderzijde vastgelaste moeren waar het scharnier mee vastzit gewoon los.
Daar heeft het dus langs gelekt en als het daar lekt, komt het idd achter de schutbordbekleding, zoals Frank al aangaf.Dus grondig schoonmaken, tegen verdere corrosie behandelen en met kit o.i.d. wederom monteren.
Hoe weet Frank dat toch allemaal.
Ho ho jouw lekkage zat 20 cm lager( op het horizontale stuk)
De lekkage die Rene laat zien begint ter hoogte van die moeren
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9358
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Koop nu gewoon 4 nieuwe lagers en geen twee.
Dit zijn de kosten niet,en zet er meteen een smeer nippel in.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.