Hallo allen,
Het is lang geleden dat ik hier op dit forum iets geplaatst heb maar ik heb weer een leuke uitdaging.
Heeft iemand van jullie een idee waar ik een remklauw revisie set kan vinden voor een Citroën Axel?
Ik ben al bij een heleboel bedrijven geweest maar die konden mij niet verder helpen.
Alvast bedankt!
C4 coupé 1.6 HDI VTS
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Is die niet gewoon hetzelfde als van een GS?
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een Axel heeft een gs bak, toch?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Idd, een GS-bak, maar met andere, bredere remklauwen vanwege de geventileerde schijven.
Als de zuigerdiameter gelijk is, zou je volgens mij een revisieset voor een GS-remklauw moeten kunnen gebruiken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Heeft een Axel geen DOT remsysteem?
In dat geval gaan GS rubbers dus niet werken….....
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dat zou best nog wel kunnen, idd!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
De afmetingen zijn inderdaad identiek aan die van GS remklauwen maar inderdaad geen groen systeem maar DOT zoals Evan al opmerkte.
Je kunt het mogelijk hier proberen :
http://www.ccparts.nl/index.html zitten in Baarlo
Bedrijf voert veel revisie in eigen beheer uit, en het zijn echte vaklui die weten wat ze doen.
Als je dot 5.5 gebruikt kan je zowel rubbers voor dot4 als rubbers voor lhm gebruiken
Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Misschien sneller om een “complete versnellingsbak” te zoeken in het hobbycircuit?
Axel is nog minder gangbaar dan b.v. C35, Wrakynson, een van de bekendste leveranciers van dit soort aftermarket revisie setjes voor Citroën, heeft de Axel en Oltcit niet in de catalogus staan.
Zelfs in Roemenië vind je niet veel meer zowel onderdelen als auto’s zelf, een stimuleringsregeling om oude autos van de weg te halen (geen bonus, maar meer een boete regeling). Twee jaar geleden maar twee Oltcits (op een achteraf plekje, niet in gebruik) gezien en heb best wat kilometertjes gemaakt daar.
succes
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Is DOT 5.5 op siliconen basis en is dat de reden?
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Dot 5.0(paars) is op siliconenbasis, dot 5.5 heb ik nog niet van gehoord.
Dot 5.1 is wél hygroscopisch en dus niet uitwisselbaar.
Als je op de Axel gebruik zou willen maken van dot 5.0 zul je wel alle rubbers moeten vervangen, en de leidingen goed doorspoelen alvorens je de dot 5 erin giet.
Het is wel een uitkomst, want vastzittende remmen door roest zal niet snel meer gebeuren.
Ik heb het even opgezocht in mijn microfiches:
zuiger 75524774
afdichting 75514881
stofhoes 75526612
Heb onlangs wat spulletjes gekocht uit de voorraad van een garage die er mee ophoudt. Daar zit die afdichting en de stofhoes ook bij. Bij interesse graag een PB.
Hallo allen,
Bedankt voor jullie reacties.
Als ik dit dus allemaal goed begrijp dan kan ik gerust een revisie set voor een GS remklauw set kopen maar dan moet ik wel DOT 5.0 of 5.5 gebruiken?
Ik heb udogaart al een PM gestuurd voor de originele onderdelen. Maar als er een alternatief voor is dan is dat natuurlijk ook een optie.
C4 coupé 1.6 HDI VTS
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
karel zx schreef:Als ik dit dus allemaal goed begrijp dan kan ik gerust een revisie set voor een GS remklauw set kopen maar dan moet ik wel DOT 5.0 of 5.5 gebruiken?
Nee, zo simpel is het toch niet.
Als je op de Axel gebruik zou willen maken van dot 5.0 zul je wel alle rubbers moeten vervangen, en de leidingen goed doorspoelen alvorens je de dot 5 erin giet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nee, geen GS setje, maar eerder een Visa/C15 setje. De onderdeelnummers van de afdichting en het stofrubbertje zijn Visa/C15 nummers. Let wel op, er zijn op de Visa en C15 veel verschillende remsystemen toegepast, met allemaal verschillende reparatie-setjes.
In de Revue Technique staat dat in de Axel Total SY (norme SAE J1703) remvloeistof toegepast moet worden. 0.25 liter, die je iedere twee jaar moet vervangen.
Ik dacht dat ik laatst iets had gelezen op het forum over remrubbers en net kwam ik het op Marktplaats tegen, dus vandaar terug gezocht.
Dot versie vinden lijkt mij lastig, andere bak met niet aangerotte Axel klauwen lijkt me compleet onmogelijk.
http://link.marktplaats.nl/770537410
misschien testen of ze toch tegen dot kunnen en of ombouwen naar DOT5
Succes
Beter één eend op straat dan tien in het water….