Ook bij mij hebben de transistors het begeven hij had al af en toe de neiging om sneller te gaan lopen terwijl ik hem langzamer zetten dus bij voorbaad de condensatoren al besteld bij Conrad en vandaag begonnen met het uitbouwen,nu ben ik niet zo autotechnisch aangelegd dus het forum hier maar op nageslagen nadat ik het dashboard kastje had verwijderd op zoek gegaan naar wat ik los moest maken,ik vondt alles een beetje onduidelijk wat hier beschreven stond voor wat dit betreft een A technisch iemand zoals ik na lang te hebben gekeken en al meerdere dingen te hebben losgehaald toch het goede gevonden dus voor de duidelijkheid voor de mensen die het nog moeten vervangen de hele kachelmotor moet eruit gehaald worden om bij het betrefende printplaatje te komen,het is uiteindelijk gelukt heb alles eruit hieronder een paar foto’s van de kachel motor ofwel de aanjager om even duidelijk te laten zien wat er los gemaakt moet worden,het gaat hierbij om een xsara break van 2003 met nog maar 80.000km op de teller erg vreemd dat dit al kapot gaat mijn vorige break met 160.00 van 1999 nooit geen last van gehad en ook deze was met airco.
dit is de complete motor met de desbetrefende schroven die los moeten
Dit is de binnenzijde van de motor waar de twee schroeven zijn geplaats zit het printplaatje met de twee transistors om de ze te verwijderen moet je even de parker losschroeven aan de buitenkant en de
stekkers loshalen om de motor uit het huis te kunnen halen.Ps voor de mensen die hier aan beginnen en de boel los hebben liggen controleer ook of het motortje soepel loopt wanneer deze zwaar loopt kun je er donder op zeggen dat je over een paar maanden weer de boel los kan maken en weer de transsistors kan vervangen,hieronder de foto van onder het dashboard waar de motor weer geplaats wordt dus voor de duidelijkheid aan de rechterkant.
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 19-03-2011
- C4 (2004-heden) 1.6 16v Ligne Ambiance
- Xsara 1.4I Berline
- Xsara 1.4 hdi ligne pestige
will78 ben je weer gemaakt.
C4 1.6 16v Ligne Ambiance, Xsara 1.4hdi Prestige 2004, Xsara 1.4i Prestige 2001, Xsara 1.4i Prestige 1999, ZX 1.6i Tonic, BX 1.4, AX 1.1.
Gisteren de weerstand via de post thuis gekregen, vandaag ff ingebouwd, kachel werkt weer als vanouds op alle standjes. Ik dank jullie hartelijk voor de hulp.
Xsara 1.6I Break Ligne Prestige
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 19-03-2011
- C4 (2004-heden) 1.6 16v Ligne Ambiance
- Xsara 1.4I Berline
- Xsara 1.4 hdi ligne pestige
helemaal geweldig genieten van alle wind in de auto.
C4 1.6 16v Ligne Ambiance, Xsara 1.4hdi Prestige 2004, Xsara 1.4i Prestige 2001, Xsara 1.4i Prestige 1999, ZX 1.6i Tonic, BX 1.4, AX 1.1.
Hahaha echt wel, weer lekker rustig in de auto en geen orkaan die er woedt…..
Xsara 1.6I Break Ligne Prestige
Beetje jammer nu begint het gesodemieter weer, motor loopt, dus de kachel doet het ook, na een tijdje stopt ie er weer mee, motor opnieuw starten hij doet het weer, soms een paar dagen geen last van maar nu dus wel weer. Word er een beetje moedeloos van zo….......
Xsara 1.6I Break Ligne Prestige
Maar nu heb ik ook het probleem dat mijn rechter knipperlicht heel snel knippert of dat de achterlamp mee knippert, zou dat met elkaar te maken kunnen hebben dat er ergens kortsluiting zit of zo?
Xsara 1.6I Break Ligne Prestige
Auto gestart met startkabels? Batterij losgekoppeld geweest?
Boordcomputer lijkt van slag.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 25-01-2014
- Xsara 1.6i berline
Ik heb het weerstandje gekocht bij onderdelenwinkel voor 2 euro en er zelf in gesoldeerd werkte weer prima. Echter na verloop van tijd weer zelfde probleem. Alles nagekeken weerstand/koolborstels ventilatormotor. Bleek uiteindelijk dat er niet voldoende stroom naar ventilatormotor ging. Bleek contactslot stuk. Dus vervangen en alles doet het weer prima.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik neem even voor het gemak aan dat er tussen de transistoren en het koellichaam voldoende koelpasta zit ? Zo niet, dan is de warmte-afdracht van de transistoren niet ideaal en worden vooral de transistoren warm en het koellichaam niet. Ik kan me voorstellen dat de ventilatie-regeling hier vreemd op reageert en binnenkort weer kapot gaat in dat geval.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.